IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons aug 09 2023, 08:58

Trevliga modeller Noobson!  cheers




Vi har ju precis haft våran andra upplaga av Plastkollot och naturligtvis hade någon (Richard/Glimturen) med sig lite modeller för försäljning.
 
Jag fick verkligen lägga band på mig själv, men det blev trots allt ett gäng modeller som fick följa med hem.
 
 
Först ut är en Spitfire Mk.XII från Special Hobby;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53102607603_278c98f55e_h

 
Detta är en 10år gammal modell (New tool 2013), men den skickar trots det Airfix gamla ök direkt till sälj-högen (utan att passera GÅ)!
 
 
Nästa modell blev den här lådan;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53102512370_c35ca08cee_h

 
Detta är visserligen Kinetics gamla form, men hela paketet fick jag till ett fantastiskt bra pris, så det var en ”no-brainer”.
Jag gillar F-16, Syharts dekaler är suveräna och Tigermeet målningar älskar jag, plus en fin bok bara om just den här maskinen, what´s not to like?
 
 
Nästa modell var lite av en överraskning för mig själv, en Messerschmitt Bf109G-10.
 
Jag har ingen så här pass sen Messerschmitt, målningarna ser riktigt intressanta ut och dessutom är det ju en profi-pack med allt godis!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53101536657_f8b7b273d2_h

 
Jag har velat ha en F-15C Eagle länge nu, en tidig Tamiya med lite extra godis kan man nog göra något kul av (en agressor?).
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53102607533_9a7d235c6f_hIMG_1865 


 
En liten Brittisk skrammelvagn, jag tyckte vagnen var söt helt enkelt.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53102300029_4f82e3bb91_h


Det var “kollo-kapen” för detta kollot!
 
 
Byggtrådar kommer för en del av byggena.
 
 
Stefan   sunny


Senast ändrad av Stefan E den ons aug 09 2023, 10:05, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons aug 09 2023, 09:11

Den där Geparden är ju bara för läcker Noobson cheers

Fina kap Stefan. cheers
Ser fram emot era byggtrådar.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons aug 09 2023, 10:53

Tackar 🙂

Den där cromwellen är en riktigt trevlig brittisk vagn, är i slutfasen på min. 

Trevliga flygmaskiner med. Små spanar lite på både en Viper och en mudhen.
Noobson
Noobson


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons aug 09 2023, 11:49

Vad trevliga modeller grabbar!

Stefa - du har byggt Airfix Mk. XII har jag för mig? lite annorlunda från SHs antar jag.. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons aug 09 2023, 13:39

Trevliga inköp, Lasse, Noobson och Stefan! Smile

När jag kom hem i söndags så var nätet nere. Tydligen hade Halmstad stadsnät väldiga problem och hade ingen aning om vad det var för fel fram tills nätet kom igång sent igår! Smile
Ska redovisa mina inköp snarast möjligt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons aug 09 2023, 15:13

Tobias skrev:Vad trevliga modeller grabbar!

Stefa - du har byggt Airfix Mk. XII har jag för mig? lite annorlunda från SHs antar jag.. Smile

Tack till alla! 

@Tobbe;
Jag har ett par av Airfix tolvor, men jag har inte byggt dem ännu, bara tittat i asken.

Kanske kan bli ett jämförande bygge?  Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons aug 09 2023, 17:42

Stefan E skrev:
Tobias skrev:Vad trevliga modeller grabbar!

Stefa - du har byggt Airfix Mk. XII har jag för mig? lite annorlunda från SHs antar jag.. Smile

Tack till alla! 

@Tobbe;
Jag har ett par av Airfix tolvor, men jag har inte byggt dem ännu, bara tittat i asken.

Kanske kan bli ett jämförande bygge?  Very Happy


Stefan  sunny
Skall man bara petig så är Airfix tolvor, liksom deras Seafire 17 fel i formen. Kroppen är ca 2-3mm för "djup" så den ser ganska tjock ut. Men den går att bygga lätt och enkelt!

Special Hobbys tolva liksom deras Seafire 15 har vingarna placerade på fel ställe, ca 4-5 mm för långt fram har jag för mig.
Inte helt lätt om man skall vara petig, men vem är det när det gäller Spitfire?

Dessutom, den där Geparden är bara tuffast!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre aug 11 2023, 10:52

Här kommer redovisningen av mina inköp på kollot! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Fw190a-3_48th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Bf109g-5_48th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Kawasaki_ninja_box

Dessutom köptes ett set tvåkomponents klarlack för bilar och annat blankt samt en flaska flow improver på Alfa.

Bf109an påbörjades på kollot och byggtråd till denna kommer väl snart.
Tröttnade lite på att vika ets och superlimmet jag hade fått med mig var nog inte bäst till just denna sortens jobb! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre aug 11 2023, 10:55

Hoppla, vilken vurping till skrevraket! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån aug 14 2023, 08:32

Oopps jag har nog blivit biten av en Sukhoi fluga.  Shocked  Laughing
Nästa Flanker har landat hemma i Upplands Väsby.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 53114039346_66b214adfb_k001 by Bosse Persson, on Flickr
Och denna går raka vägen upp på byggbordet.  cheers
/Bosse

Byggtråd med lådtitt finns här.
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t6943-indian-airforce-su-30mki-w-brahmos-gwh-1-48#189188



Senast ändrad av Marlin den mån aug 14 2023, 08:42, ändrad totalt 1 gång
Marlin
Marlin


Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mårten Fredrik mån aug 14 2023, 08:34

Indisk flanker på menyn 😊
Mårten Fredrik
Mårten Fredrik


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 14 2023, 08:51

Snygg, ju! Very Happy

Brahmos ser för övrigt ut att vara en stöddig termos. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån aug 14 2023, 10:07

Den ser ju fin ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 31 2023, 14:26

Alfa hade lite rea under semestern, och då passade jag på att skaffa de här två skönheterna! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Fw190d-9_24th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Spitfire_mk9c_24th_box

Sen ramlade den här skönheten in för ett tag sedan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Citroen_15_six_traction_avant_8th_box

Mycket delar och detaljer i den, men instruktionerna är på franska endast! Smile
Jag tror inte det ska bli några problem att få ihop den för instruktionsbilderna verkar rätt bra!
Jag hittade en bra byggtråd på BM som jag tänker kolla på när det behövs.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor aug 31 2023, 14:32

Kul att se att det inte bara är jag som köper stora flygplan.
Där har du att göra ett tag Håkan. Very Happy
Bilen var riktigt snygg.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor aug 31 2023, 16:08

Rejäla byggsatser där!  cheers

Gangstercittran är för läcker!  drunken


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 31 2023, 20:18

Tack Bosse och Stefan! Smile

Jo, det lär ju ta ett tag att bygga dem!

Jo, helt klart en läcker kärra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 01 2023, 19:08

Uj, vad med gottesmask! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid lör sep 02 2023, 16:46

Detta kom förvisso inte med brevbäraren, utan bars hem från Aeroseum efter ett besök på AIM...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20230911

Jag tog en snabb titt I lådan och upptäckte då att det digitala cammot bestod av dekaler... 💩

Med en del tur lyckades jag hitta masker för att måla cammot istället, så det blev till att lägga en order illa kvickt.

LasseThid


Azgaron, Gigabyte, cas and Mårten Fredrik like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 04 2023, 07:35

Mums, Ghost of Kyiv. Cool
Den lådan är jag rätt sugen på själv.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån sep 04 2023, 08:52

Fin låda med en mycket fin modell!   cheers

DN Models har masker till "Ghost"...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 51998121376_3e79676d25_h


Ser fram emot ditt bygge!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån sep 04 2023, 10:43

Stefan E skrev:DN Models har masker till "Ghost".
Ghost har väl sina egna masker? scratch

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Ghost2021_Photo5-1
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron, cas, Marlin and Timo P like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån sep 04 2023, 10:45

Tack.
Jag beställde masker från Foxbot till nästan halva priset mot vad DN Models vill ha.

Jag var i valet och kvalet ifall jag skulle köpa Ghost of Kyiv eller SU-27:an i de Ukrainska färgerna. Dock är SU-27 bra mycket större och jag fick nästan panikångest av att se dekalarken, så det fick bli Ghost.
Därmed inte sagt att jag inte försöker få tag i SU-27:an vid tillfälle... 🙃Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20230912

LasseThid


Azgaron, Matt_Public, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån sep 04 2023, 20:11

Mer smågodis, denna gång från Polen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 20230913

Efter en lång dags färd mot natt har jag nu fått ihop 2x 90 länkar. Circa 10 % av länkarna gick sönder under arbetet, men eftersom de skickar med 210 länkar så kommer jag i bästa fall att ha ett par tre stycken länkar över.
Det enda jag inte begriper mig på är hur jag ska sluta banden. Jag har en påse innehållande fyra länkar och ett antal pinnar som jag antar ska användas till att sluta banden, men tyvärr framgår det inte hur man går till väga för att göra det, så jag har mailat Quickwheelstore för att få instruktioner.
Hyfsat snygga band, men de gick inte att sätta ihop men pincett som instruktionsvideon säger, för då flyger bitar av länkarna tvärs över rummet.
Dock fungerade det bättre att använda tummen, tack och lov har jag små fingrar, för att trycka ihop länkarna.

LasseThid


Azgaron, Matt_Public, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 05 2023, 07:16

LasseThid skrev:Därmed inte sagt att jag inte försöker få tag i SU-27:an vid tillfälle...

En sån där Su-27 ligger just nu i stashen och väntar på att jag ska bli klar med Su-30MKI.
Kommer troligen bli Nr2 i min serie Stora Stygga Ryssar. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet