IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

+3
Janne.S
Azgaron
Patrik K
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Patrik K mån mar 15 2010, 23:46

Hejsan kamrater i modellbyggandets underbara värld!! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin

Det har avverkats ett Open som givetvis inneburit att ansenliga summor pengar har bytt ägare, jag tänkte ta tillfället i akt och visa vad jag hade med mig hem i form av plastvaluta!! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_cheers

Det är givetvis fritt fram för er andra att delge vad ni spenderade årslönen på, vi kan till och med ha en liten inofficiell tävling i vem som kom hem med dyraste enskilda kartong eller vem som lyckades pruta mest!! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_king Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_cheers

För egen del så blir det bara bilder på kartongen, "vad-som-finns-i-lådan"-kollen blir när det är dags att bygga dom. Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin

Här kommer iallafall mina rekvisitioner:


Cockpit-resinsats till Airfix Spitfire PR.XIX 1/72
Skall användas till just PR.XIX...surprise surprise!! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_geek
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004335b.th

Brittiska VK2-bälten i målad fotoets 1/72
Alltid bra att ha i tillbehörslådan. Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_smile
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004336t.th

J22 i resin från Munin resin 1/72
Köpte den bara för att den var billig (50kr), men det skall bli kul och se vad som blir av den i slutändan.
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004334t.th

Lavochkin La-7 från Eduard i Dual Combo-utgåva 1/72
Är så SJUKT nöjd med detta köpet!! TVÅ modeller med tillhörande dekalark,
TVÅ kompletta ets-satser med både målade och omålade delar samt TVÅ uppsättningar med målningsmasker.
Allt för det högst suveräna priset 130 barkisar (efter viss prutning givetvis Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_wink Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin )!!
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004342u.th

Spitfire Mk.I "Early" och Spitfire Mk.Va från AZmodel 1/72
Har alltid velat ha dessa två men ansett att dom varit på tok för dyra hos handlarna.
Men nu fick jag båda två för 300 spänn, grymt nöjd med detta köp också. Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004340v.th
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004341g.th


N1K1-Jb Shinden från Aoshima 1/72
Den här köpte jag delvis pga den snygga förpackningen, sen finns det en viss fablesse för japanska jaktmaskiner så denna skall j..ligt skoj att sätta skalpellen i! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_rabbit Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004339.th


P-51D Mustang från Hasegawa 1/72
Köpt för att den var billig, sen är det lite nostalgi inblandat också.
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004337u.th


F-86F-40 Sabre från Trumpeter 1/144
Har länge velat prova en småtting från Trumpeter, sen var den billig också...och har japansk märkning. Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_cheers Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004338.th

Åsså till sist...

Spitfire PR.XIX från Airfix 1/72
Fick helt oväntat ett ex till av maestro decals S31-ark i näven när jag köpte en modell för ett tag sedan, så jag var ju bara TVUNGEN att skaffa mig en PR.XIX till... Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_rolleyes Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_wink Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin
Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 1004343q.th


Das war alles som tysken skulle sagt, känner mig mycket nöjd med mina köp och de kommer ge mig många glada timmar vid byggbordet.

Seeya later duderinos!!

/Patrik Kennetsson
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Azgaron mån mar 15 2010, 23:54

Trevliga inköp Patrik!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Janne.S tis mar 16 2010, 00:01

Hehehe...ja det är svårt att ta sig förbi nasarna utan att lätta på lädret Razz

Fina inköp allihopa....vilken blir det byggtråd på? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Matt_Public tis mar 16 2010, 08:24

Tur att jag var sjuk i år igen. Sist jag drog ner fick jag köpa en extra väska. Välsignade hobbymånglare och deras oheliga erbjudanden... Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Stefan E tis mar 16 2010, 08:42

Hejsan!

Jo, det var många trevliga inköp du gjorde, skall bli kul att följa dina byggen!

Även jag själv gjorde några fynd, även om det inte blev så mycket som vanligt!

Fyra flarror Alclad (Jet Exhaust, Pol. Alu, Steel och Burnt metal), har en F-100C på gång så jag kommer att behöva dom, och för det facila priset 69:-/st var det bara att handla!

Ett par mycket "Nödiga" häften (inför kommande byggen);

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 007-8

Självklart så blev de några modeller också, som den här alldeles nysläppta Focke Wulf Fw190D-9 i 1/48 från Eduard.
Det är en "Profi-pack" med "extra allt" inkluderat, och för bara 269:- tyckte jag inte var mycket att tjafsa om!

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 006-10

Mitt största fynd var nog den här gamla godingen, en Revell Mosquito i 1/32!
Den är ganska tom inuti, men den är bra i linjerna och måtten stämmer, så med lite jobb kan den bli bra!
Jag har redan en annan (i originalkartong) som jag fick ge 42 dollar för på E-Bay, så när jag fick se den här för 150:- så tvekade jag inte en sekund!

Den gamla asken skall jag spara (av rent nostalgiska skäl), den här skall jag BYGGA!

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! 005-8

Jag är ändå rätt nöjd med handlandet.

Även utställningen höll bra klass (som vanligt), även om jag tyckte det var lite glest på en del bord!

Jag hade en mycket trevlig dag i Stockholm, ett stort TACK till IPMS Stockholm som arrangerade!

Vi syns nästa år!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Patrik K tis mar 16 2010, 09:30

Janne.S skrev:Hehehe...ja det är svårt att ta sig förbi nasarna utan att lätta på lädret Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_razz

Fina inköp allihopa....vilken blir det byggtråd på? Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin

Så sant så sant Janne, man kanske skulle göra som på krogen och lägga kortet i kassan!! Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin

Förhoppningsvis blir det byggtråd på allihopa men om inte så blir fallet så siktar jag väl mest på La-7:orna och Spittarna från AZmodels.

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Azgaron tis mar 16 2010, 17:48

Trevliga inköp Stefan! Blev lite avis på din Mossie! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av merlin1953packard tis mar 16 2010, 19:50

Ja, det verkar som om ni är väldigt nöjda med inköpen, Patrik och Stefan! Open och diverse hobbymässor får ju alltid köpadreanlinet att rinna till lite extra!

Patriks AZ-Spittar ser ju väldigt lockande ut. Har några stycken själv, fast andra versioner. Stefans Mossie är förstås ett veritabelt fynd (150:- !!!!), som kanske ger inspiration till extrapynt i cockpit och bombrum med eftermarknadskit. Har själv hittat lite plast av det ovanligare slaget, men inte på Open. Men det berättar jag mer om i den andra tråden, dem om vad brevbäraren kommer med...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Patrik K tis mar 16 2010, 21:22

merlin1953packard skrev:Ja, det verkar som om ni är väldigt nöjda med inköpen, Patrik och Stefan! Open och diverse hobbymässor får ju alltid köpadreanlinet att rinna till lite extra!

Patriks AZ-Spittar ser ju väldigt lockande ut. Har några stycken själv, fast andra versioner. Stefans Mossie är förstås ett veritabelt fynd (150:- !!!!), som kanske ger inspiration till extrapynt i cockpit och bombrum med eftermarknadskit. Har själv hittat lite plast av det ovanligare slaget, men inte på Open. Men det berättar jag mer om i den andra tråden, dem om vad brevbäraren kommer med...

Nu blev jag en smula nyfiken merlin, har du byggt någon av AZ-Spittarna du har eller hyllvärmer dom som mina gör för tillfället??
Skulle vilja veta hur dom är att jobba med, detaljering ser ju helt ok men hur är det med passformen undrar man ju.

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av merlin1953packard tis mar 16 2010, 21:44

Mjaa, Patrik, ingen är byggd än så länge, tyvärr. Visst kan man se en del ruffa detaljer på gjutramarna som kräver lite justering och trimning, men inte mer än att en medioker byggare som mig kan hantera det... I likhet med Mattias klappar mitt hjärta lite extra för Spittarna... men änså länge värmer de hyllorna i min stash...

De AZ-modeller jag samlat på mig är följande: 1/72: Supermarine Spitfire Mk.I Early, 1/72: Supermarine Spitfire PR Mk.IG (tillsammans med en drös andra AZ-modeller).

Men jag har ju lite andra Spittar också från olika andra fabrikat, totalt 12 stycken, tror jag...

Jag skulle tro att Stefan/Phantom2 kan ge dig ett mer uttömmande svar i det avseendet. Hör av dig med ett PM till honom...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Stefan E tis mar 16 2010, 23:05

Hejsan!

Jo, jag är en stor Spitfire-fantast, men jag håller mig till 1/48 eller 1/32 (så jag SER detaljerna) , så jag kan tyvärr inget säga om dessa modeller!

Men av vad jag läst i diverse tidningar, så får dom ganska bra betyg överlag!

Jag kollade i Patriks askar under OPEN (var med när han köpte dom!), och jag tyckte dom såg väldigt fina ut!

AZ verkar vara halvvägs mellan Mainstream och short-run, ganska märkligt egentligen!

Jag har ju bara Airfix gamla modeller att jämföra med, och dom byggde jag för 40 år sedan! Shocked

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Caverö ons mar 17 2010, 19:49

Jag blir lite sugen när man ser D-9:an, är den grymmast eller. Slår nästan vilken spitte som helst. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Matt_Public tor mar 18 2010, 09:26

Caverö skrev:Jag blir lite sugen när man ser D-9:an, är den grymmast eller. Slår nästan vilken spitte som helst. Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Icon_biggrin


Du är en klok och sund snubbe!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mina inköp på IPMS-Open 2010!! Empty Sv: Mina inköp på IPMS-Open 2010!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet