IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

IPMS Göteborg December Battlefield

3 posters

Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av LasseThid fre dec 10 2021, 21:45

Så, efter mycket "tjat" från Roland bestämde jag mig för att åka till dagens möte med IPMS Göteborg för att om inte annat se lite snygga modeller och träffa lite folk att tjöta med...

När mötet började informerades deltagarna om att när vi hämtade upp våra röstsedlar skulle vi även få varsin lott till det stora byggsatslotteriet, så alla skulle få varsin modell och fanns det lotter kvar så kunde man köpa extra lotter för tio kronor styck.

Efter bedömning av modellerna och röstsammanräkning så meddelades resultatet i respektive klass innan det slutligen var dags för det stora lotteriet.
Jag hade tittat lite på vinstbordet och sett två modeller som jag hoppades lite på att kunna välja när det var min tur.

Lott efter lott drogs och vinsterna på bordet minskade utan att mitt nummer kom och till slut när det var mindre än tio vinster kvar på bordet vände sig en kille mot mig och frågade om inte jag hade någon lott?
-Jodå, men eftersom det är mitt första möte är det inte mer än rätt att jag får den sista modellen, sa jag och skrattade.
Vinstlotterna fortsatte att dras utan att mitt nummer kom och till slut var det bara två vinster kvar och givetvis drogs inte mitt nummer, varpå jag bara garvade och sa: -Se, det var ju det jag sa...
Sedan drogs det sista vinstnumret... och inte ens det var mitt nummer....  Laughing Laughing Laughing Laughing

Så i ett lotteri där alla var garanterade en vinst lyckades jag att kamma noll!!!  

lol! lol! lol!

Kan man få en bättre start på helgen än så?

Killen som satt bredvid mig tyckte så synd om mig att han gav mig den modell han vunnit, trots att jag sa att det inte gjorde något att jag inte vann någon modell, så nu har jag en ZBD 04 IFV att lägga till "stashen". Dvs. min Friedrich och hemliga tomtens mystiska julklapp...

Lasse

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty Sv: IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av rsm.gbg fre dec 10 2021, 22:47

ajajajaj, det var ju abbans otur, det va inte du som hade den där 73 som aldrig nån hämtade??
Mitt första lotteri för 2 år sedan hade jag 5 lotter och vid min första vinst var det nog 10-15 modeller kvar...

Jag hoppas du hade trevligt ändå Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty Sv: IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av LasseThid fre dec 10 2021, 23:15

Nej, jag satt med grön 20, men det är lugnt. 
Det låg nog fyra till fem lotter kvar i skålen när priserna tog slut och min var väl en av dem....  Cool

Jag hade trevligt i alla fall och det var kul att träffa både dig och Timo.

Det finns nog en risk att jag kanske dyker upp på fler möten och kanske till och med en byggkväll hos Timo. 
Sannolikheten att min tur håller i sig borde vara ganska låg, men man vet aldrig...

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty Sv: IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av glimturen lör dec 18 2021, 22:10

Ja, det var verkligen inte planerat på det viset! No No No

Vi får be om ursäkt och skylla på den mänskliga faktorn som räknade fel på antalet saker på bordet kontra antal lotter! Sorry! Embarassed

Fast jag känner igen känslan. På mitt första lotteri satt jag som du. Mitt nummer kom upp sist av alla.
Kvar på bordet låg endast en gammal VHS-kassett..... clown Laughing

cheers



_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty Sv: IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av LasseThid sön dec 19 2021, 11:08

Det är hur lugnt som helst. 
Jag tyckte mest det var kul att jag misslyckades att vinna i ett lotteri där alla skulle vara garanterade vinst...  Laughing Laughing Laughing

Sh*t happens far too often, som jag brukar säga... Det är bara att garva och gå vidare.  IPMS Göteborg December Battlefield 1f44d

LasseThid


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

IPMS Göteborg December Battlefield Empty Sv: IPMS Göteborg December Battlefield

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet