IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Grimfang goes to Mordheim

+5
LasseThid
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Tobias
9 posters

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tis jun 14 2022, 20:04

Målat lite på mina Ork Kommandos, men mest grundfärg så inget spännande att visa ännu.. Wink Men nu är jag så inne i GW-grejorna igen och Mordheim lockar som fan.. Har ett par kompisar jag får med mig men även om det är i Varberg och lite sporadiskt så är jag toksugen att slänga ihop lite gubbar..

De som inte känner till, Mordheim var ett skirmish spel, är ett skirmish-spel i Warhammer Fantasy Battle-världen. Det utspelar sig fem hundra år tidigare än den världen som var i WHFB i staden Mordheim efter ett kometnedslag.. Så olika warbands letar runt efter skatter. Jag lirade när det kom men var egentligen mera inne i 40k då så uppskattade inte det lika mycket även om det var kul. Jag lirade Undead, dvärgar och lite Orcs.

Nu finns dock alla regler gratis på internet och beroende på Warband behöver man inte många figurer, 10-20. Eller ännu färre, speciellt i början. Vissa Warbands blir aldrig så stora. Charmen för mig är färre igurer, man kan lägga lite mera tid på dem, anmnge dem och de får sg egen historia i kampanjspelandet. Om de inte dör...

Reglerna på Broheim-net

Så, jag kör på orcs naturligtvis! Roliga och man kan skratta mycket för det händer skit man inte kan styra.. Det finns två listor (minst) - Vanliga Orcs som släpar med sig Goblins, och Black Orcs. Lite hårdare Orcs som förutom Orcs, endast kan ha ett troll, inga Goblins, Squigs och inte shaman så ingen magi..
Jag tänker köra på bägge! Och tanken är lite att bygga en liknande boss som min Kommando-boss - men jag väntar på beställningarna, har bara lite 40k orks, men! Jag började pilla lite och nog minsann tyckte jag att jag hade början till en trollkarl! Very Happy

Grimfang goes to Mordheim 52146778929_9747f940d7_hIMG_0699 by [url=https://www.flickr.com/photos/184822879@N02/]

Nob´ens ben, ett gapigt Nob-huvud (samma som min Kommando-boss, hade eg tänkt ta det till min boss här men det passar så bra på denna!). En bosspole gör att han sticker ut. Planen är att jag skall ta en arm från en musikant i en av lådorna jag beställt, han har en klubba, eller trumpinne med en skalle på. En trollstav blir det! Smile
Shamanen behöver inte så mycket annat, han skall inte ha rustning..

Har naturligtvis Goblins, lite Orcs, lite hårdare Orcs, squigs och ett troll på gång.... Trollet behöver man betala mellan slagen, man köper mat.. Har manninte pengar går ett par goblins eller squigs lika bra... Wink

Lite hypad på detta igen, var länge sedan. men vad jag också ser fram emot är att bygga terräng! Skall bygga min egna lilla ruinstad, tänk en trasig Sjöstad från The Hobbit typ.. Eller lite skabbiga Hansa-hus.. Senare projekt men det är planen. Man skall kunna lira Mordheim hemma hos mig och samtidigt dricka öl! Cool
inte toklångt tills jag skall lämna Stockholm för framsidan igen.. Så det är lite framtidsplaner.. Smile



Det finns även ett dataspel. men jag har inte provat det, ännu.. Smile
Tobias
Tobias


glimturen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron ons jun 15 2022, 14:37

Ser kul ut! Lycka till med målandet! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias lör jun 18 2022, 23:27

Tack Håkan. Smile  Jag kan måla skinnet, men inte bestämt mig om resten.. Brunt och så.. Men vill gärna ha någon skön färg som kan komma fram på lite armour plates här o där.. Rött? Blått?

Cuttat och rensat lite.. Sen skurit av lite armar vid handleden och vinklat ut vapnen.. Byggt allt jag har, väntar på beställningen.. Smile

Sen skall de tydligen starta en kampanj i varberg, kul! Ett 23 år gammalt spel.. men det ÄR ett av GWs mest populära - och roliga..
Och Squidmar, någon svensk kille släppte en video om det häromdagen. Tillfällighet? Smile Kontaktade en av de som är med o visar terräng där.. Verkar bli en kampanj i Mälardalen med, i höst eller nästa år.. Så målas behövs! Very Happy




Grimfang goes to Mordheim 52156587380_9456d76a11_h288664110_2130869473747438_502792452516162699_n by Tobias Björkman, on Flickr
Grimfang goes to Mordheim 52156587650_75fb03381b_h288373775_756770835672129_324408715437123992_n by Tobias Björkman, on Flickr
Grimfang goes to Mordheim 52156332354_3c6047fa54_hIMG_0725 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias


Azgaron and Gigabyte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias mån jun 20 2022, 15:41

Lite förstärking, en reserv Boss: Bruce Campbork elelr Ashork som han också heter..

Grimfang goes to Mordheim 52160237536_e6a07f3d33_hIMG_0729 by Tobias Björkman, on Flickr

Han slets in i warpen från Warhammer 40k-universumet.. Slogs med demoner, fick ena handen avbiten men ersatte den med en buzzsaw-choppa. Fick också med sig sin shoot och trukk men hamnade i Warhammer Fantasy-världen..

Någon kommer haja referrensen? Wink

Min polare lirar Undead så måste psyka honom lite.. Han kommer bli helt spattig av Ashork och gömma sina prylar när Ashork kommer rännande efter dem.. Förhoppningsvis. Han behöver ju Necronomicon för att komma hem igen.. Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron mån jun 20 2022, 21:47

Cool figur! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Stefan E mån jun 20 2022, 22:01

Grymma figgar!  cheers

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tis jun 21 2022, 08:30

Tack. Smile

Nu kan jag prajma med så snart blir det lite färg! Very Happy  3v kvar av stambytet med..

Grimfang goes to Mordheim 28689210

Slängde ihop en extra boss-nob till mina "Kommandos" med. Bra med en "skorcher" när man möter diverse critterz.. Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tor jun 23 2022, 10:21

Ashork har fått lite färg..

Grimfang goes to Mordheim 52167020836_a66747d92f_h

Får ta ett djupt andetag och ta det lugnt.. Och öva.. Känner att jag inte är där i skillz som jag vill.. Wink
Men det är på G iaf!
Tobias
Tobias


Azgaron, Gigabyte and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tor jun 23 2022, 11:14

Slängde ihop två Big ´uns med.. Från 40k Ork Nobz-modeller.. Lite större o hårdare än deras stat-line i spelet, men de kommer nog dit.. Wink

Bull och Maximork.. Hehe..

Grimfang goes to Mordheim 52167504625_df4f0e2b6c_h

Yxan skall bytas på Maximork.. Bull´s svärd blir kvar.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Matt_Public tor jun 23 2022, 12:42

Nej! Inte tagg-yxan. Laughing

Den är ju själva själen i hela upplägget.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron tor jun 23 2022, 13:40

Snyggt målat så långt Tobias! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tor jun 23 2022, 14:13

@ Matt, skall jag behålla den? Smile Kan jag iofs, men måste skära bort lite kablar o skit.. Som itne riktigt passar in i WHFB-världen.. Wink Gör iofs inte Ashork heller..
Men det kommer manligare yxor med! Wink

Tack Håkan! Vill öva lite så jag inte gör ett skitjobb på BB Black orcs´en.. har en del att lära.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Matt_Public tor jun 23 2022, 14:24

Tobias skrev:Men det kommer manligare yxor med! Wink

Grimfang goes to Mordheim Cautiouslyexcited-excited
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av LasseThid tor jun 23 2022, 15:09

Tobias skrev:Big ´uns

Får mig osökt att tänka på Al Bundy...
lol!

LasseThid


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias tor jun 23 2022, 19:12

Haha, japp! Lite brutale kanske? Wink

tror bossen blir såhär:
Klippte av yx-hövvet och satte dit ett mera "medeltida" så we can go Medieval on their asses! Twisted Evil Cool
Maximork får vänta lite, Bull fick en brorsa med en kohjälm han med.. Kör på den nu..

Grimfang goes to Mordheim 52168355335_8194a5b21a_h
Grimfang goes to Mordheim 52168355755_40b575552f_h



Grimfang goes to Mordheim 52166851827_f69c2e3cb7_hI
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron tor jun 23 2022, 21:22

Ser lagom grymt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias fre jun 24 2022, 15:48

Eller hur? Smile

Kunde inte låta bli att rensa lite plast.. Får man nytt är det svårt att låta bli.. Fick dock inte mina Goblins jag behöver.. Nästa vecka?

Grimfang goes to Mordheim 52169920374_d907264e11_hIMG_0755 by Tobias Björkman, on Flickr

Lite squigs, en sjätte som skall få vara stand-in för en Wardog till chefen..
En extra Black orc, alternativ boss.. Och en ful-goblin.. Kommer nog inte använa men måla upp.. Smile
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Janne.S fre jun 24 2022, 18:27

FRÄNT!!!!! TOTALT ABSOLUT ASBALLT!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron fre jun 24 2022, 23:44

Ser najs ut! Alltid kul att måla även om det inte blir använt! Smile

Var inne på Lekia som är enda butiken som säljer Games Workshop, och kollade lite! Nästan tusen spänn för Blood Bowl.
Fast jag visste ju att deras prylar är dyra! Ska höra mig för om intresse att spela, annars känns det inte så lönt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias lör jun 25 2022, 10:15

Janne.S skrev:FRÄNT!!!!! TOTALT ABSOLUT ASBALLT!

Very Happy Orks(orcs är för roliga.. Gillar humorn och man kan ta det lagom seriöst (inte alls, hehe).

Azgaron skrev:Ser najs ut! Alltid kul att måla även om det inte blir använt! Smile

Var inne på Lekia som är enda butiken som säljer Games Workshop, och kollade lite! Nästan tusen spänn för Blood Bowl.
Fast jag visste ju att deras prylar är dyra! Ska höra mig för om intresse att spela, annars känns det inte så lönt! Smile

Håkan

Jo de är duktiga på att ta betalt..
Gött att de har GW i stan iaf! Och Blood Bowl-lådan är ganska nice. Snygga modeller, en star player och en big guy till varje team. Black orcs´en kan inte ha fler BOs så teamet är ganska komplett vad jag förstått.
Men, lyxhobby..  Jag skall måla upp grejorna och försöka komma förbi Halmstad så lirar vi. Wink Har en kompis där nere så det är inte omöjligt under sensommaren-tidig höst.. Smile
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias lör jun 25 2022, 13:30

Målat lite på Ashork.. Några washer behövde torktid så råkade slänga ihop en Nob till.. Oklart till vad.. Men han blev ded ´ard and propa´! Wink

Grimfang goes to Mordheim 52170558287_7a96742d0f_h

Någon muppig lite squig sitter på en påle, som en papegoja, ovanpå hans shoota.. Cool
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias sön jun 26 2022, 09:14

Lite snabb table-top-standard.. Jag kan, lite bättre, om jag tar lite mera tid på mig, tror jag.. Smile Eller övar mera? Vanliga boyz är helt ok om de ser såhär ut men karaktärerna vill jag lägga lite mera tid på/få snyggare.. Så målar dem sist.

Grimfang goes to Mordheim 52173493053_9a5d1e2ff5_h

Helt ok att Ashork ser sån ut (skall förbättra lite grejor med).Patronerna är målade men dåligt pigment i min "Tin Bitz" och vad jag nu hade för kulorna.. Sen försvann det lilla i washen.. Skall skaffa något bättre och fixa lite sådana detaljer..

Slängde ihop några Nobz till jag hade delar till:

Grimfang goes to Mordheim 52172466767_b59e0e5f03_h

Ingen aning om vad jag skall ha dem till.. De kan inte hade power klaws i något jag lirar (men i 40k tror jag).. Så.. Måla senare? Funderar på att bygga fem-sex till med ´uge choppas och en Whaaagh! Banner. Men ingen plan att de någonsin kommer till användning..


Dey´z ded ´ard and propa´!

Skickade lite beskrivningar vad som händer med min polares "weedy fish  ´edz" (Tau) när de öppnar upp dem som konservburkar med sina ´klaws.. Alltid bra med lite psykning.. Han blir så ängslig av sånt.. Wink
Lite för mycket - tid & pengar, att bygga en "armé" och jag är inte så förtjust i 40k-reglerna längre..

Stambytet börjar närma sig slutet och jag kan nog airbrusha snart.. Squigs´en står högt på listan.. Lite rött, sen penselmåla high-lights, käftar och klor.. Typ det..? Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias sön jun 26 2022, 09:23

Hmm..

Grimfang goes to Mordheim 52173749844_3ce20c2ed8_h
Grimfang goes to Mordheim 52173501366_a85bd1627c_h

Lite bättre skall jag kunna.. Får fixa en lite ljusare blå, eller blanda, så kan "skjortan" highlightas lite mera..

Körde en tredje grön på skinnet.. Mest i ansiktet.. (Skarsnik Green) men det gjorde inte det bättre.. Färgen var dessutom halvtorkad.. Skippar det i fortsättningen, kanske på goblins.. De skall vara ljusare men de hårda Orcsen icke.

Grabbarna med ´klaws..

Grimfang goes to Mordheim 52173985545_882403f289_h

Reserv-Kommando Boss med basker.. Han kan bli användbar dock..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias sön jun 26 2022, 15:38

Kanske bättre bild:

Grimfang goes to Mordheim 52174590930_fcc4f682c9_h
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Azgaron sön jun 26 2022, 15:54

Snyggt knåpat och målat! Smile

Det hade varit kul att träffas och spela lite vid tillfälle! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Grimfang goes to Mordheim Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet