IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

+3
TommyKillander
Azgaron
cas
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av cas lör jan 05, 2019 3:03 pm

Satt och rotade i lite gamla fotoalbum över helgerna. 1985 blev man tvåsiffrig för första gången, till mitt tioårskalas hade jag med säkerhet mycket noggrant talat om exakt vad jag ville ha, och det verkar som jag fick det mesta av det!
Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! 49546011_10210141783259768_3533252659916046336_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-arn2-1
En boombox, med ett oinspelat kassettband, Kalle Anka-pocket, basketdojjor, nån tennmugg som mina föräldrar envisades med att ge mig (nån minnessak som inte var rolig då, och defenitivt inte nu heller)
Men strunt i det, jag fick ju också Biggles, färg och en hel drös med plast!
Allihop byggdes, men inte alla blev helt färdiga har jag för mig. Prokrastinatör redan i unga år jocolor
Inte har man byggt nån Hurricane eller Stuka i 1/48 sen dess heller. Tsssk.


_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Azgaron lör jan 05, 2019 4:15 pm

Ingen dålig drös med plast! Smile

Dom där bristerna får du ju ta och råda bot på! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av TommyKillander lör jan 05, 2019 6:28 pm

Ojojoj... där har vi en nöjd Christer Cool

Kul med sådana bilder, jag har för mig att det skall finnas ett bild på mig i något fotoalbum, där jag sitter och kämpar med riggningen på en Airfix Regalskeppet Wasa Laughing
Jag får ge mig upp på vinden någon gång och kolla Razz

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Matt_Public lör jan 05, 2019 8:18 pm

Jag hoppas vid allt som är gott och heligt att den urtjusiga gardinen finns bevarad. cyclops

Också: en Stuka förgyller varje festtillfälle, det är då sant och visst. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av glimturen lör jan 05, 2019 8:39 pm

Förtjusande foto på den unge byggaren.
F.Ö. Delar uppfattningen om gardinen. Klart kult!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Marlin lör jan 05, 2019 9:50 pm

Tjusig bild från svunna tider. I love you
Instämmer med andra i åsktena om gardinen, riktigt snygg Very Happy
Om jag inte missminner mig själv så tror jag nog att jag har köpt och byggt den där F/A18 från Italeri vid något tillfälle.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Matt_Public lör jan 05, 2019 10:04 pm

Marlin skrev:Om jag inte missminner mig så tror jag nog att jag har köpt och byggt den där F/A-18 från Italeri vid något tillfälle.
Samma här! Very Happy

Jag köpte den av Azgaron. Möjligheten att kunna göra inlägg i säljes-tråden var den enda anledningen till att jag över huvud taget registrerade mig på GBG-forumet.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Stefan E lör jan 05, 2019 10:44 pm

Härlig bild!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av cas ons jan 09, 2019 7:18 am

Den utrjusiga gardinen användes i dotterns rumt för 12 år sen, det vet jag. Dess vidare öden har jag inte koll på i dagsläget, men den bör ligga i en låda i förrådet eller så. Nyss bärgade hustrun gamla påslakan från 70-talet och sydde om de till soffkuddar, så chansen finns ju!

Det är helt Stuka-tomt i stashen tyvärr, och varje gång jag springer på en G med överdimensionerade puffertar så hittar jag nåt obskyrt brittiskt istället. Konstigt hur min hjärna funkar.

Nåt tyskt skall väl startas i år hoppas jag, stor risk för Luft-46!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen! Empty Sv: Födelsedagspresenter var helt klart bra förr i världen!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet