IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån jan 11 2016, 10:01

Det var ju en hel massa gottis där!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jan 11 2016, 20:35

Man blir ju flottig bara av att titta på. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån jan 11 2016, 20:59

Tackar mina herrar Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån jan 11 2016, 21:26

cas skrev:Su-33:an är väl så färsk att knappt nån har sett den?
Då säger vi lådtitt på den tack, och gärna jämförelse med Academys Su-27

I love you Sabre D! Visst gjorde Kinetic en K också?
Kan jag ju göra.....senare, just nu sitter sambon och gejmar Fallout4 i hobbyrummet och jag häckar framför folk och försvars konferens i Sälen.
Kan nämna att aires utblåsen är dryga millimetern mindre i diameter  och INTE lika fina som de som kommer i lådan (eller den i mtt fall)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jan 13 2016, 12:43

cas skrev:I love you Sabre D! Visst gjorde Kinetic en K också?

Visst har de gjort det.
Britmodeller har en bra lådtitt på den.
http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234990597-f-86k-sabre-dog-132-kitty-hawk/

Och nu har Hannants fått in den.
https://www.hannants.co.uk/product/KH32008

Inte min skala, men jag måste medge att jag blev bra sugen.
Kanske får bli en Special Hobby i 1/48 istället.
Och givetvis finns den på rea hos Hannats just nu.
https://www.hannants.co.uk/product/SH48126

Synd att jag tömde plånboken när jag köpte Jannes Gannet. Razz

/Bosse 


/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jan 13 2016, 14:18

"Doggen" ser verkligen fin ut i lådan, jag kan allt tänka mig en "Kilo" också, i Norm-72 (som på boxarten).

Special Hobby har som sagt gett ut en "K" också (i 1/48), och billigare än Hannants nuvarande knappt 18pund (mindre än 250:-!) lär du aldrig få den.

Men innan dess kommer en Kingfisher hem!  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jan 13 2016, 16:28

Stefan E skrev:Men innan dess kommer en Kingfisher hem!  bounce
Talk dirty to me! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic ons jan 13 2016, 19:17

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Men innan dess kommer en Kingfisher hem!  bounce
Talk dirty to me! Laughing
Är det någon som är med på ett gruppköp från kitty hawk måntro? 😇

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av flarpen fre jan 22 2016, 18:38

Hepp, var ett tag sen jag skrev nåt i denna del av forumet.

Har blivit en del inköp på senaste tiden, här är "the latest and greatest"

Först en del svenskrelaterat.

Tunnor med tillbehör Very Happy
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2126_zpsqvwwflje

En metallren drake är aldrig fel
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2118_zpsdfpjiccd

Denna guldklimp lyckades jag vinna på ebay. drunken En Tp 86 med carabas är tanken att det ska bli av denna nån gång.
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2110_zps6ik0kzs1

Ett segelflyg
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2115_zpsz1x9ssvc

Fler segelflyg
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2120_zpsrtatusjs


Lite Tyskt propeller
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2113_zpsrgddojru

Ryskt dito..
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2124_zpsdnjo9eh6

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2116_zpsgmwmrsvk

Och en Engelsk Amerikan med tydligen
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2117_zpszbjkhold

En del Engelskt Jet..
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2114_zpsao1zqpql

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2125_zpst1lre4cp

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2119_zpsdhmhho8b

Ryskt Jet
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2112_zpsge2uom7q

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2104_zpssgqxtnbu

Och Franskt/Argentinskt
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2105_zpssrmchejx

Samt lite Italienskt/Brasilianskt
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2122_zpsy6zfum8g

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2123_zpsjugnussg

Och så lyckades även en Amerikansk takvisp leta sig in i högen Shocked
6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2121_zps0rikxikh

Allt detta i 1/48 om det inte framgår (finns det nån annan skala?).

/Johan
flarpen
flarpen
AMS patient zero


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jan 22 2016, 18:53

Jösses......fick du bonus? Very Happy Härlig tillökning i stashen Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av flarpen fre jan 22 2016, 19:23

Janne.S skrev:Jösses......fick du bonus? Very Happy Härlig tillökning i stashen Very Happy
I wish.
Blir nudlar ett par månader framåt.
flarpen
flarpen
AMS patient zero


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre jan 22 2016, 19:35

Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Någon måste ha varit rätt elak mot dig om man behöver tröst handla så där mycket.  Razz
Nej skämt åsido.
Många fina modeller där.
Kolla Tornadon att du har fått med glaset till sensorn under nosen.
Del 173 tror jag det ska vara.
Den har saknats i alla lådor i första serien.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av flarpen fre jan 22 2016, 19:46

Marlin skrev:
Kolla Tornadon att du har fått med glaset till sensorn under nosen.
Del 173 tror jag det ska vara.
Den har saknats i alla lådor i första serien.
/Bosse
Japp, den har jag fått. Dock var den inte med i lådan från början utan Hannants skickade den separat några veckor efter att jag fått modellen.
Det är bra service om du frågar mig.
flarpen
flarpen
AMS patient zero


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jan 22 2016, 19:59

AMX-T är officiellt apsnygg! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre jan 22 2016, 21:21

Topp tunnor strålande grejjer, hela bunten!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jan 22 2016, 21:42

Vilken laddning!  cheers

Zveztas nya Pe-2 är superfin och AMK´s MiG-31 har fått fina resencioner,

Många fina byggtimmar där!  drunken

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact lör jan 23 2016, 17:54

Jisses vilken skön samling plast. Den där MIG-31 ser extra mumsig ut!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic lör jan 23 2016, 19:10

Det var nog mer plast i den leveransen än hela min stash tror jag 😂. Fast riktigt bra saker ser det ut som! K

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis jan 26 2016, 18:12

Några nya modeller som trillat in, först ett par som blev husvilla när Janne jagade ut dem ur huset.

Jag gav dem ett nytt hem:

Eduards Wurger-serie har fått mycket kritik, men jag tycker det är mycket trevliga byggsatser!

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 013

Helikoptrarnas helikopter, CH-53 från US Marines;

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_9218_zpssdk8icdu

En C-45F, det Amerikanska Flygvapnets version av Beech-18, ett mycket bra litet sambands och transportplan och en försäljningssuccé i det civila.
Jag är bara sååå svag för dessa obemärkta kärror.
Dessutom hade Janne den goda smaken att skicka med Caracals helt nya dekaler till ett antal lite mera färgglada alternativ.


6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_9219_zpsheq8gxm7

... och precis färsk från Kitty Hawk, en KINGFISHER i 1/32!

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_9237_zpsghejrpoh

VEM hade trott att vi skulle få se DEN i 1/32 för ett år sedan?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis jan 26 2016, 19:07

Schysst inköp Stefan. Very Happy
Fattas bara ett scratch byggt kanontorn i skala 1/32 så Kungsfiskarn har någonstans att stå....  jocolor

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tis jan 26 2016, 20:50

Många spännande leveranser.....

Även jag har fått besök av brevbäraren. Häromdagen kom ett paket från Spanien. Paketet kom från AK och innehöll hela deras nya Xtreme Meta serie plus några publikationer. Det fina i kråksången är att allt var gratis. Det var "betalning" för ett jobb jag gör åt dem. Jag har nu provsprutat hela serien (20+ färger) och måste säga att jag är glatt överraskad. Visst luktar det "lite", men betydligt lindre än andra motsvarade. Enkla att använda, och mycket enkelt att rengöra sprutan efter utfört jobb. Nu måste jag bygga något som jag kan måla metallrent...

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2016-01-26_1

Jag tar med prover till nästa möte.

//Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 27 2016, 12:33

Fick hem revells nya tonka jag med, fick med extra gjutstammen åxå.
Slogs av att de bytt ut ritningen mot ett häfte tryckt i färg på blanktpapper...så o Revelliskt tydligt allt blev! Häftad var den med!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact ons jan 27 2016, 16:23

Goa inköp Stefan. Ser fram emot en byggtråd på CH53, helt klart den coolaste helikoptern väster om moskva!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact ons jan 27 2016, 22:43

Var nere och hämtade ut hos DHL återbudet i ösregnet. Kommer bli bygge nr 2.

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_0819_zpsg53virlo
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor jan 28 2016, 07:06

Den ser då ut att vara designad för Command & Conquer 5 eller nåt. Bara dubbla kanoner som fattas...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

6406 - Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet