IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vart handla kanyler

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vart handla kanyler Empty Vart handla kanyler

Inlägg av Stefan Karlsson mån sep 28 2009, 16:51

Ställde en fråga på ett annat forum, men eftersom inte alla här är där, så kopierar jag in den här med. Very Happy

Var på apoteket häromdagen för att skaffa lite saker och råkade då på problem. Medicinkoppar för att blanda färg i var inga problem, dessa fick jag. När jag frågade efter sprutor, så blev kassörskan misstänksam och hämtade sin chef!.
Efter att ha förklarat att jag skulle ha dom till att dosera färg och förtunning med till modellbygge så fick jag igenom ett köp på två stycken.

Jag hade även tänkt att fråga efter kanyler, men pga reaktionen på sprutorna så vågade jag inte fråga. Tänkte att polisen säkert är på plats och pratar med mig inom 2 minuter. Shocked

Så min fråga till er är; Vart handlar man kanyler utan att bli tagen för missbrukare eller annat löst folk? Känner tyvärr ingen som är läkare, vilket annars hade vart en bra lösning.

/Stefan

Stefan Karlsson


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av JOooCKE mån sep 28 2009, 16:52

Ja, jag såg den här frågan på scaleracers , funderade på om det var du och det var det Very Happy


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av Stefan Karlsson mån sep 28 2009, 16:54

JOooCKE skrev:Ja, jag såg den här frågan på scaleracers , funderade på om det var du och det var det Very Happy


Jocke

Jo, det var jag. Ställde frågan där först eftersom jag såg mer projekttrådar där, med kanyler i byggena.

/Stefan

Stefan Karlsson


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av Warsawpact mån sep 28 2009, 18:12

Stefan Karlsson skrev:

Så min fråga till er är; Vart handlar man kanyler utan att bli tagen för missbrukare eller annat löst folk? Känner tyvärr ingen som är läkare, vilket annars hade vart en bra lösning.

/Stefan

Ta värvning i Sveriges Rikes Jordbruksverk som veterinär!
Som tur är så är jag tämligen bortskämd med diverse medikaliska tillbehör i och med att jag jobbar där. Att få tag i kanyler ...och själv inte jobba med "dem"... är ganska svårt skulle jag tro i och med samhället vill inte att medborgarna i större grad skall ha allt för stor tillgång till dessa. Neutral
Förutom Apoteket så har jag ingen aning var du kan få fatt i sådana.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av Janne.S mån sep 28 2009, 19:30

Hehe, tricket är att fråga efter SKÖLJsprutor...de kostar 8-10 spänn och de blir inte fullt så misstänksamma eftersom det inte går att fästa kanyler på dom.
Har inhandlat sådana i 8 år nu från apoteket (bra att ta dom utan O-ring på kolven, den löses upp av thinner efter ett tag)

Kanyler är marigare....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av JOooCKE mån sep 28 2009, 19:51

Janne.S skrev:Hehe, tricket är att fråga efter SKÖLJsprutor...de kostar 8-10 spänn och de blir inte fullt så misstänksamma eftersom det inte går att fästa kanyler på dom.
Har inhandlat sådana i 8 år nu från apoteket (bra att ta dom utan O-ring på kolven, den löses upp av thinner efter ett tag)

Kanyler är marigare....

sköljspruta , det ska jag fråga efter på någon rast i morgon...
har ett apotek bara några hundra meter från skolan Razz


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av MagnusE mån sep 28 2009, 20:25

Ett annat trick är att ha en fru som jobbar på en operationsavdelning som en bortskämd Magnus har. Very Happy
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Vart handla kanyler Empty Sv: Vart handla kanyler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet