IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån dec 28 2015, 16:04

Tack pojkar.
Jo visst är Hinden en riktigt best.
Som Afghanerna sa; -Vi är inte rädda för ryssarna, men deras helikoptrar är en annan sak.   affraid

Jo jag visste om ursprunget på båda. 
Hinden hade jag på min shoppinglista för sommarens Tysklandsresa, och Sabren var bara en jul bonus.

Sabren kommer nog ganska snart upp på byggbordet. 
Den ser rätt lätt byggd ut, och jo det är nya vingspetsar med i kartongen.
Hoppas bara att dekal arket är bättre än i Eurofighter lådan. scratch  

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Pyret mån dec 28 2015, 20:32

Finfin Hind! Nästan 40cm lång trots sin skala! Skapa nu en fin byggtråd om denna! Wink Skall följa med popcorn och biostol....
Pyret
Pyret


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån dec 28 2015, 20:45

Tack Pyret Very Happy
Jag ska se vad jag kan göra.
Men just nu är det rätt fullt på byggbordet.
Men senare i vinter är det inte omöjligt att jag plockar fram Hinden.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact mån dec 28 2015, 22:27

Sköna inköp Bosse!
Extra guldstjärna för Hinden, ett mycket fint kit.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis dec 29 2015, 09:31

Warsawpact skrev:Sköna inköp Bosse!
Extra guldstjärna för Hinden, ett mycket fint kit.

Danke Genosse Christian. Very Happy
Hinden kommer bli östtysk när den väl kommer upp på bordet.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tis dec 29 2015, 17:27

Marlin skrev:Hinden kommer bli östtysk när den väl kommer upp på bordet.

Detta låter mycket lovande. Ser fram emot byggtråden! cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons dec 30 2015, 18:26

IDAG KOM DOM!!!!!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20151230_174334_zpshmllwjce

Har bara hunnit titta som hastigast, men den ser jäkligt fin ut, bättre än J-21an!

Låd-titt kommer imorron och en av de här kommer att byggas GENAST!  bounce bounce bounce

AZ släng dig i väggen! 

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons dec 30 2015, 18:53

Oooh! Nice. cyclops

Har du en Hobby Boss att göra jämförelser med under byggets gång?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons dec 30 2015, 19:01

Marlin skrev:Hejsan, och God Fortsättning. santa

I år har jag ingen extra julledighet, utan jag får glatt jobba i mellandagarna.
Nu på lunchen idag tog jag mig en kort promenad till Wentzels.
Jag behövde köpa en ny flaska Micro Sol och lite mattlack.

Och då upptäcker jag att de har mellandags-/flyttrea.
Butiken omlokaliserar från Regeringsgatan till Gamla Brogatan efter Trettonhelgen. 
Och (antagligen) för att inte behöva packa ner allt i den gamla lokalen så har de nu 25% rabatt på alla plastbyggsatser.

Ett sådant flott erbjudande måste ju utnyttjas. 
Så jag fick min Micro Sol och några Humbrol lack burkar samt dessa två skönheter från Revell med mig ur butiken.  drunken drunken 
(Snor bilderna från webben för att jag är för lat att ladda upp dem själv.)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 1391-deckel
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 10771-deckel

Den uppmärksamme kanske ser en viss skiftning i intresse.. Razz
Men tro inte för det att jag har slutat bygga ökenkamouflerade flygplan.  Very Happy


/Bosse
Jo men ökenkammo kan du ju göra på båda....Just f-86f40 flögs av Iran och var då målade med asia minor kammo, ska själv göra en iransk gade jag tänkt. Iran sålde sedan 14 stycken till etiopien fortfarande i ökenmålning.
Och Hind....ja var har den inte varit....
Gött mos Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons dec 30 2015, 19:12

Stefan E skrev:IDAG KOM DOM!!!!!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20151230_174334_zpshmllwjce

Har bara hunnit titta som hastigast, men den ser jäkligt fin ut, bättre än J-21an!

Låd-titt kommer imorron och en av de här kommer att byggas GENAST!  bounce bounce bounce

AZ släng dig i väggen! 

Stefan  sunny


IIIIIIKKK! <---- tonårsfalsett-skrik utfört av en 50+ man  tongue

Ser fram emot både lådtitt och byggtråd !

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons dec 30 2015, 19:33

Tack för i formationen Janne. Very Happy
En etiopisk kanske vore något? scratch
Men det får bli en annan gång.
Denna ska bli tysk.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic ons dec 30 2015, 21:29

Oj, har nog glömt skriva här sedan en bit innan jul, det har dykt upp några roliga och mindre roliga paket Wink

Först ut, julklapp i secret santa på fb gruppen Scandinavian Modellers:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 2qd0pdt

Därefter impulsköp från usa som slutade mindre lyckligt prismässigt (35 USD + frakt var tanken) där säljaren fick paketet i retur för att portot var för litet enligt dem själva (28 USD..., dom ville ha 29 USD...) och säljaren fick inga pengar tillbaka, han var dock hygglig och tog den smällen själv). Därefter hade han skrivit 100 USD i varuvärde så jag åkte på 388 SEK i tullavgifter och importskatter osv. Huuh. Något som skulle vara så billigt blev så dyrt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35datqb

Sist men inte minst, ett tokryck och köpte den här som julklapp till mig själv från min fru:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 2a7tw1c

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons dec 30 2015, 21:47

Det där var mig en redigt tjusig klädespersedel, alltså. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor dec 31 2015, 12:20

Wurger-tröja?
Häffans på alla de sätt!

Kan inte kalla Herr Logics inköp av gammalt mög för billigt, men åtminstone P-40:n är ju helt okej...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic tor dec 31 2015, 16:05

Klädespersedeln kan jag bara säga att den är urskön! 😉

Det andra vet jag inte så mycket om ännu tyvärr, men det blir bara roligt att bygga hur som helst 😆

Gott nytt år på er alla!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör jan 09 2016, 13:13

Laddat inför 2016!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20160109_125422_zpsusm2lava

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jan 09 2016, 13:55

Du tar ju i som en hel karl!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör jan 09 2016, 18:45

Idag berikades mitt liv med ett stycke Flanker!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_2621_zpsrmugkejh


Makalöst fin modell....men Kinetic måste jobba med sin kvalitetskontroll!
Fick bara med ett utblås och vindrutan har ett flowmärke.
Mejl skickat till Kinetic så får vi se vad som händer.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör jan 09 2016, 19:18

Trist på en så fin modell..
Ska bli kul att se vad du gör med den sen.
Mitt eget exemplar hoppas jag landar i min stash till våren.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör jan 09 2016, 20:06

En NAYV Flanker, den bara måste man ju ha!  cheers

Läckert flygplan och jag ser verkligen fram emot era byggen!
Kinetic har ett gott rykte vad gäller kundhanteringen, så du får troligen de delar du behöver så fort de kan skicka dem!
Tyvärr har de tydligen problem med sprickor inuti plasten och flow-marks i de klara delarna, och har haft så i ett par år.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör jan 09 2016, 20:16

Stefan E skrev:En NAYV Flanker, den bara måste man ju ha!  cheers

Läckert flygplan och jag ser verkligen fram emot era byggen!
Kinetic har ett gott rykte vad gäller kundhanteringen, så du får troligen de delar du behöver så fort de kan skicka dem!
Tyvärr har de tydligen problem med sprickor inuti plasten och flow-marks i de klara delarna, och har haft så i ett par år.

Stefan  sunny
Jo med bristande kvalitetskontroll är det till att ha bra kundservice Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön jan 10 2016, 17:15

Ännu en skönhet som trillat in....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_9079_zps31hwr8vu

Säga vad man vill om Kitty Hawk, men sköna förebilder dom gör modeller av!  cheers

Den här ser fantastiskt ut i lådan; bra, detaljerade gjutningar, superb ytdetaljering, kristallklara (mycket väl förpackade) klardelar, mycket fint dekalark med 6 alternativ....

Ser lovande ut...  bounce bounce bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön jan 10 2016, 19:31

Ooh, en Dog Sabre! drunken

Min herre har utsökt smak.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån jan 11 2016, 05:24

Su-33:an är väl så färsk att knappt nån har sett den?
Då säger vi lådtitt på den tack, och gärna jämförelse med Academys Su-27

I love you Sabre D! Visst gjorde Kinetic en K också?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån jan 11 2016, 08:14

Hej, 
I går var jag och hämtade ett litet paket från butiken med det underbara namnet "The Little Shop of Phantoms".
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. <a href=Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. FOT9CFE_zpsag4tcb7r" />

Lite resin till några kommande byggen.
Om jag bara nu kan hitta lite Tornado dekaler i Luftwaffe Norm 76, så är nästa Tonka bygge redo.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet