IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ståendes i verkstan...

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B fre jul 28 2017, 12:12

En "blåfenad" A-32 Lansen i väntan på rätt "grön färg"...

Ståendes i verkstan... 36176707706_15f430ce3f_b

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B fre jul 28 2017, 13:00

En Junker (det kan aldrig vara fel med korrugal Wink )...

Ståendes i verkstan... 36052908292_0da411eddf_b

Anledningen till att den inte är färdigställd beror mycket på att det är lättare att förvara den nerpackad utan att den går sönder om inte landningställen är på. Hade man haft en annan "livssituation" där man haft utrymme så hade många av modellerna stått framme i bokhyllan istället för att som nu i många fall vara nerpackade...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B fre jul 28 2017, 13:14

En Spitfire...

Ståendes i verkstan... 35383805724_0677d7b1d0_b

Den här är väl inte helt okänd men istället för att splittra upp byggena på 511 byggtrådar så tänkte jag försöka samla de som jag bara håller på lite med då och då. Spitfiren börjar faktiskt bli klar om annars... *ler*

Ps.
Tänk den där propellern på en Mustang (XP-51F) !


Senast ändrad av Andre B den fre jul 28 2017, 13:35, ändrad totalt 1 gång

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Zander_Lindstrom fre jul 28 2017, 13:24

Är samtliga i 1/72?
Tänk på att slänga på lite spackel i glipan där i fram på Lansen också bara. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B fre jul 28 2017, 13:32

Zander_Lindstrom skrev:Är samtliga i 1/72?
Tänk på att slänga på lite spackel i glipan där i fram på Lansen också bara. Smile

Ja, samtliga är i 1/72. Tror knappt jag byggt flygplan i någon större skala. Kan bara minnas en F-4 Phantom för typ 30 år sedan.

Den där "glipan" finns faktiskt inte i verkligheten utan det är skarven mellan kroppshalvorna. Det är mer fotoblixten som får den att synas. Grejen är att det inte finns någon färg där idag. Om du ser på det gula nosbandet så syns inte "glipan" där. Så den kommer att försvinna när det kommer på mer färg...

Vänligast / André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av glimturen lör jul 29 2017, 00:12

Mycket spännande saker som är ståendes! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Zander_Lindstrom lör jul 29 2017, 00:39

Andre B skrev:
Zander_Lindstrom skrev:Är samtliga i 1/72?
Tänk på att slänga på lite spackel i glipan där i fram på Lansen också bara. Smile

Ja, samtliga är i 1/72. Tror knappt jag byggt flygplan i någon större skala. Kan bara minnas en F-4 Phantom för typ 30 år sedan.

Den där "glipan" finns faktiskt inte i verkligheten utan det är skarven mellan kroppshalvorna. Det är mer fotoblixten som får den att synas. Grejen är att det inte finns någon färg där idag. Om du ser på det gula nosbandet så syns inte "glipan" där. Så den kommer att försvinna när det kommer på mer färg...

Vänligast / André

Aha okej, sorry about that. Smile

Måste säga att jag är imponerad annars av att du har så många saker igång samtidigt. Jag klarar bara att ha ett projekt åt gången och då och då så blir endel grejer lagda i malpåse.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B lör jul 29 2017, 01:50

Ingen fara Zander, 'ler vänligt*

Och ärligt så ser man saker på bilder ibland som man inte sett på modellen när man byggt den.
Ärligt så har mycket av det jag håller på med lagts i just malpåse på grund av arbete, flyttar och ont om plats. Under tiden så har jag köpt en modell här och en där som jag hållt på med då jag inte kommit åt dem som redan varit påbörjade eller nästan färdiga.

Just nu har jag haft lite lugn igen som gjort det möjligt att både bygga nytt och att leta upp lite gammalt som ligger i lådor. Mycket handlar kanske egentligen inte om att bygga klart en modell tan att få en stunds givande avkoppling i nuet utan några krav...

Så i praktiken har jag inte så "mycket på gång samtidigt". *s*
Vänligast / André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Zander_Lindstrom lör jul 29 2017, 15:50

Andre B skrev:Ingen fara Zander, 'ler vänligt*

Och ärligt så ser man saker på bilder ibland som man inte sett på modellen när man byggt den.
Ärligt så har mycket av det jag håller på med lagts i just malpåse på grund av arbete, flyttar och ont om plats. Under tiden så har jag köpt en modell här och en där som jag hållt på med då jag inte kommit åt dem som redan varit påbörjade eller nästan färdiga.

Just nu har jag haft lite lugn igen som gjort det möjligt att både bygga nytt och att leta upp lite gammalt som ligger i lådor. Mycket handlar kanske egentligen inte om att bygga klart en modell tan att få en stunds givande avkoppling i nuet utan några krav...

Så i praktiken har jag inte så "mycket på gång samtidigt". *s*
Vänligast / André

Jo, jag har råkat ut för sådant själv också då och då. Som alltid när man målar en cockpit t. ex, så ser det bra ut med nakna ögat, men sedan när man plåtar så ser det ut som att en femåring varit och kladdat utanför överallt. Very Happy
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Andre B fre nov 10 2017, 21:18

Har haft en J-21 modell liggandes länge. När jag för ett tag sedan fick tag i en Heller Me 109 K-4 så fanns möjligheten att skapa något med inte bara två bommar utan även två motorer. Och lite som jag anat så var nosen från Messershmitten närmast gjord för J-21:an...

Frågan är om man inte skall hitta på något med vingarna och rodren med till denna maskin som närmast borde matcha en Do 335! ; )

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Ståendes i verkstan... Empty Sv: Ståendes i verkstan...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet