IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tävlingar i Sverige

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Tävlingar i Sverige

Inlägg av Andreas lör aug 08 2009, 19:58

Hejsan!

Undrar bara om det är någon som vet om det finns någon bra hemsida för lokala tävlingar i sverige inom modellbygge. Har redan kollat ipms hemsida

Andreas
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Warsawpact lör aug 08 2009, 20:34

Andreas skrev:Hejsan!

Undrar bara om det är någon som vet om det finns någon bra hemsida för lokala tävlingar i sverige inom modellbygge. Har redan kollat ipms hemsida

Hej Andreas
När det gäller lokala tävlingar i Sverige så är det nog IPMS Sverige man skall vända sig till, vilket trotts allt, är den nationella modellbyggar föreningen.....sedan kan man börja filtrera sig ner till regionala IPMS filialer så som t.ex. IPMS GBG etc.

Men om detta nu inte fungerar, som du säger, så tror jag personligen att det ser tämligen mörkt ut.
Om du själv vet någon klubb nära dig så ta kontakt med någon av medlemmarna, men det kan vara svårt att ens veta om, om det finns en modellbyggarklubb nära dig.

Var i Sverige befinner du dig?
.... Göteborg?

Mvh Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Andreas2009 lör aug 08 2009, 22:24

Jag bor på Tjörn, det ligger 30min från Göteborg
Andreas2009
Andreas2009


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Warsawpact lör aug 08 2009, 22:48

Andreas2009 skrev:Jag bor på Tjörn, det ligger 30min från Göteborg

Då är du tämligen nära GBG.
I Göteborg så hålls det ett event / tävling kallad Model Göteborg ( om jag itne minns fel) senare i år och den är årligen återkommande.

IPMS GBG's klubbmöte varje 2.a Fredag i månaden i Härlanda Kyrka så blir det ibland tävlingar och även ett bra tillfälle att träffa andra modelbyggare och ta en fika.
Varje möte tar de flesta med sig modeller då det vid varje möte är olika teman och även föreläsningar förekommer. Senast var om den Kejserliga Japanska Flottan.

IPMS Open går även av stapeln årligen i huvudstaden och C4 Open nere i Kristianstad ( eller va det Malmö?)...den årligen också.


Antar att du själv bygger modeller? Är det pansar, bilar, flyg?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Andreas2009 sön aug 09 2009, 09:21

OKej......då finns det några tävlingar iallafall.

Jag bygger mest bilar och flyg, men ibland kan det hända att jag bygger något fartyg eller så.

Funderar på att köpa en modell av en lastbil inom snar framtid. Ska bara bygga klart Ford focus wrc´01 bilen först.

Vad bygger du för modeller? har läst att du bygger mycket star wars modeller.
Andreas2009
Andreas2009


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Warsawpact sön aug 09 2009, 09:56

Andreas2009 skrev:OKej......då finns det några tävlingar iallafall.

Jag bygger mest bilar och flyg, men ibland kan det hända att jag bygger något fartyg eller så.

Funderar på att köpa en modell av en lastbil inom snar framtid. Ska bara bygga klart Ford focus wrc´01 bilen först.

Vad bygger du för modeller? har läst att du bygger mycket star wars modeller.


Jag bygger en del star wars modeller och sci-fi modeller. Men jag är även ett stort fan av japanska bilar så det blir mycket D1GP drift bilar, Rx-7, GTR-34, Rx-8, S15, Toyota Soarer etc.etc. och även andra moderna bilar.
Vore roligt att se några av dina byggen. Varför inte lägga upp en work-in-progress tråd på forumet när du börjar med nästa modell så att vi kan följa bygget?

Om du nu bor på Tjörn och inte har långt in till GBG så kan jag rekommendera Kempes Hobby som är en mycket bra hobbyaffär, han har en hel del i sin affär och man kan alltid beställa vad man vill.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Andreas2009 sön aug 09 2009, 10:13

Jag hade faktiskt tänkt att lägga upp en work-in-progress tråd på nästa modell. Om jag inte får tag på en lastbilsmodell så har jag en Gloster Meteor F.8 modell som jag tänkte börja med.

Har också kolllat på Hobbycenter i göteborg, det verkar också vara en bra affär
Andreas2009
Andreas2009


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Warsawpact sön aug 09 2009, 10:56

Andreas2009 skrev:Jag hade faktiskt tänkt att lägga upp en work-in-progress tråd på nästa modell. Om jag inte får tag på en lastbilsmodell så har jag en Gloster Meteor F.8 modell som jag tänkte börja med.

Har också kolllat på Hobbycenter i göteborg, det verkar också vara en bra affär

Hobbycenter...beror nog på vem man frågar...
Tyvärr så har Hobbycenter börjat satsa mer på RC och Märklin. Plastmodellerna får då tyvärr ta stryk, men detta är min uppfattning.

Ser fram emot att se dina modeller på forumet!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av jeepsventa sön aug 09 2009, 14:01

Hej !
Ett litet tips , då jag är å.f för virago hobby kan jag rekommendera hans hemsida , Viragohobby.se o klicka på länkar , där finns en del !
Håkan på Lundgrens i Bollebygd

jeepsventa


Till överst på sidan Gå ner

Tävlingar i Sverige Empty Sv: Tävlingar i Sverige

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet