IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny(gammal) medlem

+5
Azgaron
Tobias
Timo P
Stefan E
Morgan
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Ny(gammal) medlem

Inlägg av Morgan lör dec 25 2021, 15:05

Morgan heter jag, är snart mittemellan 40 och 50 och var fram till ca 2017 aktiv under namnet Hauptmann, men det är nu fyra år sedan.

Under tiden har jag fortsatt att bygga på och har nu utformat min egna smak av plastbyggsatser. Det är mestadels flygplan i 1:72 som hamnar i vitrinskåpet hemma, men jag har även experimenterat lite med en ubåt i 1:350 och en ubåt i 1:700 och tyckte faktiskt om att bygga fartyg så nu har jag även en byggsats av världens största containerfartygklass i den mindre skalan 1:700. Däremot har jag fastställt att de andra skalorna inte är någonting för mig, vilket tyvärr har lett till ett par felköp och helt oplanerat till bygget av ett litet flygplansdiorama i skala 1:48, något som åtminstone blev hyfsat lyckat.

Jag kommer väl mest att läsa här på forumet, kommentera något någon enstaka gång och nästa år förhoppningsvis börja presentera bygget av Revells Colombo Express-byggsats.

Än så länge använder jag ingen airbrush, men har gjort övergången från pensel till Tamiya sprayburkar och därigenom gjort värdefulla erfarenheter av användandet av maskeringstejp och själva planeringen av mina byggen. Och resultaten har blivit ganska bra tycker jag själv åtminstone, och bra kan ju alltid bli bättre.

Vänligen, Morgan

Morgan


Azgaron, Gigabyte, Matt_Public, cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Stefan E lör dec 25 2021, 16:07

Kul att se dig komma tillbaka, jag tror du kommer att trivas!

Varmt välkommen till Forumet!   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Timo P lör dec 25 2021, 16:51

Varmt välkommen Morgan!

Forat kan må bra av lite mer fartygsbyggen. Ser jag fram emot.

Hälsningar 
Timo
Timo P
Timo P


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Tobias lör dec 25 2021, 17:02

Ja fler båtar är inte fel! Välkommen tillbaka!
Den där stora container-historian låter spännannde.. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Azgaron lör dec 25 2021, 17:25

Välkommen till forumet Morgan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Gigabyte lör dec 25 2021, 19:36

Välkommen Morgan  Very Happy

  //Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Morgan lör dec 25 2021, 20:03

Jag får väl tacka.

Jag kommer däremot att vara mycket försiktig med att lägga upp bilder på redan byggda projekt då detta tyvärr delvis har tagit död på glädjen över att bygga. Jag har då tyvärr fått nedsättande kommentarer av "experter", och det har faktiskt gjort att lusten över att helt enkelt bygga faktiskt har försvunnit.

Som sagt, mestadels kommer jag att läsa, då och då kommentera någonting och förhoppningsvis starta en byggtråd om mitt containerfartygsbygge i 1:700 någon gång tidigt nästa år.

Först, nu när lusten över att återigen sätta igång med plastmodellbygget äntligen har kommit igång igen efter att ha gått genom en jobbig period i mitt liv, ska jag helt enkelt bara bygga ihop en T-80B i favoritskalan 1:72, mestadels bara för att komma igång igen. Slutresultatet här är inte så noga eller förväntansfullt. Det viktiga är att detta bygget blir roligt.

Därefter är tanken att bygga två Messerschmitt Bf 109G-6:or parallellt med varandra. Det blir en finsk och en schweizisk maskin då jag gillar lite udda förebilder och inte enbart tyska flygplansindivider. Dessa kanske jag kommer att visa upp i forumet.

Vänligen, Morgan

Morgan


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av LasseThid lör dec 25 2021, 21:33

Hej Morgan och välkommen i gänget.

Jag är ny här sedan någon månad och gänget som är aktiva här är inget annat än positiva och goa "gubbar". Jag har i alla fall inte fått några nedsättande kommentarer från "experter", snarare tvärt om, bara positiva och pushande kommentarer så här långt på mina "sminkade grisar" samt hjälp och råd i mängder när jag bett om det.

Förhoppningsvis kommer din upplevelse här och nu att bli lika positiv.

Lasse

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av cas sön dec 26 2021, 07:14

Kul attt du kommer tillbaka Hauptmann Morgan!
Personliga gliringar kan ju förekomma här, men att ge sig på att tracka folk för hur dom bygger? Nej, sånt pysslar vi inte med!
Hoppas vi får se ett skeppsbygge från dig Smile


Senast ändrad av cas den sön dec 26 2021, 21:04, ändrad totalt 1 gång

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av glimturen sön dec 26 2021, 13:37

Välkommen (åter)!

Kan bara instämma med föregående talare.

Hoppas du skall trivas! Very Happy


cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Ny(gammal) medlem Empty Sv: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet