IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

+10
Matt_Public
Jokkocze
wolcker
Gigabyte
Obed
merlin1953packard
Warsawpact
MiniStuff
Janne.S
Azgaron
14 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public fre jun 28 2019, 09:37

Friskt framåt! cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av rsm.gbg fre jun 28 2019, 11:05

kalas bra maskande Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron fre jun 28 2019, 13:51

Tack Matt och Roland! Smile

Maskerade av vingarna.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_6-768x576

Ser rätt effektfullt ut, men nu ska kanterna och mönstret maskeras.
Jag har också maskerat och målat lite på kroppen.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_7-768x576

Ska maskera de svarta fälten och sen ska både vingar och kropp ha samma blandning av grått och brunt.
Får hoppas att det blir nåt sånär tydlig skillnad mellan de olika färgerna, men det lär jag väl märka efter att jag har målat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av glimturen tis jul 02 2019, 22:59

Här är jag inte alls inne på vad detta månde blifva, men årtusenden så vackert det ter sig....
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron fre jul 05 2019, 00:00

Tack Rickard! Smile

Målning pågår, men de enda tillgängliga färgerna jag hade var Humbrol och de har tagit lite längre tid på sig att torka.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron fre jul 05 2019, 21:14

En liten bit till på väg med målandet. Två till vingar har fått färg på ovansidan.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_9-768x576

Den första vingen är nu klar och avmaskerad.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_10-768x576

Blev rätt nöjd med hur det blev. Ska bara göra klart de andra.
Sen har halva kroppen fått lite färg.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_11-768x576

Nu fattas bara att måla andra halvan, sen kan jag börja med detaljer, och lite bättring i skav där det behövs.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public fre jul 05 2019, 21:26

Jawohl! Det där duger gott till huset Sizhrans siste prins. Very Happy

Precis lagom rymd-ruskigt slitet och nedgånget.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av rsm.gbg fre jul 05 2019, 23:59

Tjusigt cyclops
Snygg skav blev det.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön jul 07 2019, 00:20

Tack Matt och Roland! Smile

Nu är alla delar målade och avmaskerade.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_12

Som synes blev det skillnad i färg på en av vingarna och halva kroppen, vilket troligen beror på att jag tagit en droppe brunt för mycket.
Antagligen en av anledningarna till att jag vill ha "färdiga" färger.
Jag skulle kunna försöka duscha på ett lager ljusare färg, eller så får jag låtsas att skeppet lagats och målats om i något fel nyans. Smile

Jag har också börjat måla detaljer i avvikande färger.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_13

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_14

Lite fler detaljer ska målas och mina missar justeras. Sen börjar det bli dags att montera.

Sen ska den vädras lite och jag måste hitta stället, var jag nu kan ha förlagt det!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public sön jul 07 2019, 08:05

Snyggt och prydligt! Very Happy

Att kroppen fick en avvikande kulör kan nog närmast betraktas som en lyckad olyckshändelse. Låt den gärna förbli som den är; vem vet vad rymdstrålning och intergalaktiska illvättar har för effekt på lång sikt?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön jul 07 2019, 09:15

Tack Matt! Smile

Då kör jag vidare och monterar och vädrar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av rsm.gbg sön jul 07 2019, 10:41

Ser mycket bra ut så, leave it Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön jul 07 2019, 20:23

Tack Roland! Smile

Fick nåt strul med sprutan, det bubblar i koppen och väldigt lite färg som kommer ut.
Känns som att det är otätt nånstans.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron mån jul 08 2019, 11:16

Testade igen igår, och då gick det bättre! Smile
Fick målat lite svart på stället som jag lyckades hitta tillslut.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_2

Tyvärr har jag inte hittat den tillhörande plaketten. Får kolla vidare. Den borde ju finnas nånstans i hobbyrummet.
Jag passade på att provpassa skepp och vingar på stället.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_3

Blir nog fint sen. Dock har jag ett litet problem med vingarnas fäste på mekanismen som ska tillåta att vingarna kan fällas ut eller ihop.
Kanske skulle jag väntat med att sätta dit skyddet över mekanismen, för som det är nu är det svårt att avgöra i vilket läge den befinner sig, och fästet i vingarna är inte så precist att jag kan få det rätt på det viset. Jag får nog strunta i mekanismen och limma vingarna i endera läget, vilket som nu ser bäst ut.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis jul 09 2019, 15:54

Jag tog ett beslut och avlägsnade kåpan. Det gick ganska smärtfritt och inga skador uppstod.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_4-768x576

Så nu borde jag kunna få vingarna i rätt position, och förhoppningsvis fungerande mekanism.

De grå fälten på stativet fick lite färg, och jag lyckades hitta skylten.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_15-768x576

Jag började med att måla baksidan och kanterna i svart, sen fick botten en släng slate grey.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_16-768x576

Nu ska jag bara måla bokstäverna och sen förbereda vingar och kropp för vädring.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Stefan E tis jul 09 2019, 17:42

Ännu ett av alla dessa skumma skepp som man aldrig sett från Star Wars världen....

,,,men det är ett superläckert bygge, Håkan!  cheers


Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 1288785663 Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 1288785663 Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 1288785663 Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 1288785663 Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 1288785663


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis jul 09 2019, 20:32

Tack Stefan! Smile

Ja, det är ju lite annorlunda. Rätt cool design dock! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av glimturen ons jul 10 2019, 20:44

Även om den var för mig okänd.... Shocked
Så är det en häftig sak som du får till fint! drunken
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tor jul 11 2019, 13:37

Tack Rickard! Smile

Skulle lägga på lite Pledge, men det verkar bara bilda små pölar.
Osäker på om det är nåt med sprutan som strular eller om möjligtvis rester av vaselinet kan strula till det.
Ska testa igen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tor jul 11 2019, 23:04

Tydligen är det nåt strul med sprutan, nåt mindre läckage eller nåt.
Jag har dock fått på klarlack på allt.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_18-768x576

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_19-768x576

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_paint_20-768x576

Får eventuellt polera lite, men annars är det dags för vädring.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis jul 16 2019, 20:32

Först på med en wash, och sen gick jag över ytorna med Tamiyas vädringsset, främst då rost, tycks det! Smile

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_5-768x576

Sen var jag på med oljefärg och gjorde streaks.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_6-768x576

Lite av rosten försvann i hanteringen, men det blev nog rätt okej ändå.
Därefter monterades vingarna, vilket var lite halvstruligt på grund av den konstiga konstruktionen.
Men på plats kom de och allt funkade som det var tänkt! Smile

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_8-768x576

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Virago_build_9-768x576

Så efter att ha justerat lite med färger och lite jag missat, så blev den klar för bildrutan.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 3 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet