IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

3 posters

Gå ner

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank Empty IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

Inlägg av TommyKillander sön maj 20, 2018 3:14 pm

Lådtitt Smile



cheers 
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank Empty Sv: IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

Inlägg av glimturen mån maj 21, 2018 8:26 pm

Tack för avancerad lådtitt!
Den där ser inte svårbyggd ut.
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank Empty Sv: IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

Inlägg av TommyKillander mån maj 21, 2018 8:59 pm

glimturen skrev:Tack för avancerad lådtitt!
Den där ser inte svårbyggd ut.
cheers

För all del!

Lite småpillig, men den verkar lättbyggd. Mesta jobbet är nog att rensa upp gjutportar...

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank Empty Sv: IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

Inlägg av Poseidon mån sep 24, 2018 9:05 am

Förstår inte vad som är svårt med att göra rent smådelarna med en skalpell och blad som är slipat med en våtsten. Använder ni andra alltid avbitare och nagelfil för rengöring? Jag kör typ spalpell och eventuellt nålfil. Jag brukar skrapa delen när den är kvar på gjutstammen sen tunnar jag ner ingjötet mot delen med skalpell och då kan den tas bort i den form som tex handtaget till hackan har så den är i stort sätt rätt runt format då den kommer loss.
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank Empty Sv: IBG Models 1/72 Stridsvagn m/40L Swedish Light Tank

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet