IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

+12
Obed
Azgaron
Stefan E
Gigabyte
T-34
Matt_Public
Joppo
Janne.S
JOooCKE
dm4
MiniStuff
MagnusE
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MagnusE fre mar 12 2010, 00:11

Äntligen färdig! Skapligt sugen på att börja på något nytt nu. Ett helt gäng bilder får ni men som T-34 säger ibland, -Ni får väl scrolla fort.

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf1

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf2

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf3

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf4

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf6

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf5

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf15

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf12

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf14

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf13

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf7

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf8

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf9

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf10
Slutligen vet vi ju alla att för mycket av det här leder till....
Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Sdf11
...det här.

Magnus


Senast ändrad av MagnusE den fre mar 12 2010, 07:42, ändrad totalt 1 gång
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MiniStuff fre mar 12 2010, 00:47

Hahaha! Laughing

mycket snyggt gjort alltihopa, man kan känna att vädret kring nollan och allt är kallt, surt o blött!

/Mrks

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av dm4 fre mar 12 2010, 07:23

Mästerverk!

Mvh Reine
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av JOooCKE fre mar 12 2010, 08:00

wow!
Detta är ett helt underbart bygge! Riktigt snyggt! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Janne.S fre mar 12 2010, 09:14

Hehehe härligt litet dio!
Alltid skojigt när diot kan berätta en liten historia..även om det bara handlar om att slå en sjua bakom ett hjul Razz
Det gör det mycket mer levande! Bra jobbat Magnus! Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Joppo fre mar 12 2010, 11:15

Mycket snyggt bygge Magnus Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_smile Snö känns inte som det lättaste att få till, men den har du lyckats få till riktigt bra.

Är whitewashen gjord med hårspray eller? Jag gillar looken Smile

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Matt_Public fre mar 12 2010, 12:29

Hä-häh! Killen vid kanonen är påfallande lik en kollega till mig. Han vill säkert ha royalties... Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av T-34 fre mar 12 2010, 17:21

Kan bara instämma i hyllningskören. Jag gillar verkligen whitewashen och du har fått till snön kanonbra och som sagt, det är ju aldrig fel med lite humor i diot. Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Gigabyte fre mar 12 2010, 22:26

Ett fint dio på alla sätt , först vagnen skönt sliten vintercamo ,den grundfärgade luckan ,,snön som dom har dragit med sig in i vagnen ,, och den härliga slaskiga feelingen som du har fått på snön mm , Ett snyggebygge Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Stefan E fre mar 12 2010, 23:51

Hejsan!

Jäklar vad snyggt!

Bra diorama man riktigt känner hur trist, skitigt kallt o eländigt allt är, Brrrr!

Gillar alla dina många smådetaljer (snö inne i vagnen, leran, slitaget mm), det är de här detaljerna som gör helheten!

Fantastiskt bygge!

Limma Lungt!

Stefan cheers cheers cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MagnusE lör mar 13 2010, 00:07

Tackar alla ödmjukast för de fina orden. Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Icon_redface Jo det känns väl som detta bygge blev riktigt skapligt. Kul att prova nya tricks var det också. Hårspraytekniken(Joppo) fungerade över förväntan. Enkelt sätt att få det slitet. Vill dock testa någon teknik där man kan få vinterkammot att se ut som det liksom delvis runnit av, inte skrapats. Tips på det tages tacksamt emot. Snöreceptet var också en höjdare tyckte jag. Simpel blandning, lätt att applicera och strax innan det stelnade var det möjligt att trycka till fotspår. Fina fisken. Lutar åt mer vintermiljöer för mig framöver.

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Azgaron sön mar 14 2010, 15:00

Mycket snyggt bygge och väldigt trevligt litet dio! Lysande!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Stefan E sön mar 14 2010, 16:49

MagnusE skrev: Lutar åt mer vintermiljöer för mig framöver.

Magnus

Det ser vi verkligen fram emot! Shocked cheers sunny Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Obed sön mar 14 2010, 20:25

ojoj nu är'en färdig. Mycket känsla. Snyggt.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MagnusE mån mar 15 2010, 15:10

Tack gubbar. Kul att ni gillar bygget.


Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Käptn Kit ons nov 10 2010, 07:52

Jääätte fint!

Men det som var ännu mer rolig var den där skojtyska titeln
Jag skrattar mig ihjäl XD
Käptn Kit
Käptn Kit


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Caverö ons nov 10 2010, 13:17

Härligt att se, mycket bra känsla i diot och gul snö Razz

Nästa gång får du försöka pilla dit ett par ögon på gubbarna så dom ser vad dom gör.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MagnusE mån nov 15 2010, 20:35

Se där ja har ni skakat liv i denna gamla tråden med vad gör det, jag suger åt mig av berömmet. Ögon Caverö, kanske kommer på plats nångång sabla svårt bara. Vielen dank Käptn mein Deutsch ist tadellos, oder wie?

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Käptn Kit ons nov 17 2010, 07:33

Jag har en kompis som kan ingen tyska, men (och det är väl precis därför att) han kan "skojtyska" eller "svyska" och det är hur roligt som helst.
Inte bara för mig som invandrare utan för alla på kontoret som är svensk (däremot, mina indiska kolleger förstår naturligtvis inte alls vitsen med detta).
Jag gillar dissådana språklekelsarna!

Och tillsammans med din fin modell är du ju vinnaren på utställningar, du får alla poäng från mig Smile
Käptn Kit
Käptn Kit


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av MagnusE lör nov 20 2010, 00:27

Håller med om svyskan, apkul. Ibland kommer det moldaviska chaufförer till jobbet och vissa av dom kan faktiskt lite tyska och när de frågar efter vägen händer det att jag drar på med - Sie mussen zuruck links fahren genom trafikenlichten und uppför das grosse backen osv osv. De står helt allvarliga och nickar sen går de kliande sig i huvudet till lastbilen och kör iväg. Undrar om de kommer fram?

MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Janne.S lör nov 20 2010, 02:25

LOL Du e grym Mange! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av merlin1953packard lör nov 20 2010, 03:54

Råsnyggt, Magnus! Kan i andanom känna hur all klabbsnö fastnar under kängorna och hur den fuktiga kylan tränger in genom vapenrocken!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Linus fre nov 26 2010, 19:41

Fräsig kärra!

Ser dessutom ut som att soldaten som dehydrerat bakom vagnen behöver få i sig mer vätska Wink
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten! Empty Sv: Heinz, wir mussen das pipe jetzt gebyten!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet