IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

+3
JOooCKE
Azgaron
merlin1953packard
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av merlin1953packard sön jul 19 2009, 11:39

Kul kärra att bygga, men krävde många små modifieringar och kompletteringar för att den mer skulle se ut som en modell av förlagan än leksak. Interiören i cockpit kommer från Pavlas resinsats till Hellers J29 Tunnan. Men av den syns inte mycket utifrån, sånär som på stol, bälten och lite instrumentbräda. Men det är betydligt bättre än den plastplatta med "solstol" och förvriden pilot. Lägger ut bilderna utan några kommentarer, då tillräckligt mycket ändå sagts i den föregående byggtråden.

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb1

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb2

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb3

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb4

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb5

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb6

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb7

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb8

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb9

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb10

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb11

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Vixenreadywebb12
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av Azgaron sön jul 19 2009, 11:46

Mycket tjusigt bygge som sagt Merlin! Allt jobb du har lagt ner blev ju mödan värt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av JOooCKE sön jul 19 2009, 11:49

Riktigt snyggt bygge Merlin ! cheers
Snyggt jobbat !

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av Gigabyte sön jul 19 2009, 13:03

Mycket snyggt bygge Merlin Exclamation cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av MiniStuff sön jul 19 2009, 15:39

Kan ju inte annat göra än hålla med alla föregående inlägg, kanonsnyggt bygge! cheers

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av Janne.S sön jul 19 2009, 15:57

Exakt! Lysande jobb B-L!!! Ska bli kul att se den live på nästa månadsmöte!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av merlin1953packard sön jul 19 2009, 16:31

Tack killar för denna unisona hyllningskör! Tar med den till nästa månadsmöte! Någon gång längre fram skall jag bygga en av de SeaVixen jag har från Xtrakits utgåva, men just nu känner jag mig lite trött på denna maskin eller som man kanske kan uttrycka det; "När limmet, färgen och dekalerna torkat, är festen över!". Å andra sidan återstår tre pågående projekt att bli färdiga med!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av T-34 sön jul 19 2009, 17:08

Kommenterade nog i byggtråden men det tål att upprepas. Denna skönhet uppskattas även av en pansarbyggare.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av merlin1953packard sön jul 19 2009, 18:53

Tack för det igen, Magnus! Jag lapar villigt i mig allt detta beröm som nu öses över min ringa person och en udda men legendarisk jetkärra!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft Empty Sv: Hawker Siddeley Sea Vixen F.A.W.2. Strike Fighter 1/72 Modelcraft

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet