IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

+6
JOooCKE
Gigabyte
Azgaron
T-34
MagnusE
Caverö
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Caverö fre nov 06 2009, 06:40

Tack till alla och brunt skall det bli. Frågan är bara hur man skall lägga det, om det skall vara liknande mönster eller?
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Gigabyte fre nov 06 2009, 22:09

Caverö skrev:Tack till alla och brunt skall det bli. Frågan är bara hur man skall lägga det, om det skall vara liknande mönster eller?

satt o fundrade på det en liten stund ,,, nej kör med samma mjuka linjer tycket jag
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Caverö sön nov 08 2009, 19:32

Sådant häringa blev det bruna camot.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 G34g
La dit lite repor och chipps.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 U6u67

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 R2f2
Den blir lite mörkare när man klarlackar.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Mgfhmb
Men det kan ljusas upp med lite kladd.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Hfhfh
Sådär nu är färgen inarbetad och det blir lite mera liv och andra nyanser, gjorde lite ljusare på den gula.

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 67tjh

Det får räcka idag, auf wiedersehen!!
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Azgaron sön nov 08 2009, 19:36

Ser snyggt ut Mattias!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av JOooCKE sön nov 08 2009, 19:54

Det där blev väldans bra Mattias ! Smile


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Janne.S sön nov 08 2009, 20:45

Fenomenalt snyggt!! Massa glada färger Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av T-34 sön nov 08 2009, 21:23

Riktigt snyggt. Kan du förklara lite närmare vad du menar med "lite kladd" Question
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Caverö mån nov 09 2009, 17:02

Tack skall ni ha mina vänner med liknande symptom. Very Happy

Lite kladd ja, det är väl vad man kan kalla dessa fläckar av oljefärg som man arbetar in i grundfärgen. syftet är att skapa nyanser och
liv i en målad monoton färg. Det är lite sådär kladdigt, man kan på så vis ljusa upp en färg med tex på en grön kan (behandlas) med gul för att
ljusas upp och blå för att mörkas ned.

är ingen expert men har provat det och man ser viss skillnad om än marginell, sedan kan man naturligtvis göra det i olika utsträckning.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Gigabyte mån nov 09 2009, 18:25

ser förbaskat bra ut !!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av MiniStuff ons nov 11 2009, 20:48

JOooCKE skrev:Ser mycket fint ut Mattias ! Smile
Men jag måste säga det att det där var det fulaste fordonet jag har sett ! Shocked


Jocke

FULT?????!!!!!! Det är ju så DUNDERVACKERT!!! Very Happy Very Happy Very Happy

Har en sån här liggandes på någon hylla sen tidigt 90-tal ( tror jag), har samlat på mig lite detaljering till den men aldrig kommit för mig att börja bygget. En blir ju lite sugen nu då.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier - Sida 2 Empty Sv: Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet