IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler Empty HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler

Inlägg av LasseThid tor jul 06 2023, 20:27

Jag har sedan jag började använda primers alltid kört med Alclad 2's Black Primer and Micro Filler, men vid den senaste beställningen fick jag detta levererat.
Först trodde jag att de bara använt andra flaskor och etiketter, men nu börjar jag fundera på om inte det här är något billigt plagiat.

Hur jag än beter mig kan jag inte få eländet att spraya ordentligt, såvida jag inte gör rent airbrushen var femte minut.
I början funkar det ok, men ganska snart går det utför snabbare än blixten.

Är det någon som vet hur man använder denna primer?

För tillfället har jag bara två positiva saker att säga om den. Den ger en fin matt svart yta och den första flaskan är snart slut.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler Empty Sv: HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler

Inlägg av LasseThid tis jul 11 2023, 19:33

Jag har googlat lite granna och hittade till slut en som testat dessa produkter och han rekommenderade 17-18 psi när man sprayade med dessa primers. Jag provade precis att köra lite primer på 18 psi och det funkar helt klart bättre än när jag hörde på de 10-14 psi som det står på flaskans etikett...  Rolling Eyes

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler Empty Sv: HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler

Inlägg av Matt_Public tis jul 11 2023, 20:08

LasseThid skrev:Jag provade precis att köra lite primer på 18 psi och det fungerade helt klart bättre än när jag körde på de 10–14 psi som anges på flaskans etikett.  Rolling Eyes
Att ange lägre värden vid bäst-före-datum och tvättråd kan jag förstå, men målningstryck? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler Empty Sv: HR Hobbies HR-309 Black Primer and Mirco Filler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet