IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Scale Model World 2009

2 posters

Gå ner

Scale Model World 2009 Empty Scale Model World 2009

Inlägg av Brage sön sep 13 2009, 19:13

Hej,

Scale Model World närmar sig med stormsteg. I år går tävlingen/utställningen av stapeln den 7-8 november. Som tidigare år kommer IPMS Sverige tillsammans med IPMS Norge att ordna logi för den som så önskar. Om du är intresserad av ordnat boende (eller har andra frågor kring SMW), hör av dig till Jan Forsgren (jan.forsgren@sweco.se). Observerat att det inte är någon bindande bokning, utan bara en intresseanmälan. Någon pris har vi ännu inte fått, men tidigare år har det legat på lite drygt 30 pund/natt i enkelrum inkl engelsk frukost.

Observera att du som är medlem i IPMS Sverige kommer in gratis på utställningen. Övriga betalar 14 pund i inträde.

Mer pm SMW hittar du här:
http://www.ipms-uk.co.uk/smw_index.htm

I år var alla platser för handale bokade redan i maj. Det är över 120 namn i listan över "traders"

http://www.ipms-uk.co.uk/smw_traders_2009.htm

Lars Brage
IPMS Sverige
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World 2009 Empty Sv: Scale Model World 2009

Inlägg av johan r mån sep 14 2009, 17:36

Det låter som ett trevligt resmål.

Är det planerat gemensam resa också eller är det "bara" logi som ordnas?

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World 2009 Empty Scale Model World 2009

Inlägg av Brage mån sep 14 2009, 20:24

Hej Johan,

Det vi ordnar är bara logi. Eftersom IPMS medlemmar finns utspridda över hela Sverige, är det svårt att hitta någon resa som passar alla. Jag hade gärna sett att det kunde ordnades en gemensam bussresa (vilket bl.a. Tjeckerna gör), men logistiken gör det svårhanterligt. Och med Ryanairs priser är det svårt att konkurera. Om du är intresserad , tror jag att du gör bäst i att annonsera efter resesällskap här på forumet. Det enda som egentligen finns någon ekonomisk vinst i att dela är nog en eventuell hyrbil. Om du bara skall dit över helgen, och inte tänker besöka något mer än Telford, går det utmärkt att klara sig med tåg och taxi. Jag vet ett antal personer från göteborgsområdet som planerar att resa. Jag kommer att åka färja via Danmark (Esbjerg-Harwich), men de flesta tänker nog flyga med Ryan till Stansted (kostar runt 800 tor).

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World 2009 Empty Sv: Scale Model World 2009

Inlägg av johan r mån sep 14 2009, 20:53

Tackar för svaret.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World 2009 Empty Sv: Scale Model World 2009

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet