IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av Janne.S sön aug 30 2009, 23:30

Hade tänkt att jag skulle skriva ut en byggtråd till forumbordet......men det bidde bara kaiko! utspridda på en fantasillion sidor med bara några tecken per blad.... det blev inte alls bra.

Har aldrig haft bekymmer med det här förut så jag antar att det handlar om luriga inställningar! SÅ går det när man försöker skriva ut från jobbets dator Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av merlin1953packard sön aug 30 2009, 23:53

Janne.S skrev:Hade tänkt att jag skulle skriva ut en byggtråd till forumbordet......men det bidde bara kaiko! utspridda på en fantasillion sidor med bara några tecken per blad.... det blev inte alls bra.

Har aldrig haft bekymmer med det här förut så jag antar att det handlar om luriga inställningar! SÅ går det när man försöker skriva ut från jobbets dator Razz


Har ett tips, Janne! Ett bra sätt att "fånga" (capture) en eller flera internet-sidor, är att göra en PDF av dem. Detta under förutsättning att man har ett sådant program (Adobe Acrobat 9.0), inte att förväxla med Acrobar Reader! Själv brukar jag PDF:a många intressanta kit reviews från nätet, då jag vill spara dem att ha tillhands när jag själv sätter igång att bygga samma modell (innehåller ofta många bra tips).
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av dm4 mån aug 31 2009, 00:00

Kör du Office eller Open Office kan du kopiera websidan och klistra in det i dokumentet för att sedan skriva ut. Annars kan du tanka hem CutePDF vilken är en gratis PDF konverterare.



Mvh
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av Janne.S mån aug 31 2009, 00:03

Får göra PDF när jag kommer hem och sedan skicka till mig själv på jobbet och skriva ut där....
(äger ingen skrivare själv)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av Janne.S mån aug 31 2009, 00:05

dm4 skrev:Kör du Office eller Open Office kan du kopiera websidan och klistra in det i dokumentet för att sedan skriva ut. Annars kan du tanka hem CutePDF vilken är en gratis PDF konverterare.



Mvh

Jag försökte göra det först men då blir jag tvungen att redigera ALLA bilderna för att de ska få plats....... å jag tar ju en del bilder Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av dm4 mån aug 31 2009, 00:06

Janne.S skrev:
Jag försökte göra det först men då blir jag tvungen att redigera ALLA bilderna för att de ska få plats....... å jag tar ju en del bilder Razz

Testa Cute då, fungerar klockrent!

Mvh
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av Janne.S mån aug 31 2009, 00:09

Får testa den när jag kommer hem imorgon......får inte installera något på SDN Lundbys datorer:P
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av dm4 mån aug 31 2009, 06:56

Vid närmare eftertanke, (dvs sovit några timmar), så beror det inte på skrivaren utan utskriftsinställningarna i din webläsare. Så jag tror inte pdf gör någon skillnad, kolla istället inställningarna.
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Hur får man ut en bra utskrift från Internet? Empty Sv: Hur får man ut en bra utskrift från Internet?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet