IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av JOooCKE fre jul 24 2009, 15:54

Hejsan !

I onsdags när jag var i riga fick jag syn på en STOR sak med rotorblad när vi landade , då tänkte jag en rysk helikopter , och när jag såg det igen så visade det sig att det var flera helikoptrar och flygplan som var märkta med den ryska stjärnan cyclops

Så när det var dags att åka hem igen ( var bara där på dagen ) så bad jag mamma att vi skulle åka till flygplatsen lite tidigt så att jag kunde få fota lite, dess värre så kunde jag inte komma in på området och fota så jag fick klättra lite på en mur och lite sten så kunde jag få några bilder på helikoptrarna som stog närmast Very Happy
Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. S6300878

Hinden hade jag gärna kommit lite närmare Rolling Eyes
Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. S6300880

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. S6300883

Och så längst bort så kan ni skåda en Mig 21 ( ? ) och en Mig 17 ( ? ) är inte helt säker att det är det men jag tror det Razz
Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. S6300885

Det stog även Mig 25 ute på flygfältet men den kunde jag inte få någon bra bild på , ända chansen var inne från planet men jag satt på fel sida så jag såg inte så jätte bra Sad

Men kul var det att se det Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Warsawpact fre jul 24 2009, 18:29

Att se gamla soviet relikor är alltid skoj! Ser ut att vara en hyfsat stor samling ryska krigsverktyg som står och rostar, vilket bjuder till bra fototillfällen
Very Happy

Om du skall till trakterna kring Riga igen så finns det en stor och gammal kärnvapensilo anläggning i Lilaste, norr om Riga. Riktigt häftigt och lite kusligt samtidigt.

Den där första helikoptern.....vad i helv??? Udda är bara förnamnet!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av JOooCKE fre jul 24 2009, 19:03

hehe , ja...
Jag tycker att den påminner om ett bombplan i nosen Razz
Jag får nog tjata lite på mamma , för kärnvapensilon vill jag se , men jag får nog ta det lite lugnt hon har precis börjat g med på att vi ska åka till Frankrike , till Normandie och Oradour Sur Glane som är en stad som är orörd sen ww2.

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Azgaron lör jul 25 2009, 01:21

Coola bilder Jocke! Synd att du inte fick möjlighet att ta bilder inne på området!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Poseidon tor sep 10 2009, 22:19

SU någonting kanske SU7 eller senare tror jag det är längst bort på en av bilderna
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Janne.S tor sep 10 2009, 22:41

Kan vara en SU-22......ser ingen bubbel huv som SU-7 hade....

Ser nästan ut som två....en i metall och en brun.....men den bruna står lägre än den metallrena, undrar om den e upppallad eller något
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Poseidon mån sep 14 2009, 22:30

Su17-22 är typ samma flygplan i grunden

Su7 var gasnka fel av mig den har inte ryggås som de senare har, rätt av dig Janne!
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak. Empty Sv: Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet