IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Förtydligande och förklaringar

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Förtydligande och förklaringar Empty Förtydligande och förklaringar

Inlägg av Grandad lör mar 06 2010, 18:53

Först och främst vill jag klargöra att Björns inlägg är skrivet på uppdrag av hela IPMS-Sveriges styrelse.
Tyvärr har informationen från IPMS-Sveige uppfattats av en del som att vi vill stänga ute och belägga medlemmar med munkavle. Detta är beklagligt och verkligen inte styrelsens intentioner.
Anledningen till att vi går ut är just att det INTE skall uppfattas som någon form av "kupp"!
Det är ett faktum att IPMS-Stockholm avsagt sig ansvaret för att anordna IPMS-OPEN, detta beslutet har fattats av IPMS-Stockholm medlemmar och inga andra.
Beslutet har nyligen fattats och tiden har varit knapp, alternativet hade varit att inte säga eller skriva någonting, hur hade det uppfattats?

Jag skall här försöka förklara och förtydliga lite:
IPMS-Sverige "äger" IPMS-OPEN och nu är frågan vad som skall hända med detta arrangemang.
Detta är en fråga för IPMS-Sveriges medlemmar och även om andra brukar bevista tävlingen på ett eller annat sätt så är det faktiskt IPMS-Sveriges medlemmar som skall avgöra vad som skall hända.
Att vi valt att gå ut på IPMS-Stockholms hemsida samt Modellbygge i Fokus är att dessa forum de facto är mest frekventerade. Även IPMS-Göteborgs hemsida har det postats på om än lite senare, beklagar att vi missat Umeå.

Vi vill absolut inte belägga någon med munkavle, jag förstår att det möjligen kan uppfattas så och det ber jag om ursäkt för, en bättre formulering hade kanske varit att "IPMS-Sverige inte önskar debattera det här på forumet".

Observera också att Björn skriver: att vi önskar att medlemmar som inte kan närvara mailar in sina synpunkter, att vi hoppas på en öppen och konstruktiv diskussion, att alla medlemmar är välkomna med goda ideer!
Om man inte kan medverka på årsmötet så är ett mail till styrelsen ett bra sätt att informera om sina åsikter så att styrelsen kan ta hänsyn till detta.

En post på ett forum drunknar lätt i åsikter och vi vet hur debatterna kan bli.
Hur skall man fö veta vem som är medlem o inte under en diskussion på ett forum?
Och kom ihåg en sak kära medlemmar. En styrelses uppgift är att försöka representera sina medlemmar och föra föreningen dit medlemmarna vill så snälla KOM på mötet och gör era röster hörda, vi VILL det!

Erik Ahlström
Ledamot
IPMS-Sverige

Grandad


Till överst på sidan Gå ner

Förtydligande och förklaringar Empty Sv: Förtydligande och förklaringar

Inlägg av Warsawpact lör mar 06 2010, 19:53

Vad handlar detta om igentligen?

Vem är denna "Björn" och vad är det han har skrivit/sagt?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Förtydligande och förklaringar Empty Sv: Förtydligande och förklaringar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet