IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lite julstämning och lite experiment............

+4
Janne.S
T-34
JOooCKE
johan r
8 posters

Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av johan r tis dec 22 2009, 13:00

Hej.

Som ni kanske märkt så kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan inför julen så tänkte jag testa några nya saker på forumet. Ni behöver inte vara oroliga. Vi återgår snart till vårt vanliga utseende igen (kanske med någon förändring).

Eftersom detta litegranna är ett test inför framtiden så är jag nyfiken på hur du som användare upplever prestanda samt om du upplever några andra mystiska fenomen med forumets nya skepnad.
Jag själv ar provkört forumet på en gammal dator med lite internminne och halvtaskigt grafikkort.

Mina frågor är som följer:

  1. Upplever du att forumet går "segare" än förut?
  2. Úpplever du några buggar/hängningar?
  3. Har du övriga iaktagelser om funktionen?
Ni får gärna svara utförligt och med tekniska förklaringar eftersom jag kallt räknar med att det finns mängder av kunskap "out there"

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av JOooCKE tis dec 22 2009, 13:22

Jag har inga problem alls med den nya stilen, allt fungerar som förut. Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av T-34 tis dec 22 2009, 13:46

Snyggt.
Det enda jag har märkt att när man klickar på ett ämne med olästa inlägg "laddar" det sidan två gånger så att man får klicka "bakåt" två gånger för att komma tillbaka till utgångssidan. Inte så farligt kanske men ganska störande. Detta fenomen uppstod dock inte just nu utan för ca 3-4 veckor sen.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av T-34 tis dec 22 2009, 17:31

Kom på en sak till här. La in ett par bilder som var för "stora" och det har tydligen blivit tvärtom när det gäller reduce och enlarge bilden.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av johan r tis dec 22 2009, 18:15

Tack för er feedback!

@ Magnus: Såg också att det blivit tvärtom. Vet inte varför men får jag forska på detta!

Finns en del saker som jag själv inte tycker är så lysande med denna nya utformning men det är julstämning i alla fall. Lite julstämning och lite experiment............ Icon_santa

Vi får se var vi hamnar efter jul men det viktigaste med forumet är alla trevliga inlägg!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av T-34 ons dec 23 2009, 14:24

Är det bara jag eller har det blivit mycket mindre textstorlek efter "julstädningen"? Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av johan r ons dec 23 2009, 14:44

Jooooo, så är det.

Det är en av de mindre lyckade sakerna med denna utformning. Det finns fler mindre bra saker men det är ju bara jul en gång om året! Lite julstämning och lite experiment............ Icon_santa

Går ganska enkelt att fixa men vi är tyvärr tvungna att ha denna forumbredden beroende på grafiken och då blev det lite dumt med ett större typsnitt.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Janne.S ons dec 23 2009, 14:45

Glasögon på! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Azgaron ons dec 30 2009, 12:38

Ser trevligt ut Johan! Kul med lite julstämning! Smile

En sak som "stör" lite är funktionen som numera lägger in bilden redan när man skriver.
Blir lite jobbigt att editera, och så är jag lite lat, så jag brukar kopiera urlen och ändra bildnamnet.
Går ju inte nu!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Janne.S ons dec 30 2009, 17:17

Jag märkte åxå att när man går in och editar och försöker kopiera texten man skrivit så kommer inte bilderna med (deras adresser alltså)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Obed mån jan 04 2010, 13:00

Trevligt med julstämning men det är allt bra med den här gamla stilen också.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Azgaron tis jan 05 2010, 11:56

Vet inte vad som hänt, men nu kan jag inte längre se på indexsidan om det skrivits nått nytt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av ErikM tis jan 05 2010, 21:05

Har lite problem med forumet. När jag klickar bakåt så kommer jag bara till samma sida som jag är på. Nån annan som har samma problem?
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av johan r tis jan 05 2010, 21:41

@ ErikM: Det funkar för mig att gå bakåt.

@Azgaron: Jag får markering av nya inlägg

Någon annan som upplever Erik och Håkans problem?

//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av T-34 tis jan 05 2010, 22:12

Exakt samma problem som Erik. När du backar står jag kvar på samma sida.
Verkar som om sidan laddas två gånger.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av MiniStuff tis jan 05 2010, 22:45

Får inte det symtomet, allt funkar fint hos mig iaf.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Experimentet avslutat!

Inlägg av johan r lör feb 06 2010, 16:22

Det mesta är nu återställt!
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Lite julstämning och lite experiment............ Empty Sv: Lite julstämning och lite experiment............

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet