IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kommande heta releaser

+15
denstore
LasseThid
Järven
Marlin
glimturen
Brage
rsm.gbg
Janne.S
Azgaron
Henrik Bergman
linusorn
Stefan E
cas
Tobias
Matt_Public
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf tis feb 22 2022, 13:04

Jag måste nu erkänna jag har blivit Eduard fanboi- det förklarar allt.
Bygger nu 109 G och den är så JÄV___A FIN!!!! Jag drägglar när jag ser hur de har gjort alla de små detaljer....Detaljen är så bra att man kan i många fall skippa deras etsad platta- som typ detalj på vattenkylare och oljekylare...det räcker med drybrush litegrann eller en droppe svart wash och det ser lika bra ut som ets!
-Snart blir det Eduards Bunny fighter club för mig....

På tal av modelltilverkning att man MÅSTE flytta det till andra länder...
Kolla https://www.youtube.com/watch?v=qPSNQeoWmuU&t=40s
Jag har varit på service i en godisfabrik i Stockholm.
Jag svär de har mer maskiner och större lokaler än Eduard.....

Det är inte diselloktillverkning eller bil produktionslinje- Det är möjligt att ha all produktion hemma....
Sadolf
Sadolf


Janne.S likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E tis feb 22 2022, 16:47

Jag brukar säga att jag är 3G, Grinig Gammal Gubbe, numera uppgraderad till 4G, GräsligtGGG!   sunny

Jodå, jag håller med dig till 100%!

Jag är också ett Eduard-fan (om det inte redan märkts!), det finns inget annat modellföretag som erbjuder lika mycket och som lyssnar på sin kundkrets.
Du läser väl deras nyhetsbrev varje månad?

Jag tänkte att jag inte skulle köpa deras nya Zero, jag har ju redan ett par Tamiyor, men jag kunde inte hålla mig, jag var så nyfiken.
En Zero till, det behövs väl inte...

Ojojoj.... Vilken modell, vilka detaljer, man bara stirrar o dreglar... Eduard har gjort det igen, blåst konkurrenterna av vägen så de inte hittar hem igen!

Jodå, den här Zeron behövdes, helt klart!

..och snart kommer en F4F Wildcat också, den ligger i pipen!   bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf ons feb 23 2022, 07:51

Ja samma här ... Jag började köpa messerschmitt trots att jag bestämde min tema som stilla havets krig. Men när jag köpte Spitfire Mk VIII från Eduard ( ja den var använt i stilla havet/Indien/Burma)...
Och när jag kollade hur denna byggsatsen är ihopplockad... Egentligen min första Eduard var Revell FW 190 D... Den fick jag för 90 spänn så jag tackade inte nej till... Den hade lite passform problem,kring vingbalken/nedre motorkåpor och jag fick den utan ets men istället med cartograf dekaler.
Den blev helt najs skulle jag tro... Sedan den utmärkta Hellcat! Den är inte klar än men snart- jag fastnade lite i klarlack fällan så fick slippa den på ytan osv. Jag låt den torka ordentlig från november så ska göra finishen på den...

Jag hört om de tidigare men nu när jag fick se deras byggsatser i nära hål så jag är helt köpt...

Hade alltid stor respekt för vara Tjeckiska kollegor, i min "första modellbyggarn period" så hade jag korresponderat och bytt massa byggsatser med de och de har alltid varit jätteskyckliga i ämnet.
Såväl Tjeckisk literatur i området- Även KOPRO byggsatser var mycket bra på sin tid.

Jag läser inte nyhetsbrev direkt men besöker deras sida varje månad och laddar hem en gratis tidning som de lägger ut som pdf. Det som är helt klass i för sig att varje månad så informerar deras VD om deras planer och  tom försäljningsresultat!
Om det rör sig Zero så har en tamiya på hyllan och planerade köpa mer avancerade Zero byggsatser från hasegawa.... men jag struntar i de nu när Eduard ska ge ut alla varianter inklusive sjöflygplan Rufe och träningsversioner med dubbelkommando.
Det med Wildcat kom lite som negativt nyhet för mig, för att jag hoppades Arma Hobby vill ge ut  F4F i 48 skala efter deras FM2 och F4F i 72 skala... Jag vet inte hur deras samarbete fungerar , men Eduard använder Hurricane ramar från Arma i sina nya satser- Samtidigt som Arma säljer deras kits i sin butik. Även 3 d renderingar på wildcat som Eduard visar är mycket lika med 3d render på 1:72 wildcat från arma... KANSKE ett samarbete och de delade på vilka byggsatser som ska ges ut? Arma pratar mycket mindre om sin verksamhet men jag vet att Hurricane IIc i 48 skala är på väg ganska snart innan sommaren. Hoppas på mera fina satser i 48 från arma, då deras 72 skala modeller, trots att utmärkta är lite för små för mig...Jag slutar nu med 72 skala för att jag finner mig bättre i 48--- mestadels på grund av bättre detalj, men även på grund av min dålig syn och sämre fingrar...
Jag handlar nu mest på tradera och ebay på grund av lägre kostnaden, plus jag "missade " 20 års utvecklingen- så absolut nyaste färska nyheter är inte ett måste för mig. Jagar istället de fina byggsatser som alla andra redan har ... Men Zero är extremt lockande för mig. Läste någonstans mellan rubriker- vet inte om det sant eller ej- att de ska göra hayabusa också i 48 på Eduard....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E ons feb 23 2022, 10:18

Det var just det nyhetsbrevet jag menade, Sadolf!
Bara det att högste chefen berättar lite om vad som är på gång, tankar om produkter och förklaringar varför de gör på ett visst sätt, både informativt och underhållande.

Airfix har faktiskt en lika bra info-avdelning, men där är det uppdelat i flera olika sektioner, men lika informativt och underhållande.

Eduards "Limited" serie har alltid innehållit byggsatser från andra tillverkare, uppgraderade till "Profi" nivå med ets, resin, masker och Cartografdekaler.

Jag hoppas också på en ny Hurricane IIc i 1/48 och gärna en Mk.I "Ragwing", alltså den tidigaste varianten med dukad vinge, tvåbladig propeller och njur-formade (Kidney) avgasrör.
Annars är Airfix "nya" 1/48 Hurricane Mk.I mycket fin, jag har ett gäng på hyllan, men jag skulle inte ha något emot en äkta Eduard-behandling!

Jag visste inte ens om att det fanns en skala som hette 1/48 när jag började bygga igen (2000), men efter den första modellen (Airfix/Otaki F4U-1 Corsair) så var jag såld på skalan och jag har aldrig sett tillbaka.
Sen upptäckte jag hur bra 1/32 skalan blivit....

Det är spännande tider vi lever i...   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf ons feb 23 2022, 12:12

Hej!
Var inte så att den nya hurricane mk 1 från airfix hade den tidiga vinge med tyg på? Jag försöker få tag på en av deras sea hurricane...få se om jag lyckas.
Hurricane IIc kommer från Arma och deras Hurricane i 1/72 var så pass bra att den kunde lika bra varit i 1:/48 utan några ändringar som den är...Dessutom som jag ser det var inte samma byggsats Mk I och Mk II b/c!
Tydligen satsar de på IIc för att just den modellen var inte så mycket representerad i 48 skala.
Otaki har jag aldrig byggt själv, men de var väldigt trevliga på att vara rätt gamla byggsatser ( 70 talet eller  t o m tidigare) Det som var intressant att många hade rätt fina motorer och inredning.
Mitt möte med modellbygge var i 1:144 skala. Sen så satsade jag stort på 1:72 , men på det tiden var inte så många 1:48 byggsatser plus de var dyra. Och så hade jag platsbrist men som tur 2 bokhyllor som föräldrarna skaffat åt mig hade övre delen som vitrin med glasdörr och en glashylla. Ärligt talad jag hade mer "expositionsutrymme" att disponera än idag! Tror hade på denna tiden över 100 modeller i 1:72.
Men bland dessa så poppade upp en eller annan i 1:48. Som jag minns första byggsatsen fick jag från en bekant i USA- Monograms då ganska nya F16 Byggsatsen tycker jag var ganska bra detaljerad med fin landningsstall , fullutrustat förarhytt med öppningsbar inglasning och piljotfigur.  En till som jag fått från utbyte med Tjeckjen var Revells P51 D "Man o´war". Den hade jag då byggt ganska ordentlig , penselmålad såklart men blev rätt bra. På den tiden var jag opåverkad 1:72 entusiast- mest på grund av det var inte möjligt att planera en större samling i 1:48 då.
Nu började med bygga det som jag hade kvar från gamla tider i 1:72. Sedan ganska snabbt så köpte jag på nätet i en av butikerna tamiyas corsair "birdcage"i 48- och var såld direkt....Nästa förljde med SBD dauntless....såklart. Nu har jag lyckad ganska bra med att samla på "Stilla havets" tema- Buffalo, Wildcat, corsair, hellcat, tigercat, zero, raiden, nästan klar gekko , pobörjat thunderbolt N.... I stashen P26,P35.P36, P40 catalina, devastator och avenger.... från japansk sida i stashen: Val, Kate, Hayabusa ( på väg med posten), Pete, Saiun/Myrt, Ki61, Ki46.... Det är bara problem med hyllplats!!!

1:32....Best att inte fresta mig... har ingen plats..... Har en delvis byggt 1:24 Fw190 från airfix från gamla tider- men låter den ligga i kartongen...plus jag tappade rätt mycket delar....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public ons feb 23 2022, 13:03

Nu när tråden ändå har spårat ur: Vore det inte bra livat om Eduard producerade egna Phantoms?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E ons feb 23 2022, 15:22

Matt_Public skrev:Nu när tråden ändå har spårat ur: Vore det inte bra livat om Eduard producerade egna Phantoms?

En riktigt våt dröm.....   drunken

Vi får starta en egen diskussionstråd, Sadolf, så vi slipper kapa den här!

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf ons feb 23 2022, 17:27

Ja vi kapade den ... sorry!

Tyvärr jag är experten att prata mycket och inte om det som gäller...

Om det var irriterande för någon så ber om ursäkt...

Eduard tagit phantom från Tamiya så länge jag har koll...Man kan köpa dekaler till "good morning danang" på eduards webbsida och plåt och lägga till tamiya.... så få man Eduards limited edition unlimited:-)
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf ons feb 23 2022, 17:40

För att kompensera lite för kapad tråd:

En ny information från Arma hobby från den 17 de:

"February new 70039 P-51C Mustang Mk III Model Kit deliveries will start next week.

Reissue of 70012 Fokker E.V Expert Set is shifted to mid March because lozenge decals printing problems."


Kommande heta releaser - Sida 7 61fba01123eef-70039-web
Kommande heta releaser - Sida 7 61fba01127327-ah-70012-web

Lozenge dekaler kan vara bra att ha----Har en DVII i 72 skala liggandes - och funderade påmåla lozenge med egentillverkad mask...men känns lite pilligt att klippa en ....
Sadolf
Sadolf


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E ons feb 23 2022, 20:46

Trevliga modeller men fel skala för mig!

Eduards Phantoms är Academys plast...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public tor feb 24 2022, 07:37

Stefan E skrev:Eduards Phantoms är Academys plast.
Just! Och jag menade verkligen producera egna, för den delen. Very Happy

Eduard gick ju i de tankarna redan år 2007 (länk) och skulle sannolikt kunna bräcka Academy än idag utan större ansträngning (om än inte Tamiya fullt lika enkelt). Att det äntligen finns mer moderna alternativ till Hasegawas F-4B är förvisso glädjande; hur många fler Phantom-versioner Tamiya tänker producera är dock allt annat än säkert (en F-16D från samma håll vore förresten också välkommen).

Inte för att jag sitter i sjön eller så. Tamiyas F-4B och Zoukei-Muras kommande F-4G lär hålla mig sysselsatt en god stund framöver, men ändå...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf tor feb 24 2022, 09:56

Jag är ingen expert på moderna plan så jag uppfattade att Eduard använde Tamiyas... vilket är inte så tänkbart egentligen. Däremot så Academy har de samarbetat flera gånger med- Jag vet säkert att P47 D , dauntless  och ( som jag fick veta nu) F-4 plasten kom från academy. Mistänker Eduard gamla P40 var också Academy. TROR P 38 lightning var academy med...I sin tur de mesta academy från WW2 är Accurate miniatures som de fick ärva på academy- och det inget fel i det! Det utmärkta kits även i dagens höga standard.
Och vad jag fick den där ideen att F4 plast kom från tamiya- när jag kollade bland Eduards dekaler så har de ett dekalark identiskt med deras specialutgåva Good morning danang som de skrev "för tamiya kit"... Så blev jag konfuderat... Tamiya verkar inte boxa andras kit och låta sina boxas av andra... däremot andra min favorita japanska utgivare- Hasegawa brukar vara bra på det...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Matt_Public tor feb 24 2022, 11:01

Sadolf skrev:Tamiya verkar varken boxa andras kits eller låta sina boxas av andra.
Rätt till hälften, åtminstone.

Tamiya ger till exempel ut Italeris modeller; det omvända (alltså Tamiya-plast i Italeri-lådor) har emellertid, mig veterligen, inte hänt ännu.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf tor feb 24 2022, 13:18

Just det- de gav ut Macchi 202 och satser med 1:35 militärfordon. Sätt på webben en tamiya sats bestående av tamiyas soldatfigurer och motorcykel ( ar?) samt byggnad eller något slags diorama från italeri... Det var mysko. Sen nu kom på att tamiya gav ut Ju 87B från Italeri ( den fina med hela motor) samt egna figurer och bombladdningsvagn eller lastbil...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E tor feb 24 2022, 15:39

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Eduards Phantoms är Academys plast.
Just! Och jag menade verkligen producera egna, för den delen. Very Happy

Eduard gick ju i de tankarna redan år 2007 (länk) och skulle sannolikt kunna bräcka Academy än idag utan större ansträngning (om än inte Tamiya fullt lika enkelt). Att det äntligen finns mer moderna alternativ till Hasegawas F-4B är förvisso glädjande; hur många fler Phantom-versioner Tamiya tänker producera är dock allt annat än säkert (en F-16D från samma håll vore förresten också välkommen).

Inte för att jag sitter i sjön eller så. Tamiyas F-4B och Zoukei-Muras kommande F-4G lär hålla mig sysselsatt en god stund framöver, men ändå...

Jag förstod precis vad du menade, Matt!

En helt ny Phantom-familj, från B till Q, vore ju mumma med tanke på den kvalitet som Eduard håller idag.

Eduard skulle kunna ge Tamiya en match till ett mycket bättre pris (jag tycker både Tamiyas och ZM Phantoms är lite väl överprisade).
En dröm, ja, men man ska aldrig säga aldrig...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf tor feb 24 2022, 15:53

Visst tamiya tar bra betalt, men kollar man deras grejor i Japan( och hase´) så är de lite billigare. Det kan vara tull och även gross kan lägga på deras redan ganska höga priser.
Typ för mig det vare kul med en Storch .-.. men för 700 spänn det lite hardcore. Zokei är rätt dyr men så lite som jag sett så det är väldigt fin kvalite... Jag kollade Horten och den var helt sjuk med alla ribbs och annat anatomi...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf fre mar 18 2022, 21:20

Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Tobias fre mar 18 2022, 21:34

Ah! Vacker box-art! Kanske i mitt störta intresse men kan ju beundra trots det! Ser gärna någon bygga den och göra det vackra, slitna Japanska stuffet! Arma krakar..

clown
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E fre mar 18 2022, 22:28

Hmm, det ser ut som de "Lånat" (stulit?) boxarten från Hasegawa!
Målningen är definitivt av Shigeo Koike som gjort nästan alla hasegawa boxarts.

Armas modell är säkerligen mycket bättre än både Tamiya (-73) eller Hasegawas (-99) gamla modeller!

I sanning en spännande nyhet!  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf lör mar 19 2022, 01:01

Tyvärr så är den inte i 48... den är 72.. de ha inte sagt ett pip...
Boxarten vet jag inte , kan kolla vem ha målat den... Om man tänker att Hobby 2000 har nära samarbete med Hasegawa och Arma säljer deras och tamiya också i sin shop... Det kan vara att de kommer låna sin plast till Hasegawa sen... Numera så samarbetar de mer än konkurrerar.
Tycker lite synd att de fokuserar så mycket på 72, men det deras nisch...JAg kommer nog göra ett försök att importera dessa , samt mustangen... Men jag väntar också på Hurricane i 48  innan jag beställer..
Nu går min försäljning usel, kanske på grund av kriget...
Men den här vill jag ha och bygga definitivt, trots att det står hayate från hasegawa på hyllan...

En annan nyhet..var...
ICM har planerat Ki 21 i 48 skala....Men deras företag är i Kiev.... Hoppas de killar från ICM klarar sig samt firman... Mina varma lyckoönskningar till de....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf lör mar 19 2022, 01:22

Stefan E skrev:Hmm, det ser ut som de "Lånat" (stulit?) boxarten från Hasegawa!
Målningen är definitivt av Shigeo Koike som gjort nästan alla hasegawa boxarts.

Armas modell är säkerligen mycket bättre än både Tamiya (-73) eller Hasegawas (-99) gamla modeller!

I sanning en spännande nyhet!  bounce

Stefan  sunny
Kollade med Arma.. Det ÄR bilden av Koike Shigero...
Han är nu pensionerad och målar inte mer, men det var en av hans verk som inte hamnade på boxen av en annan modelltillverkare.
Den var målad tidigare och "legat på hyllan" Så Arma skaffat den direkt från artisten...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av cas mån mar 21 2022, 07:45

Att dom skulle ge ut nåt japansk kunde man ju förstå.
Himla snygg sak den där Ki-84!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Stefan E mån mar 21 2022, 09:14

Sadolf skrev:
Stefan E skrev:Hmm, det ser ut som de "Lånat" (stulit?) boxarten från Hasegawa!
Målningen är definitivt av Shigeo Koike som gjort nästan alla hasegawa boxarts.

Armas modell är säkerligen mycket bättre än både Tamiya (-73) eller Hasegawas (-99) gamla modeller!

I sanning en spännande nyhet!  bounce

Stefan  sunny
Kollade med Arma.. Det ÄR bilden av Koike Shigero...
Han är nu pensionerad och målar inte mer, men det var en av hans verk som inte hamnade på boxen av en annan modelltillverkare.
Den var målad tidigare och "legat på hyllan" Så Arma skaffat den direkt från artisten...

Hehe...

Ja, man blir som sagt lite skadad av modellbyggandet!   lol!

Koike är näst efter Roy Cross en av mina stora favoritkonstnärer så hans stil känner man igen.

Kul att få höra storyn, för just den bilden har jag aldrig sett förut.

Ett par av de nya artisterna som står högt i kurs hos mig är Adam Toobey (Airfix) och han som målar Eduards boxarts (kommer inte ihåg vad han heter) och Rodens nyligen bortgångne artist Valery Grigorenko från Ukraina. 

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf mån mar 21 2022, 12:02

Airfix omslag till Hurricane har fångat mig totalt när jag var typ 8 år gammal.
Kommande heta releaser - Sida 7 147665-19920-12-pristine
Jag satte omslagsbilden i en liten ram som jag ha gjort....Typ vi dyrkade den med kompisar i skolan som en helgedom hehe...
Ska lägga till listan Roy Huxley från Matchbox.
Från artister i "warszawapakten"  - Tjeckisk Jiri Velc som designade boxar till kopro, illustrerade många böcker och hamnade nu sist på revell omslagen.
Sist Det var en illustratör av marin motiv i polen som hette Adam Werka- hans verk hamnade i många böcker , speciellt om stilla havets krig...
Han är nog okänd i Sverige , men hans verk är helt fantastiska...
Här ett exempel....https://www.pinterest.se/pin/adam-werkas-maritime-paintings-freeshipplanscom--802274121118920308/
Jag är inte säkert om hans verk hamnade på omslagen till plastbyggsatser - men han illustrerade omslag till kartongmodeller.
En till -från senare tid är Jaroslaw Wröbel- illustrerade en del omslag till byggsatser, speciellt 1:35 pansar samt mängd av böcker.
Bl an illustrerade kagero böcker...
Kommande heta releaser - Sida 7 Ede26f1e44aa25c3376947c845f2af50
Sadolf
Sadolf


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf mån mar 21 2022, 12:22

Från nyare men kanske inte nyaste:
Flyhawk gjort en helt fantastisk modell av SBD 3 dauntless i 1:72- Enligt det jag ser i par med accurate miniatures Dauntless 1:48-om det gäller detalj...
Kommande heta releaser - Sida 7 1377232-27767-35-pristine

https://www.scalemates.com/kits/flyhawk-model-fh6001-douglas-sbd-3-dauntless--1377232
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 7 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet