IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

+4
cas
Matt_Public
frznlogic
Stefan E
8 posters

Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Stefan E sön okt 11 2015, 19:14

Hejsan!
 
När den här lådan annonserades av Eduard visste jag att det inte fanns något val, jag bara skulle ha den!
 
Lådan är STOR, lika stor som Phantom-lådorna, en rejäl kartong i A-3 format.
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8888_zpsdtlfpeeb
 
I lådan hittan vi TVÅ exemplar av Eduards superba Spitfire Mk.VIII, med Ets, masker och dekaler.
Alltså två helt vanliga Profi-Pack utgåvor, vad som INTE är vanligt är dekalarket, det är något i hästväg!
 
Vill ni se hur byggsatserna ser ut, så kolla in min byggtråd här;
 
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4296-supermarine-spitfire-mk-viii-eduard-1-48-x2
 
En instruktionsbok/ritning i Eduards vanliga stil;
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8889_zpsijdsqqj8
 
Dekalarket, Ja…..
 
Det fyller i stort sett hela botten på den stora lådan (A-3 format), och är fullsmockat med dekaler till över 30(!) olika individer!
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8890_zps5jraqdif
 
Förutom de ”individ-specifika” dekalerna får man naturligtvis med lite rundlar och allmänna dekaler på ett ark i mer normal storlek, plus två ark med ”standard-stenciler”;
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8891_zpsypcdcci5
 
Ett tjockt instruktionshäfte, bara för dekalerna, på över 30 sidor;
 
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8892_zpsudcn6uma
 
Varje dekalalternativ har fått en hel A-4sida med 4 vyer och lite fakta om just den individen i Eduards vanliga stil:
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8893_zpsjkxm9oqq
 
Här är en liten bild på alla individer man kan bygga;
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8894_zpstbkcqckg
 
Förutom allt detta ligger det en liten påse med 4 hjul från Brassin-serien och en A-3 Plansch med en profil av något av dekalalternativen (har inte hunnit titta på/fota den ännu).
 
Sen kommer vi till den riktiga bonusen, en bok på 107 sidor om typens användande och servicetid i Australiensiska flygvapnet (RAAF), skriven av Peter Malone.
 
Boken är rikt illustrerad med bilder, många aldrig tidigare publicerade, och mängder av målningar och profiler av Spitfires, samtliga förekommer naturligtvis på dekalarket!
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8895_zpscwjyppg7
 
“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 IMG_8896_zpsdfxfxzvl
 
Hela lådan känns genomtänkt och gedigen, av folk som verkligen älskar Spitfiren, det genomsyrar hela ”paketet”!
 
Jag kan inte annat än säga; köp den här lådan, ni ångrar er inte!
 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av frznlogic sön okt 11 2015, 19:31

Åååh köptarmen håller på att explodera efter den lådtitten! Tack för visningen, tror minsann det blir en beställning snart 😂😇

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Matt_Public sön okt 11 2015, 19:52

Breda leenden och bra böcker? Glada lådan, det där. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av cas sön okt 11 2015, 20:47

My god! It's full of sharkmouths!“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Zspin

Av alla tillfällen att ha köpstopp Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Stort tack för titten Stefan.
Direkt efter årsskiftet skall jag börja jaga denna låda hoppas jag!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Azgaron sön okt 11 2015, 23:02

Oj, det var ett coolt inköp du gjort! Tack för lådtitten!
Verkar helt klart köpvärt!
Och jag som precis köpt en hangarskuta och två stora plan! Smile


Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Stefan E mån okt 12 2015, 14:37

Om ni vill ha den här lådan, så dröj inte för länge!

Det är ju en "Limited Edition" (max 1500 lådor) så den kommer nog att sälja slut snabbt och boken kommer INTE att säljas separat enligt Eduard själva.

För vad man får är priset högst överkomligt, jag gav knappt 700:- (25% rabatt), motsvarande två ordinära Profi-Pack lådor, boken och ett överflöd av dekaler får man "på köpet".

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Henrik Bergman mån okt 12 2015, 20:22

Imponerande Very Happy

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Caverö mån okt 12 2015, 22:01

Menar du att det finns 31 målningsalternativ cheers trettioen  cheers
Har själv svårt att välja när det finns tre geek
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av frznlogic mån okt 12 2015, 22:31

Någon här hemma kommer mörda mig  det blev inte en  inte två utan 4 Mk. VIII.... Plus lite tillbehör.... och en bf 108b för jag kan inte släppa en diorama idé som spinner i mitt huvud 😇

Jag skyller allt på dig, det där sista pushade mig över kanten!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Stefan E tis okt 13 2015, 10:12

frznlogic skrev:
Jag skyller allt på dig, det där sista pushade mig över kanten!

Då har jag gjort någon nytta i alla fall!  Laughing

Du kommer inte att ångra dig, i mina ögon är det en av de ABSOLUT bästa modeller jag byggt på över 50år! (det kanske märks att jag gillar byggsatsen....  och det är inte BARA för att det är en Spitfire....)

Ja, Caverö, den här boxen är inte för den tvehågsne, men det finns ju fortfarande gott om overtrees att köpa om man behöver!
Så du kunde ju bygga ALLA trettioen maskinerna på arket, vilket projekt!    Laughing

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av cas tis okt 13 2015, 10:37

Mamaco verkar sälja dom för 698:- ink en påse bilar...
1:e januari kl 00:01 beställer jag!
Bara dom inte är slut då...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Galdrin tis okt 13 2015, 13:22

cas skrev:
1:e januari kl 00:01 beställer jag!

Nu har jag visserligen varit borta från hobbyn i ett år eller så, men hade inte du köpstopp då också? Känns som du har haft köpstopp lika länge som jag har byggt modeller? Har du kollat så inte fru/sambo/partner har rivit bort sista december i almanackan så du aldrig kommer till sista dagen i året?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Caverö tis okt 13 2015, 17:08

Nä fy fan vad ni pratar in idéer i mitt huvud, jag har lite kärlek för spittar i mitt hjärta Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av frznlogic tis okt 13 2015, 17:34

cas skrev:Mamaco verkar sälja dom för 698:- ink en påse bilar...
1:e januari kl 00:01 beställer jag!
Bara dom inte är slut då...

Huj! Billigt tycker jag, passa på för fasen! Vi kan köra århundradets mest specifika gruppbygge, Eduard Spitfire Mk.VIII 😁

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Matt_Public tis okt 13 2015, 17:35

cas skrev:Mamaco verkar sälja dem för 698:- inkl. en påse bilar...
1:a januari kl 00:01 beställer jag!
Bara de inte är slut då...
Ska jag köpa ut och stasha undan inför nyårsklockorna? Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av cas tis okt 13 2015, 18:35

Galdrin skrev:
Nu har jag visserligen varit borta från hobbyn i ett år eller så, men hade inte du köpstopp då också? Känns som du har haft köpstopp lika länge som jag har byggt modeller? Har du kollat så inte fru/sambo/partner har rivit bort sista december i almanackan så du aldrig kommer till sista dagen i året?

Nah, det kanske drog igång i november förra året, det kommer jag inte ihåg så noga....men kanske kanske kan man med lite väl valda mutor hävda att det är en julklapp?

Och gruppbygge med Eduard Spittar låter ju fenomenalt!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Matt_Public tis okt 13 2015, 18:44

cas skrev:[…] men kanske kanske kan man, med lite väl valda mutor, hävda att det är en julklapp?
Strålande resonemang! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

“Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48 Empty Sv: “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet