IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kommande heta releaser

+31
Crebain
Zander_Lindstrom
Timo P
Pyret
rsm.gbg
Gigabyte
Andre B
Brage
linusorn
johan r
Caverö
Mal
Henrik Bergman
Cdrengelin
Azgaron
denstore
glimturen
frznlogic
Exelon
Tobhol
Warsawpact
PAX
Galdrin
Janne.S
MiniStuff
Matt_Public
TommyKillander
Stefan E
Tobias
Marlin
cas
35 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av cas mån feb 20 2017, 09:34

Fräsig SCUD-kastare där!

Jag tror jag behöver en sån här
Kommande heta releaser - Sida 10 16831822_1567637469917861_4763473008977149787_n

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Cdrengelin mån feb 20 2017, 18:05

Jag tror att jag skulle behöva en sådan också
Cdrengelin
Cdrengelin


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E mån feb 20 2017, 18:32

Hmmm, en Car-door har jag inte....

Givet köp....    cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Caverö tis feb 21 2017, 20:23

Varför kommer det nya grejor, jag som sagt till frun att jag inte behöver köpa mera scratch
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public lör feb 25 2017, 04:23

cas skrev:Jag tror att jag behöver en sån här:
Jag är CAS lystet dreglande eko. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Marlin ons mar 15 2017, 09:45

WOW Exclamation cyclops 
Modellcollect fortsätter att leverera.  Kommande heta releaser - Sida 10 Smiley-face-drool
Senaste tillskottet är nog ett av Kalla Krigets mest ikoniska fordon.
Kommande heta releaser - Sida 10 Cover
Denna kommer hamna på mitt byggbord så fort den går att köpa. 
Pershing II finns redan i ett utförande, och en till är på gång.
Bara att hoppas på att Modelcollect även fixar till en SS-20. Very Happy

Källa, och fler bilder: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=24666&mode=thread&order=0

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av linusorn fre apr 14 2017, 19:09

Första byggrecensionen av Kitty Hawks SU-17 som jag hittat. Bådar inte gott...
https://doogsmodels.com/2017/02/23/review-148-kittyhawk-su-17m3m4-fitter/ 
Skjuts verkligen ner...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av cas fre apr 14 2017, 21:22

Det är en helt klassisk review det!
Underbar sågning, om man nu kan hejja på det...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E fre apr 14 2017, 22:46

Nja, ibland undrar jag vad han håller på med....

Här är en mera sansad review;

https://thekitbox.wordpress.com/2017/03/28/kitty-hawk-148-su-17-construction-begins/

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av linusorn lör apr 15 2017, 22:53

Fast jag kan tycka att han har en poäng. Tar man Tamiyapengar för modellen så ska det vara kvalitet i paritet också.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E sön apr 16 2017, 09:07

Jag vet ännu inte vad den här modellen kostar, men ibland får man göra avsteg på kvaliteten för att överhuvudtaget kunna bygga ett visst subjekt.

Men jag tycker Doog "Idiotförklarar" både byggare och modelltillverkare lite väl mycket, ibland måste man kunna tänka lite själv också.
Kolla på Specer Pollards bygge som jag länkade till, han noterar bristerna i modellen och försöker arbeta runt dem och komma på en bättre lösning.

Men jag håller med om att KH borde skärpa sig och vara lite noggrannare med instruktionerna och tänka lite mera på byggaren under konstruktionen.
Det är lite för många "WTF-moments" under bygget, varav många hade enkelt kunnat undvikas bara konstruktören tänkt till lite extra, där håller jag med Doog till 100%.


Men förtvivla inte om du vill bygga en Su17/22 i 1/48, AMK har aviserat en helt ny modell av Fittern och om den är i klass med MiG-31an så har vi verkligen något att se fram emot!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Andre B sön apr 16 2017, 17:04

Om man får säga något om modelltillverkare och skärpning så gäller det nog i än högre grad Italeri. De verkar ha en fast budget för varje modell de ger ut och börjar med goda intentioner. Sedan blir det liksom panik på slutet och man kastar ut modellen på marknaden utan att ens försöka sätta ihop den själva. Har stött på det flera gånger de senaste åren vilket gör att jag idag är rätt försiktig med att köpa en Italeri modell om jag vet att det finns ett annat alternativ. Bara det faktum att det saknas recentioner från ett flertal Italeri modeller säger något om att det finns något begravet i sammanhanget. Något som gör att modellbyggaren aldrig får ihop modellen. Det är lite synd för de har ett förflutet med många rätt fina modeller av hög kvalité...

/André


Senast ändrad av Andre B den sön apr 16 2017, 20:40, ändrad totalt 1 gång

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E sön apr 16 2017, 18:48

Ja, Italeri är ett märke jag är minst sagt misstänksam emot.

De har gett ut en hel mängd riktigt fina byggsatser från andra tillverkare som Accurate Miniatures och Kinetic, men deras egna byggsatser brukar vara lite....  halvhjärtade.

Köpte deras F-104 Starfighter i 1/32, en dyr jättelåda med en himla masssa luft och byggsatsen var i mitt tycke rejält överprisad för vad man fick i lådan.
Motsvarande modeller från Tamiya, Academy, Trumpeter eller Hobbyboss känns mera prisvärda.

Numera väntar jag alltid in byggrapporter och tidningsartiklar innan jag köper något från Italeri.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av linusorn sön apr 16 2017, 20:39

Ser fram emot AMK release, men ännu hellre skulle jag vilja se en SU-7. Håller med om att Doog ibland (rätt ofta) skjuter lite väl mycket från höften med den grovkalibriga hagelbössan. Men det vi oftast ser i form av recensioner är titt i lådan, allt ser jättefint ut, highly recomended, stäng lådan lägg den på hyllan. (HyperScale et al). Så på det sättet är det bra att några recensenter faktiskt bygger och tydliggör när ngn tillverkare gör bort sig. Jag ska titta på Spencers video, har inte hunnit än. (Med en 2 åring och en 3 åring är prio att överhuvudtaget få bygga lite).

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E sön apr 16 2017, 22:37

Ja, en Su-7 skulle jag också vilja se ifrån AMK och ÄNNU hellre en riktigt fin Su-25a!

Konstigt, det spelar aldrig någon roll, hur många fina modeller man än har, eller hur länge eller mycket modeller man än har byggt, så finns det alltid något mera att önska sig, eller hur?

Jag är lite allergisk mot "lådtittar" också, visst det kan vara intressant, men de flesta modeller ser väldigt fina ut i lådan.

En del modeller jag har byggt, önskar jag att jag lämnat där....

Tacka vet jag riktiga BYGG-recensioner, där byggsatsen verkligen byggs, ju flera olika desto bättre!

Därför är det så värdefullt med alla olika forum där man kan fråga, eller ännu bättre, följa olika byggtrådar och få den osminkade sanningen. 

Sen är vi alla så olika i ålder och erfarenheter, några är nybörjare, andra gamla rävar, tycke och smak varierar kraftigt, jag själv t.ex. älskar bångstyriga short-runs, andra hatar dem och vill ha Tamiya-passning på allt.
Inget är rätt eller fel, det är det som är så härligt med den här hobbyn, alla får plats och kan bygga som dom vill, och alla kan vi lära av varandra.

En jämrans skön hobby, helt enkelt!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Andre B sön apr 16 2017, 23:17

Handlar ju mycket om vad man önskar få för pengarna. Har en gammal NA.39 Buccaneer i 1/72 från Airfix som jag pysslar med ibland. Det är förmodligen en av världen sämsta modeller och efterföljarna har inte direkt varit bättre. Ändå tar man på KingKit mellan 30 och 35 pund för denna modell. Och efterföljarna kostar minst 150 kronor oavsett om de kommer från Airfix eller Revell (Matchbox). Jag skulle inte köpa en Buccaneer för de pengarna. Men för de 20 kronor som jag gav för NA.39:an på en loppmarknad så tycker jag det är en trevlig modell att hålla på med då det är den enda i sitt slag. Eller var fram till för några månader sedan... *s*

Visst blir jag nostalgisk ibland och jag blev rätt glad över den Matchbox Mustang jag fick för ett tag sedan. Det är kul att se hur modellerna var som man byggde för 40 år sedan och jämföra dem med dem man bygger idag. Men jag skulle inte bygga den idag då jag känner att det finns bättre Mustanger att bygga som ger mer tillbaka i ren "tillfredställelse".

Och mycket i hobbyn handlar ju om upplevelsen i att se, jämföra och bygga, Att ta lärdom och utvecklas som du skriver Stefan. Det finns plats för alla. Very Happy

Vänligast / André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av linusorn sön apr 16 2017, 23:52

Även jag kan tycka att det är roligt med Short runs och de utmaningar som medföljer. Men då köper jag ju också modellen med vetskap om att det är en Short run och vad det innebär. Köper man en modern injektionsgjuten modell, som tillverkaren tar bra betalt för förväntar man sig lite mer. Se på Airfix nya modeller, god passform med bra detaljer. Även Eduard, Revell och Tamiya klarar detta. Eduard har börjat sticka iväg prismässigt. Men Airfix och Revell är ju riktigt prisvärda. Kinetic blandar lite högt och lågt, men har ju börjat kantra över åt det bättre hållet. Finns andra tillverkare som ZM och WnW, som gör kanonmodeller men ligger i en lite annan prisklass. Jag tycker precis som du Stefan att vi är alla olika och det är bra. Det jag förväntar mig från tillverkarna är väl de ska vara lite ärliga helt enkelt. Flera företag klarar ju bevisligen att göra modeller som både ser bra ut i lådan och där bitarna passar ihop som det var tänkt. Nog med gnällandet, Kitty Hawks ska iaf ha kredd för att de tog sig an SU-17. Även om jag anar att det nog svors en del på deras kontor när AMK släppte nyheten att de också skulle göra en. Very Happy

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public tis apr 18 2017, 11:47

linusorn skrev:Det jag förväntar mig från tillverkarna är väl de ska vara lite ärliga helt enkelt. Flera företag klarar ju bevisligen att göra modeller som både ser bra ut i lådan och där bitarna passar ihop som det var tänkt.
Ja, mer självinsikt och större integritet vore roligt.

Men som vanligt är det upp till köparen att akta sig. Står det Kinetic på lådan så är risken tydligen hög för att huven är obrukbar (även ersättningsdelen som skickats efter klagomål). Kitty Hawk medför ofta passformsproblem och Trumpeter har överlag en lättsam inställning till förlagan. Vad Italeri beträffar så... ...ja...

Kort sagt: Kul att de försöker, och än roligare när de lyckas!

Precis som med privatpersoner lär man sig dock att inte lyssna på locktonerna från vissa och att nästan lita blint på andra. Självblinda klåpare och skrupellösa svindlare finns det ju gott om överallt (även bland recensenter på webbsidor). Var och en får därefter agera i enlighet med såväl förmåga som allmänt bygghumör.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Andre B tis apr 18 2017, 12:39

Om man då vågar se framåt... *s* ...så ser i alla fall jag fram mot Airfix kommande F-4 Phantom. Det var länge sedan vi såg en ny sådan med "riktiga motorer" och det kommer att bli spännande att se vad Airfix har åstadkommit.

Även den nya Me 262:an har ju lite förväntningar på sig...

/André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E tis apr 18 2017, 15:26

Ja, Airfix har, i alla fall i mitt tycke, blivit en kraft att räkna med igen efter några trassliga år.

Hornby har givit Airfix tämligen lösa tyglar och friskt kapital och Airfix verkar förvalta det väl.
Vem hade trott att vi skulle få se en Walrus, Sea Fury, Sea Vixen, Merlin och Lynx i 48 och en Victor, Valiant eller den kommande Vulcan, en B-17G i 72, ja listan kan göras lång,
Hoppas bara att de säljer lika bra som jag tror, jag köper allt som kommer i 48 och det är underbart fina modeller till ett högst rimligt pris.

Hoppas Airfix ger oss en Scimitar, Gannet, Battle, Blenheim, Hampden, Anson, Chipmunk, Tiger Moth, eller varför inte en Stirling, B-17, B-24 o Sunderland i 48 när vi ändå drömmer.

Det är alltid lika spännande varje år att se vad de kommer att ge ut.

Önskar mig ochså en del helikoptrar i 48 som jag tycker saknas; Scout, Wasp, Whirlwind, Sea King, Belvedere och Rotodyne (de två sista kommer nog aldrig att bli verklighet, men vaddå? vi drömmer lite....).

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Andre B tis apr 18 2017, 15:46

Kommer Airfix med en Scimitar i 1/72 så lär det bli kö.
Säger lite som Martin Ljung -"Då skall jag ha den före dig"... *s*

Skämt åsido så har väl inte de större modellerna slått så där väl ekonomiskt. Men de mindre har gjort det möjligt för Airfix att även ge ut de större modellerna.

/André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av linusorn tis apr 18 2017, 20:27

Ja det är verkligen kul att Airfix spottat upp sig så mycket. Önskar att en del av deras släpp i 72 ska släppas även i 48. Ännu så länge har jag inte råkat ut för någon dålig huv från Kinetic, så där kanske jag haft tur. Passformen har blivit bättre även om de ibland väljer ovanliga lösningar på hur saker och ting ska byggas. Färgangivelser är det lite så där med. Men deras nya F-18 är verkligen fin och sägs gå ihop hyfsat. Italeri har jag alltid haft någon instinktiv misstänksamhet för. Vet inte riktigt varför, men den bekräftades när jag köpte och skulle bygga deras Gripen, den har legat på shelf of Doom i tio år nu.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av cas tis maj 02 2017, 12:24

Ooooh!
Om det finns boxart så borde det ju betyda att det är på gång och går ganska bra...
Kommande heta releaser - Sida 10 17634771_668764516645146_448503154018308579_n

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E tis maj 02 2017, 16:03

...och dom har lovat att den skall komma i både 1/48 OCH 1/32!

Det var egentligen meningen att Trettitvåan skulle varit först, men trycket var så stort på en 48a så de ändrade ordningen, berättade en representant (ägaren?) på LSP.
Dessutom hade SAMI en stor intervju med ägaren/chefen i förra numret.

Av vad jag sett från deras Thunderflash (1/48) så kan vi vänta oss stordåd och Tanmodel har mycket mera på gång, bl.a.en F-4E i 1/32 och en helt ny SR71a i 1/48.

cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public tis maj 02 2017, 18:27

cas skrev:Ooooh!
Minst sagt! Very Happy

En Bucc skulle ju inte sitta snett någonstans, alltså. Hot damn! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 10 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet