IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

+10
frznlogic
Gigabyte
Henrik Bergman
glimturen
Stefan E
Azgaron
TommyKillander
Matt_Public
cas
Mal
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Matt_Public mån nov 14 2016, 05:28

cas skrev:Ha! Det var en enormt lång lista med småjusteringar!
Och då var det ändå korta programmet. Laughing

Men nu ger vi bäng i det och följer showen istället. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal mån nov 14 2016, 08:35

Japp....

Den listan är toppen.

Nu har lag letat en hel del.
Canvas i Hjulhbrunnarna....notera hur apännt o utsträck det är..Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Qswdvs



Den är klurig nu...började igår göra en kontrurmall i tape som sen överfördes till PL (så har en positiv i negativ beroende på sida så får man vönster höger)...

Så klurar på alternativ....
Milliput....tejp....PC...eller tom bara lägga dit en PC remsa som får bli dragkedjan...hmmm

Sen konstaterade jag avsaknaknaden av nitrader i hjulhusen för själva landstället på modellen

Ska klura vidare o leka m tejp först...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal mån nov 14 2016, 18:50

Då ska vi se....

Första skarpa försöket...MK1....
Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 20161114_194528_zpst5atrk7o

Kan vara nåt eh...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal mån nov 14 2016, 19:35

Jahops...et jävla tjat om stygn visst depn en jag känner LoL....

Så testar med det med....
Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 20161114_202833_zpssm4ch896
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Matt_Public mån nov 14 2016, 20:25

Serru, vad smutt! cyclops

Det här reder du ju som en hel karl. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av glimturen mån nov 14 2016, 21:31

Tejp och syslöjd! Du tar det till nya nivåer! Very Happy Najs!
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av TommyKillander mån nov 14 2016, 21:33

Nailed it! Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 2601981293

Kanonsnyggt !

cheers
Tommy

TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Azgaron mån nov 14 2016, 23:29

Snyggt jobbat, Mal! Blev fint och prydligt! Smile

Ska försöka komma ihåg att använda tejp nästa gång jag behöver göra skydd i en 109a.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av cas tis nov 15 2016, 04:08

Nån har roligt meed hjulhusen, det syns!
Enkelt och snyggt gjort det!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal tis nov 15 2016, 18:36

Tackar grabbar.......

Inge byggande på några dagar...då jag har fruktansvärt svårt att sitta mm.....Stefan E vet vad jag råkat ut för...inte alls kul grrrrrrr.....begynnande kot komprrssion...vilket kan bli allvarligt på sikt om man inte tar hand om det...bla resulterar i nerver kläms mm..vilket jag redan har....samt jag får INTE lyfta nåt tungt.....får sluta med min favorit i livet med..m Ciggarrer  Sad     då det med bidrar till kassa diskar helt klart...sen måste jag stå mkt....och promenera långa sträckor sen smärtstillande då det är som värst.....går hos sjukgymnast för detta med 1gg veckan.....

PS.....Corsaiern avslutades faktsikt med att jag jobbade stående.....med smärtor....

Jaja nu vet ni...så blir en paus några dagar...

Samt funderar på bygga om min byggbänk så jag kan stå upp istället o en hög pall så jag kan sitta ibland...ergonomi där....

Modellbyggare har nog en del ryggproblem tippar jag...då en del har kontors jobb som sittandes halvandan...sen hemma sittandes...inte brs det där.....

Men men sitter inte onspelar snyfftfiolen...Perkele...ser lösningsr på problemen...Wink

Då detta är 100% botbart om man sköter sig.....Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal tis nov 15 2016, 20:19

Japp.....nu ska vi se när det är som det är....

Fasiken letar bilder på cockpiten samt stolen o skottet bakom sen....mes rör som ska gå...samt elboxarna där det får kaplar ifrån.....bilde Matt *pliiiis* så kan plugga in dör det jag ska ändra på lite What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Azgaron tis nov 15 2016, 22:48

Låter inte nåt vidare kul, men som sagt, det är viktigt att vara rädd om sin rygg!
Sitter själv väldigt mycket, framför datorn, vid byggbordet och när jag lirar gura.
Försöker promenera varje dag, oavsett väder! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av cas ons nov 16 2016, 06:30

Uschiamig, såna ryggproblem låter inte roligt nånstans.
Hoppas promenerandet hjälper!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Matt_Public ons nov 16 2016, 06:46

Har man inte hälsan så har man inget alls. Gör det som krävs.

Också: En varningsflagg för oss övriga, minsann.

Det är kanske rentav dags att börja dejta en ergonom? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Marlin ons nov 16 2016, 07:10

Trist med ryggen.
Ett höj och sänk bart byggbord kanske vore något. scratch
Också: snyggt byggt som vanligt. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Caverö tor nov 17 2016, 17:07

Men djävlar va fint detta kan bli med ditt tålamod och din omätliga skill cheers Emil is the 109 that has a special place in my I love you
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal tor nov 17 2016, 19:14

Tacksr grabbar......

In pain men mindre....så det kommer.bli kalas....men bara lyda order från Doc.....

Sen så är jag allvarlig med att faktiskt höjja byggbordet...
Så jag kan alternera stå o sitta m höj/sänk pall....då man lätt kan fastna sittandes i timmar o det är No No.....

@Caverö....
Tackar..tackar....jo tålamod är det man har...LoL...inte nöjd gör om det då....inte mer med det....sen kliv ifrån bygger o tat lungt...då en av modellbyggarens bästa vän är faktiskt tid....tat lungt lungt Wink....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av glimturen tor nov 17 2016, 22:19

Trist med ryggen. Jag hoppas att det reder sig.
Ergonomi blir viktigare med åren Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av frznlogic tor nov 17 2016, 22:37

Riktigt tråkigt med ryggen, hoppas det blir bättre! Höj och sänkbart bord är faktiskt inte alls dumt! Kan rekommendera (har det på jobbet, lite dålig på att utnyttja det, men det händer lite då och då).

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av TommyKillander fre nov 18 2016, 07:04

Hoppas det blir bättre med smärtstillande och träning och byte av arbetsställlning.

Jag har märkt att jag föredrar att sitta när jag bygger och stå när jag airbrushar, jag kommer nog bygga mitt sprutbås som "ståplats".
Höj och sänkbart bord är guld värt - tyvärr lite dyrt dock

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal ons nov 15 2017, 20:40

Om admin kan slå samman denna med min påbörjade.....flåt latmasken kröp ur naveln på mig.....


Lite påbörjat o gjort....ändringar har gjort i målsättningen då jag varit borta en tid Wink...så hoppas ni har översende med mitt kladdande........så börjar försiktigt....dubbelbygge av BF109E1 och E4...


Sks länka bilder på updsteringar....ser att Tiny pic är borta....
Så måste leta upp nya.

De som är nyfikna kan söka upp mig på FB Mal Belford modelbygge (finns två st)...den som är Mals Way...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av TommyKillander ons nov 15 2017, 21:04

cheers

Välkommen tillbaka, kul att ha dig här igen Very Happy

Skall genast kolla fejjan...

/Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal ons nov 15 2017, 21:16

TommyKillander skrev:cheers

Välkommen tillbaka, kul att ha dig här igen Very Happy

Skall genast kolla fejjan...

/Tommy

Tackar.....tackar...ska bli kul, så börjar försiktigt igen....varit upptagen med annat, Skit i livet...skit i livet, samt min andra passion....

samt nu såg jag i menyn lite nytt här för bilder...Wink...ska kladda ihop nåt snabbt.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal ons nov 15 2017, 21:20

Då ska vi se...lite viktiga saker att fixa på modellen, då slatsen är på tok för stora och fickan för dem är alldeles för djup...
drakit nya nitar...

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 22338710
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Mal ons nov 15 2017, 21:21

Lite mer fix o bilder där....
Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 22291410
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E.... - Sida 2 Empty Sv: Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet