IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mumma! Vill ha...

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff tis dec 08, 2009 11:37 am

Råkade dyka på denna i ett annat ärende:

Ma.K. Stingray

Släpps i december, återstår att se när den dyker upp hos den svenska disten.

/Ma.(r)K.(us)

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tis dec 08, 2009 12:21 pm

MiniStuff skrev:Råkade dyka på denna i ett annat ärende:

Ma.K. Stingray

Släpps i december, återstår att se när den dyker upp hos den svenska disten.

/Ma.(r)K.(us)

You and me both!!! Smile
Jag har haft ögonen på den sedan tidiga Februari och den ser redigt bra ut må jag säga. Maschinen Krieger brukar alltid göras i skala 1/24 men denna Lunadiver kommer göras i 1/35 så att den inte blir fööööör stor.
Har grova funderingar på ett diorama ur en av de animerade Ma.K filmerna, som verkar vara smått impossible att få tag på utanför Japans portar.
En Feulanx ( Phalanx på deutsch Wink ) missil som träffat den i akterpartiet, piloten har bailat ut i rymnden, och 2 st suits kommer och undersöker vraket som driver i rymden cheers

Lunadivern är såkallade Bomber/- Recon Interstellar Crafts som är stationerade på Mercenary Force's månbaser, därav namnet. Enligt bakgrunds fluffet så skall den kunna agera som en AWACS åt Falke jetfighters som cirklar långt uppe ovanför en planet för att ge understöd med data/ mätningar etc till Falke planen och markstyrkorna. Används också som en slags tung bombare som "dyker ner" i en low-robit kring den planet som den cirklat kring för att kunna gör en orbital assault, dvs. bomba planeten nedan med nervgaskapslar,virusbomba, släppa kärnvapen, Ionstrålar eller andra saker.

Förutom de två pilotfigurerna man får med ( en som stående i paraduniform + en i pilotuniform som "bailar ut") får man också med 2 st Fireball Armored Suits ( Space Ver.) Inte illa om man tänker på att själva Lunadivern själv består av runt 170 delar.

Lite fler bilder:
Mumma! Vill ha... 2

Mumma! Vill ha... 3319587808

Mumma! Vill ha... Lunadiver_3


Markus, kommer du ta in några Lunadiver Stingrays för försäljning?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff tis dec 08, 2009 2:34 pm

Warsawpact skrev:

Markus, kommer du ta in några Lunadiver Stingrays för försäljning?

Ja det kommer jag att göra bara A&L Hobby får in dem, eller att de dyker upp som nyhet snart. Så håll utkik... ska som sagt ha minst 1 själv. Twisted Evil

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Janne.S tis dec 08, 2009 4:57 pm

MMm...jag ser fram emot byggen av er två av den där! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tis dec 08, 2009 5:21 pm

MiniStuff skrev:
Warsawpact skrev:

Markus, kommer du ta in några Lunadiver Stingrays för försäljning?

Ja det kommer jag att göra bara A&L Hobby får in dem, eller att de dyker upp som nyhet snart. Så håll utkik... ska som sagt ha minst 1 själv. Twisted Evil

/M

AoL bruckar ha en J**LA fart när det gäller vissa nya releaser. Jag köpte min Falke av Kempe som i sin tur av AoL, det gick faktiskt hyffsat snabbt ändå att få tag i den genom Kempe. Men å andra sidan så kan man beställa från HLJ...och då, då.....går det undan!

Hur gick det med din Falke föresten Markus?

Janne.S skrev:MMm...jag ser fram emot byggen av er två av den där! Very Happy

Det luktar tandembygge lång väg!!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff tis dec 08, 2009 7:00 pm

Tandembygge låter som en idé!

Jora den ligger obyggd än så länge, kände att jag måste avsluta minst ett eller två av mina pågående innan jag ger mig på den.... och det hela blir inte bättre av vad som kom i brevlådan idag Very Happy drunken kolla brevlådetråden Wink

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff ons dec 09, 2009 6:40 pm

Lägesrapport om tillgängligheten på den nya Lunadiver: Har idag lagt en order på ett antal till shopen, och AoL kommer att lägga en ny beställning hos Hasse i början januari och sen kan det ta ca 2-3 månader innan den containern (!) har kommit de tillhanda så han (Magnus på AoL) sade att räkna med slutet mars. Kanske tidigare. Prisbild: ingen aning, men en gissning på ca 700-800:- är nog inte helt off. Kommer att lägga upp den i shopen så snart jag vet något mer.

/Mrks

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact ons dec 09, 2009 9:25 pm

MiniStuff skrev:Lägesrapport om tillgängligheten på den nya Lunadiver: Har idag lagt en order på ett antal till shopen, och AoL kommer att lägga en ny beställning hos Hasse i början januari och sen kan det ta ca 2-3 månader innan den containern (!) har kommit de tillhanda så han (Magnus på AoL) sade att räkna med slutet mars. Kanske tidigare. Prisbild: ingen aning, men en gissning på ca 700-800:- är nog inte helt off. Kommer att lägga upp den i shopen så snart jag vet något mer.

/Mrks

Oooooooooohhh....plånboken börjar få förkänningar på stundande dödsryck. I nuläget står det mellan en Radiostyrd Driftbile eller 2st Lunadivers! Mad
Ligger och bevakar HLJ o din butik hedanefter!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tor dec 10, 2009 10:42 pm

Tänkte knyta ann med en aningen off-topic ( med det är ändå Ma.K!!!) grej.

Lunadiver Stingray tillhör de såkallade Mercenary Forces, så gör också jetfightern Falke. Båda har nu kommit ut i mainstream marknaden tack vare att Hasegawa tagit sig ann Maschinen Krieger modellserien. Men vad är det då motståndarna, SDR, använder för att skjuta ner dem för att inte nämna en modell som också borde få en akut release av Hasegawa!?!?! ....jo....sådana HÄR!

MUDSHARK ( Floating Mobile Assaultcarrier & AA Battery )

http://www.flickr.com/photos/makfreak/3181874783/sizes/o/in/set-72157612360331692/
http://www.flickr.com/photos/makfreak/3181878363/sizes/o/in/set-72157612360331692/
http://www.flickr.com/photos/makfreak/3182711254/sizes/o/in/set-72157612360331692/
http://www.flickr.com/photos/makfreak/3182710926/sizes/o/in/set-72157612360331692/
http://www.flickr.com/photos/makfreak/3182709938/sizes/o/in/set-72157612360331692/
http://www.flickr.com/photos/makfreak/3181877577/sizes/o/in/set-72157612360331692/
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Janne.S tor dec 10, 2009 10:46 pm

Verkar vara en lagomt robust sak Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tor dec 10, 2009 10:51 pm

Janne.S skrev:Verkar vara en lagomt robust sak Razz

Inte något man vill uppleva har en lås-ton på dig när man sitter i sin Falke/ Lunadiver, eller komma dundrandes emot en i ett skyttevärn Twisted Evil



Finns för övrigt Maschinen Krieger färger att köpa (HLJ.com) för er som är intresserade. De går faktiskt att använda på annat än enbart Ma.K modeller, hur osannolikt det än kan låta Laughing

http://www.hlj.com/product/FNS00022
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av JOooCKE fre dec 11, 2009 8:14 am

Jag börjar bli lite intresserad av dem här nu...
Dem är rätt så häftiga, speciellt den där luftvärns pjäsen Twisted Evil


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Janne.S fre dec 11, 2009 10:55 am

Titta nu vad ni har gjort, Marcus å Chrille!
Ni har förvridit sinnet hos den oskyldiga ungdomen, och lett in honom på er väg ner i fördärvet!

geek
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact fre dec 11, 2009 11:16 am

Janne.S skrev:Titta nu vad ni har gjort, Marcus å Chrille!
Ni har förvridit sinnet hos den oskyldiga ungdomen, och lett in honom på er väg ner i fördärvet!

geek


PPfffft, förvridit??
Har helt klart gått över till den rätta sidan!! Smile
Undra om Veritech har Ma.K tro???
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff fre dec 11, 2009 12:40 pm

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Join the dark side of the force Lu... eheh Joakim! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Ma.(r)K.(us)

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff fre dec 11, 2009 12:46 pm

mumma...

kolla vilka fina pilotfigurer man kan köpa till de fina flygsakerna bara drunken

Mumma! Vill ha... Brk007_9

Mumma! Vill ha... Brk007

vem kan motstå att bygga sånt då.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av JOooCKE fre dec 11, 2009 12:58 pm

hehehe, nu ska vi inte gå för lång, nån modell kan det nog bli någon gång men inte för alltid, dem är ju lite smått dyra Sad Laughing


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Matt_Public fre dec 11, 2009 1:43 pm

Warsawpact skrev:
MUDSHARK ( Floating Mobile Assaultcarrier & AA Battery )

Hoho! Snacka mördarsnigel...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact fre dec 11, 2009 8:29 pm

JOooCKE skrev:hehehe, nu ska vi inte gå för lång, nån modell kan det nog bli någon gång men inte för alltid, dem är ju lite smått dyra Sad Laughing


Jocke

Nja, det beror helt å hållet på vad för Ma.K's du jagar efter. Armored Suits kostar kring 130 spänn styck upp till de tyngre Super Armored Suits 290-300 spänn.
Tätt därefter har du Walkers eller robotar som går på runt friska 400 kr, tex. en Super Jerry som MiniStuff köpt. Om du vill slå på stort på en Falke eller en Lunadiver får man flänga upp 600-800 svenska nödmynt.


På HLJ har de superbilliga Armored Suits sunny
http://www.hlj.com/product/WAVMK-06
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av JOooCKE lör dec 12, 2009 10:52 am

Warsawpact skrev:
JOooCKE skrev:hehehe, nu ska vi inte gå för lång, nån modell kan det nog bli någon gång men inte för alltid, dem är ju lite smått dyra Sad Laughing


Jocke

Nja, det beror helt å hållet på vad för Ma.K's du jagar efter. Armored Suits kostar kring 130 spänn styck upp till de tyngre Super Armored Suits 290-300 spänn.
Tätt därefter har du Walkers eller robotar som går på runt friska 400 kr, tex. en Super Jerry som MiniStuff köpt. Om du vill slå på stort på en Falke eller en Lunadiver får man flänga upp 600-800 svenska nödmynt.


På HLJ har de superbilliga Armored Suits sunny
http://www.hlj.com/product/WAVMK-06


aha! robotarna eller Aromred Suits var inte alls dyra! Very Happy det får nog bli en eller två nästa gång Smile '

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tor dec 17, 2009 5:44 pm

Med viss risk för tråd-necromancy så tar jag chansen att posta den här länken.

Förbannat vackert Lunadiver bygge/ space diorama!
http://www.roboterkampf.com/html/mak/mymodels/mylunadiver.htm
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av JOooCKE tor dec 17, 2009 5:55 pm

Ja det där var riktigt snyggt!
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av MiniStuff tor dec 17, 2009 9:08 pm

cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked

jag vill ha min Lunadiver NU!!!

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Warsawpact tor dec 17, 2009 11:00 pm

MiniStuff skrev:cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked cyclops Shocked

jag vill ha min Lunadiver NU!!!

/M

Ty du vara icke ensam broder....icke ensam!
Låt oss nu slå upp kapitel 5, vers 7 och stämma upp i sång...prisad vare Maschinen Kreiger!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Janne.S fre dec 18, 2009 7:48 am

I mars var det va? bom
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mumma! Vill ha... Empty Sv: Mumma! Vill ha...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet