IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

+4
JOooCKE
Stefan E
merlin1953packard
Azgaron
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron sön aug 30, 2009 11:08 am

Fick ett ryck och startade med den här till ett GB på LSP, så då kan jag ju visa den här också! Smile

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_box_640x480

Lådan innehåller totalt fem ark delar samt en påse med gummihjul och en limtub!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_sprue_2_640x480

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_sprue_4_640x480

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_sprue_3_640x480

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_sprue_1_640x480

Samt då ett ark dekaler!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_decals_640x480

Inte mycket till dekaler tycker jag, men ryska plan kanske inte har så mycket mer märkning än så här, även om jag tycker att det känns lite konstigt med en modell i den här skalan utan stenciler!

Här är också en bild på instruktionerna!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_instructions_640x480

Tidig Trumpeter, och billigt och bra, men man får kanske lite vad man betalar för! Smile
Beror kanske lite på vad man är ute efter och den blir rätt fin som den är!
Dock har jag fått för mig att jag skulle göra lite mer och som deltagare på LSP så får man gott om tips på vad man kan eller borde göra! Smile
Min tanke är ju att motorn ska synas så bakdelen får sitta i den medföljande vaggan!
Så långt är det inget konstigt, då modellen likt Kents MiG-15 är konstruerad likadant!
Lite extra kablar och sånt tänkte jag skulle vara snyggt på en redan rätt fin motor, men jättebra bilder var det inte gott om!
Nåja det går ju alltid att utnyttja den sk artistiska friheten och höfta litegranna! Wink
Det jag undrar över är hur kroppsdelarna är fästa mot varandra? Knappast med snäpp som det är på modellen! Smile
Kablar och sånt, hur ser det ut? Har lite svårt för att tro att bakkroppen är helt tom och hur ser det ut vid vingroten och insidan på den?
En tanke jag har är att fästa en smal remsa precis innanför kanten på bak eller framdelen och förse den med hål för bultarna och sen göra motsvarande hål i kanten på den andra delen. Antagligen ren fantasi, men skulle nog se trovärdigt ut!

Mer om det senare. Här är lite bilder på bygget så länge! Smile

Gott om utkastningsmärken finns det ju!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_ejector_pin_marks_1_640x480

Fixade!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_clean_up_1_640x480

Sen tänkte jag att motorn skulle snyggas till lite inuti utblåset!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_exhaust_pipe_1_640x480

Har inte gjort nått sånt förut, och kanske hade det varit enklare att klä insidan före jag satte ihop den!
Inte helt klart än då skarven ska snyggas till och en ny bit till den koniska delen antagligen ska fixas!

Vingar och fenor har också monterats!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_wings_and_fins_2_640x480

Fick reda på att de två små tapparna på skevrodren tydligen inte ska sitta där utan ska kapas och limmas i bákkanten på vingen. Antar att de ska spacklas och slipas jämna också!

Sen har jag börjat fixa lite med delarna till vaggan också!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_engine_trolley_1_640x480

På LSP fick jag tips om bättre cockpit, insugsavdelare och huv. Tänkte se om jag kan få tag på det, men vissa delar är tydligen från Cutting Edge som inte finns längre vad jag har förstått!
En annan snubbe tillverkar tydligen cockpit som passar både denna och MiG-15, men de andra delarna får nog vara som de är ifall jag inte får tag på några! Ev. kan man kanske modda radarnosen själv!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av merlin1953packard sön aug 30, 2009 11:40 am

Aha, Håkan, en ryss från den mest köldslagna perioden av det kalla krigets dagar! Maffig skala också, med massa detaljer! Blir det synlig jetmotor, månne? Har sett flera byggen av den på nätet, där Migen befinner sig i någon servicesituation och där bakre parti med fena och stabbe står lösgjord från resten samt att jetmotorn vilar separat på servicevagnen. Men du kanske hade något annat i tankarna, Håkan? För övrigt bra presentation och pedagogisk inledning! Spännande med en ryss, som för en gångs skull inte förflyttar sig på larvfötter, hehe!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron sön aug 30, 2009 11:52 am

Tack Merlin! Smile

Jo det är ju en rätt maffig skala, med mycket möjligheter till detaljering!
Motorn hade jag ju tänkt att ha synlig och bakkroppen i vaggan. Det är ju lite därför jag undrar hur fästena ser ut!
Har inte hittat några bra bilder på hur det ser ut!
Skulle vara kul att ha lite servicepersonal också, men jag vet inte om det finns i den här skalan och ryskt till på köpet!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Stefan E sön aug 30, 2009 1:43 pm

Hejsan Håkan!

Det där är en tuff liten maskin, och Trumpeters modell är inte alltför illa.

Passformen lämnar en hel del att önska, likaså detaljeringen, men det går att få till en fin modell med lite jobb!

Jag byggde Trumpeters MiG-17F för några år sedan och den var riktigt rolig att bygga!

Du får med en nosvikt i lådan, den räcker inte på långa vägar!
Jag behövde ytterligare sex(!) likadana vikter (hyllbärare till IKEA IVAR matchar exakt) för att tynga ner nosen, och då utelämnade jag det mesta av motorn.
Värsta passproblemen uppstod vid fogen mellan fram o bakkropp.
Mitt råd är att limma ihop respektive främre o bakre kroppshalvor först, sedan foga samman kroppen på vanligt sätt.

Men du skulle ha modellen delad vad jag förstår?
Då kommer du att få ligga i o detaljera.... drunken
Men det löser ju viktproblemet i nosen förstås!

Om du har en Tamiya 1/48 MiG-15 i gömmorna så ta en titt på den o jämför...

Kommer att följa ditt bygge med största intresse!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron sön aug 30, 2009 6:33 pm

Tack för kommentaren Stefan! Smile

Nån nosvikt kunde jag inte hitta i lådan! Hade ju varit praktiskt annars!
Vet inte hur mycket motorn tynger ner, men det kanske behövs lite vikt iaf!

Jo, lite extra detaljering är det ju tänkt att det ska bli! Hur mycket återstår att se!

En Tamiya i 1/48 hade säkert varit kul att ha som jämförelse!

Fick bryta upp utblåsröret, för att det blev för struligt att klä den snyggt inuti! Får visserligen två skarvar, men det går ju att spackla hoppas jag. Får vara lite försiktig med tops och etylacetat!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av JOooCKE sön aug 30, 2009 6:39 pm

Det här ska bli intressant att följa !
Dekaleringen tror jag kommer gå fort Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Gigabyte sön aug 30, 2009 7:14 pm

Lycka till med ditt bygge Håkan , jag har en som du vet halvfärdig Mig 15 bis av samma märke o skala ,ett mycket trevlig bekantskap när det gäller passform o detaljer !
och vara för har du då inte byggt färdigt då undrar ni , man,, jag,,, har en tendens att inte göra jobbet klart ,,,, men nu skall den bli klar i höst ,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron sön aug 30, 2009 8:05 pm

Tack Jocke och Giga! Smile

Jo, om inte dekalerna trilskas så tror jag nog att de blir ibland det lättaste på den här modellen!

Fick lite mer info och bilder på hur den ser ut med bakkroppern avtagen! Så lite närmre sanningen borde jag kunna komma nu!
Men det lär ju bli en del jobb!

Är MiG-15 och 17 så lika att de har samma huv? Fick tipset att Squadron skulle ha huvar, men jag hittar bara MiG-15 huvar till Trumpeters sats!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Janne.S sön aug 30, 2009 8:09 pm

Härligt en MiG!!!!!!!! Har sneglat på en Trumpeter i 1/48 som jag har liggandes..... det kliar i fingrarna. Jag skulle vilja bygga alla MiG som såg aktiv tjänst från MiG-1 och framåt i 1/48! (svårt att hitta en MiG-1 i den skalan dock....men tydligen ska den vara rätt lik en MiG-3 så man kanske kan fippla lite.... sorry nu börjar jag svamla på din tråd.

Som sagt härligt med en MiG...ska bli kul att följa bygget!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Janne.S sön aug 30, 2009 8:10 pm

Azgaron skrev:Tack Jocke och Giga! Smile

Jo, om inte dekalerna trilskas så tror jag nog att de blir ibland det lättaste på den här modellen!

Fick lite mer info och bilder på hur den ser ut med bakkroppern avtagen! Så lite närmre sanningen borde jag kunna komma nu!
Men det lär ju bli en del jobb!

Är MiG-15 och 17 så lika att de har samma huv? Fick tipset att Squadron skulle ha huvar, men jag hittar bara MiG-15 huvar till Trumpeters sats!

Håkan

Jag tror att de har samma huv......MiG-17 är egentligen bara en hottad 15 så........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron sön aug 30, 2009 11:53 pm

Tack Janne! Smile

Men då kanske jag ska ta och skaffa en sån!

Nog för att jag redan fattat att Trumpeter inte gjort helt rätt, men att det var så här mycket!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_body_split_640x480

Alltså en bra bit att kapa! Detta medför också att motorn måste förlängas motsvarande, och nästan som hittat så fattas faktiskt en så bit på motorn också!!! Vad tänkte Trumpeter med när de gjorde den här??? Shocked
Får se om jag kan tillverka en bit och sätta dit. Enda problemet är att den är konisk!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Janne.S mån aug 31, 2009 4:05 am

Hoppsan! Det ska alltså kapas från blyertsstrecket? Question

Vad skumt! Nåja...de tidiga Trumpeter modellerna var inte kända för sin precision Wink
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron mån aug 31, 2009 5:12 am

Visst är det lite mysko och som sagt inget litet fel! Sätter man ihop kroppshalvorna spelar det ju ingen roll!

Jo, kapningspunkten ska gå nånstans däråt, samt att luckan ska bakåt! Det var mest jag som tyckte att det var praktiskt att det sammanföll med en panellinje med nitrader på var sida! Ser inte fram emot att behöva göra en ny linje och nya nitar.
Jag ska kolla med ritningen jag hittade, som har tvärsnittsprofiler och allt! Skulle vara kul att ta upp den i rätt skala!
Dock klarar inte min skrivare det utan att jag delar upp utskriften på nått vis!

Vet inte om jag kan sätta ut referensbilderna här men de ska tydligen gå att hitta på nätet!
Här är en link till byggtråden på LSP.
Vet inte om det funkar utan medlemsskap!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron mån aug 31, 2009 9:55 pm

Jag har inte fått så mycket gjort mer än lite småpyssel!
Det enklaste på den här blir nog minimodden av skevrodren! Smile

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_wing_ailerons_done_640x480

Ska väl finputsas och få nya nitar också!

Sen har jag jobbat lite med insidan på utblåset!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_jet_pipes_inside_640x480

Inte helt lätt då jag inte gjort nått sånt här innan och egentligen bara har en vag idé om vad och hur det ska göras! Mycket trial and error!
Fick lägga i plastbitar för att staga upp i efterhand!
Sen återstår ju att tillverka en bit motor till!

Själva utblåsmunstycket är helt slätt på modellen och jag tänkte försöka modda det lite!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_exhaust_nozzle_640x480

Så jag har märkt upp den i förhoppningsvis åtta lika stora delar. Sen ska jag såga skåror och fasa kanterna så att den ser ut ungefär som på bilderna!

Vet inte om det blir 100 i slutänden, men jag kalkerade bakdelen av vingroten och ritade in de hål man kan se på bilden och jag tror inte att jag kan ha kortare bit kvar av vingroten!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_traced_wing_root_640x480

En sak jag undrar över är hålen i framkanten på (vad det nu kallas)! Rolling Eyes Se bild!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_fresco_engine_front_640x480

Jag tycks inte hitta nån bra bild so visar motorn från det hållet och sen tycker jag inte att det verkar som att det ska se ut så!
Kan det vara att de tänkt att detta är bakisdan av delen och därför kan ha hål för att det inte syns?

Såg nyligen att Eduard har ett set till den här modellen som täcker det mesta både innanför och utanför!
Vet inte vilket som är bäst, resin eller ets! Med tanke på vissa av delarna som följer med till etsen så skulle jag vilja ha både och, men helt plötslig blir modellen ganska dyr! Men har man tagit fan i båten får man väl ro han iland också! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Janne.S mån aug 31, 2009 10:15 pm

Hehehe...modeller kan springa iväg i pris ibland. Min F-15I slutade i närheten av 1500 spänn, men slår man ut det på antalet timmar man sitter med modellen så är timkostnaden lägre än vad en indisk repmakare tjänar Razz

Förlagan är ju Frank Whittles jetmotor som oförhappandes hamnade i ryssland, så kika även på bilder på brittiska jetmotorer (vampire å Venom)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron tis sep 01, 2009 5:10 am

Jo, ibland kan det springa på rätt bra! Dyrast hittils är nog en Hasegawa Tomcat i 1/48 för tusenlappen med i princip allt!
Sen kan man ju se det som en fördel att modellen inte var så dyr, för då har man råd att lägga mer på tillbehör!

Tack för tipset! Ska ta och söka på det med!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Gigabyte tis sep 01, 2009 9:21 am

Kul att följa dina moddingar o jobb med din ryss,, ser mycket lovande ut så långt Håkan !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron tis sep 01, 2009 9:32 am

Tack Giga! Smile

Eftersom jag inte tycks få några fler kommentarer med råd på LSP om var jag ska sätta kniven, så tror jag att jag kör som jag tänkt och kapar efter panellinjen! Verkar f.ö. vara bästa platsen att ha en sån delning på, ser ut att stämma väl överens med ritningen jag hittade!

MiG-17 del 1
MiG-17 del 2

Där finns till MiG-15 och en massa andra plan också! Mycket bra att ha! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Stefan E tis sep 01, 2009 10:42 am

Azgaron skrev:
En Tamiya i 1/48 hade säkert varit kul att ha som jämförelse!

Vad jag menade var; du hade sett att Trumpeters MiG-15 i 1/32 är en ren kopia av Tamiyas 1/48 sats!

Till och med ritningen har T kopierat rätt av, dom har bara ritat in dom "nya" delarna på Tamiyas ritning!

Jag byggde Trumpeters MiG-17, så där hade Trumpeter gjort nya vingar, men resten av delarna är desamma!
Även Trumpeters MiG-15 ligger o väntar på att bli byggd!

Jag använde det mesta av Eduards ets-sats, Cutting Edge Cockpit, luftintag och hjul i resin, plus Aeromaster dekaler.
Om du inte vill kosta på dig någon resinsats, så köp i alla fall etset för du får mycket delar som är "nödvändiga" och nya dekaler naturligtvis!


Det är en mycket trevlig byggsats och det skall bli kul att se vad du kan göra av den!
Hittills ser det mycket spännande ut!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron tis sep 01, 2009 12:03 pm

Aha, nja, jag hade sett att de var lika, men inte att de var kopior! Fast jag är inte förvånad!
Tamiyas 1/48 är lite dyrare dock! Smile

Var hittade du Cutting Edge pryttlar? Jag hade behövt iaf luftintaget, då det finns en annan snubbe som tillverkar cockpit och sen var där ju som sagt mycket godsaker med i Eduard setet!

Misstänker att detta blir mitt mest avancerade bygge hittils, iaf vad avser moddar och scratchbygge!
Håller just nu på med insidan på det eländes utblåset!

Tack Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Janne.S tis sep 01, 2009 12:28 pm

Ambitiöst!!! Det gillar vi! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Stefan E tis sep 01, 2009 2:35 pm

Azgaron skrev:Var hittade du Cutting Edge pryttlar? Jag hade behövt iaf luftintaget, då det finns en annan snubbe som tillverkar cockpit och sen var där ju som sagt mycket godsaker med i Eduard setet!

Jag köpte dem direkt från Meteor, som ju nu tyvärr är nedlagt! Mad
Synd, då jag själv skulle behövt en omgång delar till!
Splitter-delen är lite "fetare" än Trumpeters som är för litet, och det syns rätt väl.
Hjulen är "viktade" och även dom lite fetare än Trumpeters.
Enda chansen att få tag på CE-resin nu är väl E-bay, värt ett försök iaf!

Azgaron skrev:
Misstänker att detta blir mitt mest avancerade bygge hittils, iaf vad avser moddar och scratchbygge!
Håller just nu på med insidan på det eländes utblåset!

Köper du Eduards ets så får du ett helt nytt fint utblås i riktig metall! Very Happy
Välkommen i AMS- och resin-missbrukarnas klubb! drunken

Limma Lungt!
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron tis sep 08, 2009 3:37 pm

Tack Stefan! Smile

Jag har kollat på ebay och hittade lite, men en del av det var så fb dyrt att det fick vara!
Jag vet att resindelar inte är billigt, men 300:- för hjulen redan innan auktionen gått ut - nej tack!

Jag kollade på Eduardsetet och det såg rätt intressant ut!
Jag har skrivit till snubben som tillverkar cockpiten och hört mig för angående en del andra ändringar också!

Det har väl gått lite framåt med detta bygget! Jag kapade och vände på ringen så att vinklarna pekar åt andra hållet!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_engine_mockup_1_640x480

Jag satte dit lite plast som ska bli fästflänsar sen är det tänkt!

En efterbrännkammare är också på väg att bli till!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_jetpipe_and_afterburner_1_640x480

Den blev inte helt perfekt, men kanske duger med lite detaljering! Annars får jag försöka göra en snyggare!
Dock så blev inte lutningen på konen så skarp som den riktiga, men det måste passa med delarna också, såvida jag inte ska modda dem också!

Vaggan till bakdelen har också blivit monterad! Ska väl få lite gul färg och svarta hjul och pads, samt lite skav!

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Mig-17pf_trolley_2_640x480

Får väl se hur långt jag kommer innan jag absolut måste ha tag i delar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av JOooCKE tis sep 08, 2009 3:44 pm

Tjusigt Håkan ! Very Happy
Kommer att bli ett fint bygge det där Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Azgaron tis sep 08, 2009 3:49 pm

Tack Jocke! Smile

Ja, det får jag väl hoppas, men än är det långtifrån klart!
Skulle nog behövt inverstera i Alclad till motorn också, men det får nog vänta tills nästa tillfälle!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32 Empty Sv: MiG-17PF Fresco - Trumpeter 1/32

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet