IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

+7
Azgaron
glimturen
Janne.S
TommyKillander
Stefan E
cas
erikf
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf mån feb 13 2017, 15:44

Hej!

Min första bygg-tråd och mitt tredje seriösa bygge (några halvfärdiga 1/72 räknas knappt Wink ) sen jag började med modellbygge i november förra året. De andra två färdiga kan man se några bilder av här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4932-ja-37-viggen-f-16cj-block-50

Min fascination för flyg och då framför allt svenskt militärflyg har funnits sen jag var liten, men nu på senare år har det tagit rejäl fart. Det var också detta intresse som tog mig till denna hobby Smile

Nog om detta! Jag ville egentligen bygga en SF37 Viggen men vill gärna vänta på Tarangus kit som jag tror kommer snart. Så tillsvidare fick det bli en J35J. Jag kommer att bygga den direkt ur lådan förutom dekaler (mer om det senare) och robotar som kommer från Hasegawas weapon set C (RB24J och RB28 tror jag det blir). Jag skulle egentligen vilja haft en instrumentpanel och lite annat småkrafs i ets men det fanns inte så mycket hemma hos de jag brukar beställa hos, så jag bestämde mig för att köra utan detta denna gång.


Den obligatoriska bilden på lådan, samt färgerna jag kommer att använda. Jag har tidigare kört med Mr.Paints färger till splinter camot på mitt JA37-bygge med mycket gott resultat.
Det kommer alltså bli en individ i gråskala...
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2500_zpsrby7a2vj



... Mer exakt denna kärra som står på Aeroseum, Säve. Det är 10-62 med SN 35586. (ursäkta den undermåliga bilden). Dekalerna får bli ett hopplock av arket som följer med samt Euro Decals 1/48 set till draken.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  DSC00745_zpswokrdfol




Nu kör vi igång med bygget! Tunnan är min fars bygge (introducerat honom till hobbyn). 

Jag har svårt att bygga och framför allt måla hemma hos mig och sambon, då vi bor i en liten tvåa (har även lyckats introducera henne till hobbyn, så nu blir det att vi även sitter hemma och bygger tillsammans ibland). Vill jag få så mycket som möjligt gjort besöker jag föräldrahemmet där allt utrustning finns tillgänglig.
Har tyvärr inte någon riktigt arbetsplats som det är nu. Verktyg och annat skrammel får husera i Viggenlådan så länge och köksbordet få bli temporär arbetsbänk.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2505_zps6romorht



Började i vanlig ordning med kontoret. Det är inte speciellt vackert här. Lyckades mer eller mindre förstöra alla intstrumentdekaler (varför är jag så ivrig med microsol jämt??). Någonstans här börjar jag ångra att jag inte väntade på den där ets-satsen ändå... Fick lösa det med de dekaler jag lyckades rädda samt lite torrborstning. Den gröna färger fick bli SWAF Dark Green (splinter) från Mr.Paint som är kvar sen Viggenbygget.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2508_zpsx32vap5o



Dags för området kring cockpit att få lite färg (ursäkta röran).
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2510_zpslnkizjwq



Cockpit på plats. Har även börjat få dit de flesta delarna på flygplanskroppen. Torrpassade det mesta men insåg att jag knappt behövde detta. Delarna bara passar helt enkelt Smile
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2516_zpsnuvhnf5i



Det mest har passat utan problem, men området runt utblåset får jag nog jobba lite med. Någon liten miss med limmet blev det med längs med höger vinge också.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2515_zpsqiij1oki




Mer än så hann jag inte med på dag 1.
Fortsättning följer under slutet av denna eller början av nästa vecka!

/Erik


Senast ändrad av erikf den mån feb 13 2017, 23:16, ändrad totalt 2 gånger
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av cas mån feb 13 2017, 15:55

Men du! Inte kan du både slänga ihop cockpit, kroppshalvorna och vingarna på en dag!?
Det är ju omoraliskt!
För att inte tala om hur det får oss glaciärbyggare att framstå...

Fast det är ju en grym start, och de där Mr Paint-färgerna verkar ju vara bättre än skivat bröd liksom!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Stefan E mån feb 13 2017, 17:53

Snacka om rivstart!   Shocked

Det hade tagit mig ett par veckor att komma så långt!

Bra början och jag ser ivrigt fram emot fortsättningen.  bounce

....å du, du behöver inte ursäkta dig att det är rörigt på bordet, det är fullt normalt!

Så här brukar det se ut hos mig;

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_0035_zpsar5pkkhd

Rörigt, nah, organiserat kaos, skulle jag nog kalla det...   Laughing
Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av TommyKillander mån feb 13 2017, 20:14

Hoppla Kajsa!

Här gäller det att hänga med i svängarna - för här går det undan ! Smile
...och snyggt blir det också cyclops


Själv är jag en notorisk långsambyggare och lyckades väl få ihop min 1/72 Draken på samma tid som en normalpresterande byggare klarar av en 1/32 Rolling Eyes Very Happy

Men det viktigaste är att man har kul när man bygger och det är ju fantastiskt att få både nära och kära intresserade av hobbyn cheers

Lycka till med bygget!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf mån feb 13 2017, 20:34

cas skrev:Men du! Inte kan du både slänga ihop cockpit, kroppshalvorna och vingarna på en dag!?
Det är ju omoraliskt!
För att inte tala om hur det får oss glaciärbyggare att framstå...

Fast det är ju en grym start, och de där Mr Paint-färgerna verkar ju vara bättre än skivat bröd liksom!
Ja, idag gick det undan!
Mr Paint är nog mer vitalt än skivat bröd för mig  Wink



Stefan E skrev:Snacka om rivstart!   Shocked

Det hade tagit mig ett par veckor att komma så långt!

Bra början och jag ser ivrigt fram emot fortsättningen.  bounce

....å du, du behöver inte ursäkta dig att det är rörigt på bordet, det är fullt normalt!

Så här brukar det se ut hos mig;



Rörigt, nah, organiserat kaos, skulle jag nog kalla det...   Laughing
Stefan  sunny
En del planering innan så jag visste hur jag skulle lägga upp första byggdagen gjorde att det flöt på bra Smile

Skönt att höra att man inte är ensam om o stöka till det! 



TommyKillander skrev:Hoppla Kajsa!

Här gäller det att hänga med i svängarna - för här går det undan ! Smile
...och snyggt blir det också cyclops


Själv är jag en notorisk långsambyggare och lyckades väl få ihop min 1/72 Draken på samma tid som en normalpresterande byggare klarar av en 1/32 Rolling Eyes Very Happy

Men det viktigaste är att man har kul när man bygger och det är ju fantastiskt att få både nära och kära intresserade av hobbyn cheers

Lycka till med bygget!

cheers
Tommy

Ja, bäst att hålla i sig! Smile Har många planeringstimmar vid datorn innan jag skrider till verket.

Det är alltid kul när fler i ens närhet delar ens intresse Smile
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Janne.S mån feb 13 2017, 22:29

Raketstart på det bygget Very Happy

Rörigt i hobbyrummet är bara förnamnet....jag har över 3m arbetsbord och jag har ändå bara 10x10 cm arbetsyta Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av glimturen mån feb 13 2017, 22:58

En fin start! Very Happy
Måste nog testa de där färgerna jag har snart.... Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf ons feb 15 2017, 14:14

Janne.S skrev:Raketstart på det bygget Very Happy

Rörigt i hobbyrummet är bara förnamnet....jag har över 3m arbetsbord och jag har ändå bara 10x10 cm arbetsyta Razz

Ja det flöt på bra första dagen! Det blir väldigt rörigt, väldigt fort... Wink

glimturen skrev:En fin start! Very Happy
Måste nog testa de där färgerna jag har snart.... Very Happy

Tackar!

Det tycker jag absolut, dom är riktigt fina!



Hittade denna lilla byggsats för ett tag sedan. Eduards Spitfire mk IX 1/72. Väldigt fint kit. Får underhålla mig medans jag inte kommer åt mitt Draken-bygge. Imorgon blir det mer gjort på huvudprojeket!
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2518_zpskfbr0rzh
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Stefan E ons feb 15 2017, 15:22

Serru, vad snyggt!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av cas ons feb 15 2017, 16:20

Va? Smygbygger du en Spitfire!?
Den var ju gruvligt vacker dessutom!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Azgaron tor feb 16 2017, 13:17

Bra start på Drakenbygget, och snygg Spitfire! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf tor feb 16 2017, 18:38

Stefan E skrev:Serru, vad snyggt!  cheers

Stefan  sunny
Tackar!!

cas skrev:Va? Smygbygger du en Spitfire!?
Den var ju gruvligt vacker dessutom!
Måste ju ha något att göra medans huvudbygget står still Smile
Tack för det!


Azgaron skrev:Bra start på Drakenbygget, och snygg Spitfire! Smile

Håkan
Stort tack!




Nu har det gått en till dag där jag hunnit med en del.
Började med att pilla dit lite stålkulor i nosen. 

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2520_zpsniwlwxvu


Nu är den hyffsat redo för primer. En del smågrejer som behöver jämnas till, vilket jag hoppas kunna se lite lättare med primer på.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2523_zps8fnl4fde



Primad och klar! Blev bättre än förväntat. Behövde bara fixa till lite runt luftintagen och runt utblåset.

 Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2526_zps1gpstbfb


Pre-shade nästa. Insåg också att jag glömt spackla igen en glipa mellan fenan och kroppen, så bara att plocka fram puttyn. 
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2529_zpsnhyt5a6j

Sista jobbet fick bli att försöka göra något hyffsat med kit-stolen. Det blev lite färg och en wash i vilket fall som helst. Fortfarande inte bestämt om jag ska köra öppen eller stängd huv.
Jag föredrar oftast stängd huv då jag tycker det ger ett allmänt renare intryck (och kanske för att jag är så usel på att få till cockpitar).

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2527_zpsgbuodu4r


Då pausar vi bygget igen några dagar. Återkommer med mer under kommande vecka. Då blir det färg!
Kommer även att ta mig till Aeroseum för att dokumentera lite under kommande vecka. Behöver fler bilder på underredet på 35586! Smile

/Erik
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av glimturen tor feb 16 2017, 23:33

Här går det undan och snyggt blir det! Very Happy

Tjusigt sidobygge med. cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Azgaron fre feb 17 2017, 20:39

Snyggt och raskt jobbat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av cas fre feb 17 2017, 21:43

Inte bara lite smurfigt detta!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf mån feb 20 2017, 20:12

glimturen skrev:Här går det undan och snyggt blir det! Very Happy

Tjusigt sidobygge med. cheers

Azgaron skrev:Snyggt och raskt jobbat! Smile

Håkan

cas skrev:Inte bara lite smurfigt detta!

Tack grabbar!



Provat mina Mr.Paint färger idag. 
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2534_zpspvgux2xw

Även provat Alclads färger för första gången. Verkar riktigt fina. Det är "White Aluminium" på buken här.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2536_zpsjokbpnxg



Även fälltankarna fick sig lite Alclad.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2538_zpsmom4w4to



Beväpningen slängde jag ihop också. Det är RB 24J och RB 28 (AIM 9J och AIM 4D). Från Hasegawa dessa också. Lite halvtaskig passform på dessa. Ser nu på bilden att jag inte fått ner fenorna riktigt.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2537_zpssstj157h
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av glimturen mån feb 20 2017, 22:56

Riktigt snyggt målat! Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  1288785663
Missilerna fixar du säkert till. Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Azgaron tis feb 21 2017, 00:04

Snygg alufärg! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av cas tis feb 21 2017, 05:42

Grymt tjusig finish alltså!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av TommyKillander tis feb 21 2017, 08:40

Toppenjobb!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf tor feb 23 2017, 14:55

glimturen skrev:Riktigt snyggt målat! Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  1288785663
Missilerna fixar du säkert till.  Very Happy

Azgaron skrev:Snygg alufärg! Smile

Håkan

cas skrev:Grymt tjusig finish alltså!

TommyKillander skrev:Toppenjobb!

cheers
Tommy


Tack för lovorden! Det värmer!



Idag har jag haft några timmar över till bygget, så jag gav mig på lite postshading och klarlack. 

Var nere i berget på Aeroseum tidigare i veckan för att snegla lite extra på förlagan (SN 35586).
Fick en del bra input för kommande delar av bygget. Dagen efter fick jag totalt hjärnsläpp och rensade minneskortet i kameran med alla bilder på  Evil or Very Mad Hade inte hunnit föra över dom.. Jaja, får köra på det jag kommer ihåg, samt andra bilder på nätet.

Väntar just nu på mina dekaler från Eurodecals.

Här har den precis fått lite X22 klarlack. Blir nåt eller några lager till.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2543_zpsu5nv2sre


Här syns mina försök till lite extra shading tydligare. Blev riktigt nöjd med undersidan faktiskt.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2544_zpseto9oknt



Målade och klämde dit utblåset också. Utblåset är riktigt grisigt och smutsigt på förlagan, så här kommer det kletas dit lite extra wash sen.
Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  IMG_2546_zps7mejhtty

Det var det jag hann med idag!
/Erik
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Azgaron tor feb 23 2017, 16:10

Snygg preshade! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av cas tor feb 23 2017, 17:19

Verkligen snyggt målat! Men jag skulle nog velat ha ovansidan något mörkare?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av erikf tor feb 23 2017, 17:48

Azgaron skrev:Snygg preshade! Smile

Håkan
Stort tack!!

cas skrev:Verkligen snyggt målat! Men jag skulle nog velat ha ovansidan något mörkare?
Ja, den tanken har slagit mig också. Den är dock något mörkare än vad bilderna visar faktiskt. Lite svårt att göra färgen ett rättvist intryck.

Får se lite hur jag gör. kanske lägger en lite mörkare ton på sina ställen. Vill dock prova hur det blir med wash innan, då den mörkar ner rejält Smile
erikf
erikf


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av TommyKillander tor feb 23 2017, 18:46

Snuggt jobbat med underredet cyclops Det däringa blir kalasers med lite lort på Smile

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48  Empty Sv: Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet