IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av johan r tis sep 08 2009, 03:14

Nu ligger det bilder från Modell Göteborg upplagda i fotogalleriet på http://www.ipmsgoteborg.se

Känner igen flera av modellerna från In the workstrådar Very Happy

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av Azgaron tis sep 08 2009, 13:38

Tack för bilderna Johan! Kul att se!

Har ju själv suttit med över 300 bilder och skalat om etc. Finns det nått smidigt sätt att skala om och namnge bilderna på en gång?

Ska väl slänga upp dem i nått fotoalbum sen! Tänkte visa ett urval här också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av johan r tis sep 08 2009, 14:37

För omskalning och namngivning med mera använder jag ett program som heter Arles som är ganska fiffigt för att skapa fotosamlingar. För vanlig fotoredigering kan väl de flesta program köra autokorrigering men det brukar väl bli sådär så det är väl oftast att bita i det sura äpplet och redigera bild för bild. Oftast har man igen att man jobbar med bra inställningar i kameran när man fotar så att man hamnar ganska rätt från början.

Jag tror att det blev runt 700 bilder som ligger upplagda nu och så har jag ett hundratal till som jag tänkte använda till artiklar, lägga upp i forumet mm.

PS
Det finns ett medlemsalbum på IPMS-göteborgs hemsida där du kan ladda upp bilder som till photobucket med flera där storleksomvandling mm är automatiskt. Bara att registrera sig och låta mig skicka bekräftelsemail.

DS

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av Azgaron tis sep 08 2009, 15:56

Tack för infon Johan! Smile

Jag har väl inte gjort så mycket redigering mer än storlek och namn på filerna. Lite roligare med nått annat än DC00000XX! Smile

Får ta och kolla på det där fotoalbumet! Låter intressant! Finns det nån begränsning på hur mycket man kan lägga upp?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av johan r tis sep 08 2009, 16:29

joooooo........begränsning finns det. Just nu kan varje användare lägga upp 50 Mb med bilder men om du behöver mer plats så bara du mailar så ökar jag kvoten.
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av Azgaron tis sep 08 2009, 17:44

Tack Johan det låter bra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av merlin1953packard fre sep 11 2009, 00:52

Tack för ett utmärkt jobb med bilderna, Johan!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av johan r fre sep 11 2009, 00:55

Vassego.

Visst skall alla även de som gick hem utan priser äras!

Gott jobbat samtliga!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009 Empty Sv: Bilder på deltagande modeller under Modell Göteborg 2009

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet