Köp på faktura
+2
Janne.S
Gigabyte
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Köp på faktura
Hej
har ett konto på en etablerad svensk hobbyhandlare
köpt på faktura ,som följer med produkten och det är ju fint ,,
Men när produkten ifråga kommer på av vägar OCH handlaren ifråga EJ har något id nummer på paketet pga att handlaren ifråga inte valt att har betalat för den tjänsten på Postnord
(mycket för att hålla nere fraktpriset för kunden ) så jag får betala , och med tanke på dom problem som post nord har,, så kommer jag att köpa med postförskott av svenska handlare .
// Kent
har ett konto på en etablerad svensk hobbyhandlare
köpt på faktura ,som följer med produkten och det är ju fint ,,
Men när produkten ifråga kommer på av vägar OCH handlaren ifråga EJ har något id nummer på paketet pga att handlaren ifråga inte valt att har betalat för den tjänsten på Postnord
(mycket för att hålla nere fraktpriset för kunden ) så jag får betala , och med tanke på dom problem som post nord har,, så kommer jag att köpa med postförskott av svenska handlare .
// Kent
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Gigabyte skrev:Hej
har ett konto på en etablerad svensk hobbyhandlare
köpt på faktura ,som följer med produkten och det är ju fint ,,
Men när produkten ifråga kommer på av vägar OCH handlaren ifråga EJ har något id nummer på paketet pga att handlaren ifråga inte valt att har betalat för den tjänsten på Postnord
(mycket för att hållsa nere fraktpriset för kunden ) så jag får betala , och med tanke på dom problem som post nord har,, så kommer jag att köpa med postförskott av svenska handlare .
// Kent
Inte mycket man kan göra.....hade en modell som kom på avvägar och sent omsider så ramlade den tillbaks till Rebellen som förvånat ringde och frågade om jag ångrat mig. Det hade jag inte men jag hade aldrig ens fått avin.
Så det är bara att vänta....rapportera till handlaren att paketet verkar dröja.
Janne.S- Moderator
Sv: Köp på faktura
Jo har gjort detta men handlaren skrev att han inte kunde göra något pga att paketet vägde under två kilo , och vad detta innebär får man väl gissa sig till , och ärligt talat så verkade han skita i dettaJanne.S skrev:Gigabyte skrev:Hej
har ett konto på en etablerad svensk hobbyhandlare
köpt på faktura ,som följer med produkten och det är ju fint ,,
Men när produkten ifråga kommer på av vägar OCH handlaren ifråga EJ har något id nummer på paketet pga att handlaren ifråga inte valt att har betalat för den tjänsten på Postnord
(mycket för att hållsa nere fraktpriset för kunden ) så jag får betala , och med tanke på dom problem som post nord har,, så kommer jag att köpa med postförskott av svenska handlare .
// Kent
Inte mycket man kan göra.....hade en modell som kom på avvägar och sent omsider så ramlade den tillbaks till Rebellen som förvånat ringde och frågade om jag ångrat mig. Det hade jag inte men jag hade aldrig ens fått avin.
Så det är bara att vänta....rapportera till handlaren att paketet verkar dröja.
har en beställning liggande hos handlaren,,, vill ha den mot postförskott ,,eller helt avbeställa den
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Hejsan!
Om handlaren själv har valt att sälja mot faktura så behöver du inte betala förrän du fått fakturan/Varorna.
Har handlaren skickat paketet "ej spårbart" för att spara pengar (och inte på DIN begäran) så är det helt på handlarens eget bevåg och det är han som skall stå för kostnaden.
Att DU inte fått paketet/varorna/fakturan har ju inte med saken att göra, det är mellan handlaren och Postnord i så fall, anser jag.
Jag skulle inte betala innan jag fått varorna, säkraste sättet för båda är ju att skicka mot postförskott, även om det kostar lite mera.
Handlaren kommer säkert att bli tvärsur på dig och kanske till o med "svartlista" dig, men en seriös handlare tar smällen och skickar nya grejer.
Det finns andra handlare....
Jag gjorde en beställning från Hannants för många år sedan, där paketet försvann någonstans på vägen.
Det var inte spårbart inom Europa då (numera är det standard) så ingen visste var det försvann...
Jag efterlyste paketet hos Hannants efter någon månad och dom bedyrade att de skickat det, jag var på posten och efterlyste det, men dom kunde inte hitta det heller.
Jag mailade Hannants igen som skickade ett nytt paket, märk väl, jag hade redan betalat för grejerna, men Hannants stod för kostnaden.
Så gör en seriös Handlare som är rädd om sina kunder!
Sedan dess har Hannants alltid varit ett av av mina främsta "vattenhål" och är det fortfarande.
Hoppas det löser sig!
Stefan
Om handlaren själv har valt att sälja mot faktura så behöver du inte betala förrän du fått fakturan/Varorna.
Har handlaren skickat paketet "ej spårbart" för att spara pengar (och inte på DIN begäran) så är det helt på handlarens eget bevåg och det är han som skall stå för kostnaden.
Att DU inte fått paketet/varorna/fakturan har ju inte med saken att göra, det är mellan handlaren och Postnord i så fall, anser jag.
Jag skulle inte betala innan jag fått varorna, säkraste sättet för båda är ju att skicka mot postförskott, även om det kostar lite mera.
Handlaren kommer säkert att bli tvärsur på dig och kanske till o med "svartlista" dig, men en seriös handlare tar smällen och skickar nya grejer.
Det finns andra handlare....
Jag gjorde en beställning från Hannants för många år sedan, där paketet försvann någonstans på vägen.
Det var inte spårbart inom Europa då (numera är det standard) så ingen visste var det försvann...
Jag efterlyste paketet hos Hannants efter någon månad och dom bedyrade att de skickat det, jag var på posten och efterlyste det, men dom kunde inte hitta det heller.
Jag mailade Hannants igen som skickade ett nytt paket, märk väl, jag hade redan betalat för grejerna, men Hannants stod för kostnaden.
Så gör en seriös Handlare som är rädd om sina kunder!
Sedan dess har Hannants alltid varit ett av av mina främsta "vattenhål" och är det fortfarande.
Hoppas det löser sig!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Köp på faktura
Stefan E skrev:Hejsan!
Om handlaren själv har valt att sälja mot faktura så behöver du inte betala förrän du fått fakturan/Varorna.
Har handlaren skickat paketet "ej spårbart" för att spara pengar (och inte på DIN begäran) så är det helt på handlarens eget bevåg och det är han som skall stå för kostnaden.
Att DU inte fått paketet/varorna/fakturan har ju inte med saken att göra, det är mellan handlaren och Postnord i så fall, anser jag.
Jag skulle inte betala innan jag fått varorna, säkraste sättet för båda är ju att skicka mot postförskott, även om det kostar lite mera.
Handlaren kommer säkert att bli tvärsur på dig och kanske till o med "svartlista" dig, men en seriös handlare tar smällen och skickar nya grejer.
Det finns andra handlare....
Jag gjorde en beställning från Hannants för många år sedan, där paketet försvann någonstans på vägen.
Det var inte spårbart inom Europa då (numera är det standard) så ingen visste var det försvann...
Jag efterlyste paketet hos Hannants efter någon månad och dom bedyrade att de skickat det, jag var på posten och efterlyste det, men dom kunde inte hitta det heller.
Jag mailade Hannants igen som skickade ett nytt paket, märk väl, jag hade redan betalat för grejerna, men Hannants stod för kostnaden.
Så gör en seriös Handlare som är rädd om sina kunder!
Sedan dess har Hannants alltid varit ett av av mina främsta "vattenhål" och är det fortfarande.
Hoppas det löser sig!
Stefan
Precis, jag är med Steffo
Janne.S- Moderator
Sv: Köp på faktura
Jo visst håller med ,, och handlaren behandlar mig som kund dåligt får man säga
Har handlat hos firman i många år ,, och det är lite tråkigt att detta kommer att ta slut både pga behandling av ärendet men framför allt att posten inte går att lita på längre .
får jag krav så kommer jag att betala ,,då jag inte vill få en betalnings anmärkning , beloppet är på nära 700 kr
men som kund kommer dom att mista mig
Har handlat hos firman i många år ,, och det är lite tråkigt att detta kommer att ta slut både pga behandling av ärendet men framför allt att posten inte går att lita på längre .
får jag krav så kommer jag att betala ,,då jag inte vill få en betalnings anmärkning , beloppet är på nära 700 kr
men som kund kommer dom att mista mig
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Heh, P*ma Hobby...Stefan E skrev:Handlaren kommer säkert att bli tvärsur på dig, och kanske till och med "svartlista" dig, men en seriös handlare tar smällen och skickar nya grejer.
Det finns andra handlare....
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Köp på faktura
nej det är inte den svarte riddarenMatt_Public skrev:Heh, P*ma Hobby...Stefan E skrev:Handlaren kommer säkert att bli tvärsur på dig, och kanske till och med "svartlista" dig, men en seriös handlare tar smällen och skickar nya grejer.
Det finns andra handlare....
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Tobias skrev:Who is it then?
får löpa hela linan ut ,,och se hur allt blir till sist,, OCH det är ju i grund och botten,, ett leverans problem ,,som både sätter handlaren och kunden i klistret
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Fått mina modeller från firman,dom skickade ersättnings varor, så det är ju bra ,, och det tog inte ett dygn från dom skickade till att jag kunde ta med dom på hem vägen !!!
PGA dom frakta med DBS Schenkel , helt makalöst bra !!!
Paket som posten ska leverera är dock försvunnet ,, så det blir ju hobby firman som får ta den smällen och det känns ju inte ok sett från deras synvinkel , dom skall ju leva på detta ,,,,,
Har nu två rek brev som är ute och snurrar sedan början av oktober man kan följa breven hela vägen i europa ända till dom kommer till utlands terminalen i sverige där står dom som PÅ VÄG ,,
PGA dom frakta med DBS Schenkel , helt makalöst bra !!!
Paket som posten ska leverera är dock försvunnet ,, så det blir ju hobby firman som får ta den smällen och det känns ju inte ok sett från deras synvinkel , dom skall ju leva på detta ,,,,,
Har nu två rek brev som är ute och snurrar sedan början av oktober man kan följa breven hela vägen i europa ända till dom kommer till utlands terminalen i sverige där står dom som PÅ VÄG ,,
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Ja det är fan skandal att det går så bra i resten av Europa och sen skiter det sig...
Tobias
Sv: Köp på faktura
jo det är lite svårförståeligtTobias skrev:Ja det är fan skandal att det går så bra i resten av Europa och sen skiter det sig...
Men fick ett paket med just posten som skickades IGÅR från Din och min hobby
också inte ett dygn innan den kom till leverans adressen ,,,,,
så dom kan dom med !
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Men Sani på Dinomibhobby har smiskat samtliga paketbärare så att de flesta skall få sitt paket dagen efter beställning.
Inte konstigt att han låg på sjukhus för överansträngning förra veckan...
Inte konstigt att han låg på sjukhus för överansträngning förra veckan...
_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48
I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72, F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48, F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48, Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas- Vicesheriff
Sv: Köp på faktura
Det var som tusan handgemäng med hela post patrullencas skrev:Men Sani på Dinomibhobby har smiskat samtliga paketbärare så att de flesta skall få sitt paket dagen efter beställning.
Inte konstigt att han låg på sjukhus för överansträngning förra veckan...
Gigabyte
Sv: Köp på faktura
Skönt att det löste sig för dig!
Handlaren gjorde helt rätt o nu har han en nöjd och trogen kund istället, eller hur?
Det är inte bara mellan kunden o handlaren, en missnöjd kund pratar om det och då går handlaren miste om många flera presumtiva kunder, nu får han istället god reklam.
Då är det ett lågt pris att ersätta ett försvunnet paket.
Jag om jag skickar paket idag så väljer jag Schenker alla gånger, både (relativt) billigt, snabbt o säkert.
Skickar helst inte med den Svenska Posten längre, det är för opålitligt!
Postnord har allvarliga problem och de Svenska och Norska avdelningarna har väldigt svårt att samarbeta!
Stefan
Handlaren gjorde helt rätt o nu har han en nöjd och trogen kund istället, eller hur?
Det är inte bara mellan kunden o handlaren, en missnöjd kund pratar om det och då går handlaren miste om många flera presumtiva kunder, nu får han istället god reklam.
Då är det ett lågt pris att ersätta ett försvunnet paket.
Jag om jag skickar paket idag så väljer jag Schenker alla gånger, både (relativt) billigt, snabbt o säkert.
Skickar helst inte med den Svenska Posten längre, det är för opålitligt!
Postnord har allvarliga problem och de Svenska och Norska avdelningarna har väldigt svårt att samarbeta!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Köp på faktura
Jo så är det nöjd kund nu ,,men handlaren bli lidande .önskar att ingen skall bli drabbade varken kund eller firman, men posten tvår sina händer och erbjuder Frimärken till handlare som hotar att gå omkull PGA deras oförmåga att göra sitt jobb ,,Stefan E skrev:Skönt att det löste sig för dig!
Handlaren gjorde helt rätt o nu har han en nöjd och trogen kund istället, eller hur?
Det är inte bara mellan kunden o handlaren, en missnöjd kund pratar om det och då går handlaren miste om många flera presumtiva kunder, nu får han istället god reklam.
Då är det ett lågt pris att ersätta ett försvunnet paket.
Jag om jag skickar paket idag så väljer jag Schenker alla gånger, både (relativt) billigt, snabbt o säkert.
Skickar helst inte med den Svenska Posten längre, det är för opålitligt!
Postnord har allvarliga problem och de Svenska och Norska avdelningarna har väldigt svårt att samarbeta!
Stefan
tycker att dom skulle överge posten och köra allt med andra fraktbolag
Gigabyte
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|