IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Stryktålig F-15

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Stryktålig F-15 Empty Stryktålig F-15

Inlägg av Stefan E ons feb 03 2010, 16:31

Hejsan!

Kolla på den här videon!

En demonstration av hur mycket stryk en F-15 Eagle kan ta!

http://www.liveleak.com/view?i=b5a79a516c

Det finns ett helt progam som är ca 45min långt, de här minuterna är hämtade ur det.
Det är väl värt att se den långa versionen också, tro mig!

Ett av mina nästa byggen blir en Israelisk F-15I Ra´am, men inte just den här kärran!

Det blir en (på översidan) camouflerad maskin med en örn på fenorna, och naturligtvis massor av "skrot" under vingarna och jag håller mig till måttliga 1/48, den blir ändå ganska stor!

Har velat bygga en F-15 länge nu, i antingen 1/48 eller 1/32, men inte hittat någon inspirerande målning, alla är ju mörkgrå, tills jag såg den här Israeliska versionen!

F-15 ger mig samma känsla som den gamla F-4 Phantom eller F-14 Tomcat gjorde, mäktigt och brutalt!

En lådtitt kommer inom en snar framtid!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Stryktålig F-15 Empty Sv: Stryktålig F-15

Inlägg av JOooCKE ons feb 03 2010, 18:15

Vad i hela....
Det där är helt OTROLIGT! Stryktålig F-15 Icon_eek Enligt min hjärna så går det inte att flyga med en vinge...


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Stryktålig F-15 Empty Sv: Stryktålig F-15

Inlägg av Janne.S ons feb 03 2010, 18:24

Jodå, den har jag hörttalas om...faktum är att Boeing utvecklade ett särskilt styrprogram för att kunna styra med motorerna även till sina civilflygplan efter incidenten. Det är nog standard på alla fler motoriga flygplan nu.

Själva lyftkraften försvinner inte när man tappar en vinge utan balansen och en stor del av styrförmågan. Hade det varit en enmotorig kärra så hade den varit stekt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Stryktålig F-15 Empty Sv: Stryktålig F-15

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet