IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ett helt vanligt återvinningsobjekt

+3
Janne.S
MiniStuff
T-34
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av T-34 tis feb 09 2010, 19:14

Under tiden som limmet torkar på min SU-152 tog jag tag i en av alla vagnar som står och väntar på att "återvinnas". En T34/76 modell 1940 från Maquette som byggdes av mej i tidernas begynnelse med allt vad det innebar.
En jädra massa bilder som vanligt men ni får väl scrolla fort. Smile

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild3
Utgångsvagnen var en Humbrolstinn T34a

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild2
Efter ett par omgångar med MrMuscle

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild1

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild7
Banden for lite illa av behandlingen so det var bara att försöka lappa ihop dom.

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild8
Så var basfärgen på. Nu väntar vädring.

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild9
Och så här blev slutresultatet.

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild17

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild16

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild15

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild14

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild13

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild12

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild11

Ett helt vanligt återvinningsobjekt T-34model1940bild10

Så får det bli.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av MiniStuff ons feb 10 2010, 16:18

Mycket enkelt och snyggt! Det är något storjordbrukstraktor över T-34:orna. Very Happy

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av T-34 ons feb 10 2010, 17:45

MiniStuff skrev:Mycket enkelt och snyggt! Det är något storjordbrukstraktor över T-34:orna. Very Happy

/M

Visst är dom underbara. Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Janne.S ons feb 10 2010, 18:21

Mmm, snygg återvinning! Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers

Nästan så man funderar på att ge sig på att renovera gamla synder.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av JOooCKE ons feb 10 2010, 18:28

Synd att mina gamla penselmålade synder har fått smaka på explosiva ämnen Laughing
Snygg renovering Magnus!! Very Happy

Edit: Har ju en Mustang står hos pappa... det var den första bilen jag målade med sprayburk! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Gigabyte ons feb 10 2010, 18:47

jeep en snygg renovering,,,, ett lyft för en gammal hyllvärmare Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers
har en massa som skulle behöva en renovering bla en T55 som ser ut som en röktbuckling Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_geek
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av JOooCKE ons feb 10 2010, 19:05

Gigabyte skrev:jeep en snygg renovering,,,, ett lyft för en gammal hyllvärmare Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers
har en massa som skulle behöva en renovering bla en T55 som ser ut som en röktbuckling Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_geek

T55or gillas... renovera den tycker jag då! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av T-34 ons feb 10 2010, 20:17

Alla har säker gamla modeller att återvinna. Testa för fanken, det är kul och kräver en lite annan teknik vid målning i och med att allt är ihopbyggt.
Renovera mera!!!!!!!! Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av JOooCKE ons feb 10 2010, 20:32

Ska be pappa ta med sig Mustangen nästa gång han kommer eller jag kommer dit så ska jag nog renovera den med Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Janne.S ons feb 10 2010, 21:18

Gigabyte skrev:jeep en snygg renovering,,,, ett lyft för en gammal hyllvärmare Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_cheers
har en massa som skulle behöva en renovering bla en T55 som ser ut som en röktbuckling Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_geek


Som Gästrike måste jag invända till stavningen av sagda rökskadade fisk..... böckling heter det Razz Och det handlar om rökt strömming, som vi kallar Sill på östkusten.
Som tips kan jag nämna att rökt böckling inhandlas med fördel i Bönan utanför Gävle, mumsfillibabba! (Tur är ju det eftersom jag, som en sann Sandviksbo, inte kan sätta min fot i Gävle) Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av ErikM tor feb 11 2010, 17:48

Va!? Denna vackra stad med det underbara hockeylaget! Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_biggrin
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Janne.S tor feb 11 2010, 18:50

Ja men den är ju full av gävlebor......... Razz

Lite stadsrivalitet skadar inte...tänk på stackars Valbo och Forsbacka som ligger mellan städerna, de hamnar alltid i kläm Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av JOooCKE tor feb 11 2010, 18:55

Janne.S skrev:Ja men den är ju full av gävlebor......... Razz

Lite stadsrivalitet skadar inte...tänk på stackars Valbo och Forsbacka som ligger mellan städerna, de hamnar alltid i kläm Very Happy

Finns lite Norrköping bor varannan dag där också Razz
Min pappa kör lastbil upp dit ett par gånger i veckan Ett helt vanligt återvinningsobjekt Icon_lol
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Azgaron tor feb 11 2010, 19:53

Mycket snygg renovering Magnus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av T-34 tor feb 11 2010, 21:15

Tack ska du ha Håkan
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Ett helt vanligt återvinningsobjekt Empty Sv: Ett helt vanligt återvinningsobjekt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet