IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nya Kategorier

4 posters

Gå ner

Nya Kategorier Empty Nya Kategorier

Inlägg av Janne.S fre maj 09 2008, 14:03

heh...postade på lite fel ställe först men här verkar det vara rätt:P

Kan vi inte ha en kategori för färdiga modeller åxå? "Bildrutan" känns som den är mer till för fiffiga bilder än enbart för färdiga modeller, eller?
Å kategorier för gruppbyggen och/eller teman?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Hej Janne

Inlägg av johan r fre maj 09 2008, 15:22

Härligt med idéer.

Frågan är om vi skall döpa om kategorin eller om vi skall skapa en kategori till? Jag kan tänka mig både fördelar och nackdelar med båda varianterna.

Gruppbygge/tema låter som en härlig kategori som går att utveckla.

Vi kan prata om det på mötet ikväll.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av Azgaron lör maj 10 2008, 20:07

Om man inte gör en ny kategori, så kan man ju kanske göra ett litet tilläg i förklaringen att även bilder på färdiga projekt är välkomna.

Gruppbygge/tema kan ju som sagt vara kul, men det kanske är lite tidigt än då vi är väldigt få, eller så kanske man skulle starta ett bara för att visa hur entusiastiska vi är här! Smile

Önskar att jag kunde varit med igår, men utan bil så blir det lite knepigt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av Janne.S lör maj 10 2008, 21:22

Lifta?

Attans, då missade du ju min hunters första live framträdande....... Razz

Pratade med Johan igår...och tanken var att man skulle ösa in alla möjliga bilder i den kategorin....men eftersom vi alla modellbyggare har Aspergers så vill vi ha klara och tydliga instruktioner över vad som ska falla in under en ämnesbeskrivning, så kanske ska vara lite luddiga i beskrivningen av en kategori för att mer ska passa in under den? låter det klokt?

Du har ju helt rätt i att vi är ganks a så få i denna stund....så för att locka folk så får vi göra forumet så intressant som möjligt. Det gör vi bäst genom att posta massor av bilder!! Ju mer det finns att titta på desto intressantare för besökare.

Så vi kanske ska vänta med nya kategorier tills vi vet vad folk vill ha och vi är lite fler som postar?

Jag vet, jag säger emot mig själv lite....men efter ha tänkt en smula innan jag postar så verkade det rimligt....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Å ena sidan, men å andra sidan........

Inlägg av johan r lör maj 10 2008, 21:54

Min tanke med kategorin "bildrutan" var väl att vi skulle få se många bilder på färdigbyggda modeller. Sen tänkte jag att jag inte ville begränsa det hela till endast bilder på egna modeller utan även bilder på andras modeller. Sen tänkte jag att varför begränsa det till endast foton. Varför inte låta folks artistiska ådra komma fram och få folk att posta upp retuscherade bilder (foto på modell med photoshoppad bakgrund t.ex).

Andemeningen är i alla fall att vi vill se mycket "grafiska objekt med modellanknytning".

Jag skall försöka ändra ingressen på kategorin och börjar vi få många inlägg så splittar vi upp den i nya kategorier.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av Azgaron mån maj 12 2008, 01:12

Janne,
Lifta, nja har visserligen gjort det vid nått tillfälle, men inget som direkt tilltalar mig!

Ja det var ju synd! Hade gärna sett den live! Hoppas det blir fler tillfällen!

Ja, då är det väl bara att sätta fart och slänga upp lite bilder på färdiga projekt!
Jo, det är ju helt klart genom att besökare ser att det händer nått och finns nått att titta på som gör att de återkommer!

Johan,

Låter bra, tycker jag! Det är ju alltid kul att beskåda andras verk! Och om de är photoshoppade lite snyggt är ju inte fel!

Det skulle verkligen vara kul om forumet får så många medlemmar att man kan starta upp ett gruppbygge!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Gruppbygge

Inlägg av Janne.S lör jul 12 2008, 14:14

Vad säger ni, ska vi ha en kategori för gruppbyggen? Hur skulle ni vilja att den såg ut? Ska det vara start- och slutdatum?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av Azgaron lör jul 12 2008, 15:13

Ja, varför inte, även om vi inte är så många än! Jo, start och slutdatum kan nog vara bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av jeepsventa lör jul 12 2008, 16:42

Hej !
Som medlem på scaleracers oxå , vill jag nog påstå att det kan va en bra ide med många kategorier innan det är föör många bilder åt alla håll o som blir svårhittat ! Shocked bara en tanke från Håkan /Lundgrens Cool

jeepsventa


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Julstädat på Forumet!

Inlägg av Janne.S lör dec 20 2008, 04:51

Nu har det hänt lite grejer på forumet! Jag tycker du har tråcklat ihop det här riktigt snyggt Johan, med underkategorierna å allt....ser mycket prydligare ut Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av johan r lör dec 20 2008, 12:29

Tackar.

Jo det blev lite knappande och jag hittade rätt parametrar till slut bounce

Vi provar och ser vad vi tycker om det nya upplägget.

Låser den här tråden och tänder upp ny tråd för feedback.

//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Nya Kategorier Empty Sv: Nya Kategorier

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet