Gypsy Panther
+8
JOooCKE
merlin1953packard
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Matt_Public
legion
Joppo
12 posters
Sida 1 av 1
Gypsy Panther
Nu är den klar!
Efter ca. 7 månader arbete får Gypsyn äntligen flytta in i finskåpet och det känns riktigt sweet måste jag säga. Jag är nöjd med resultatet och känner att jag lärt mig en hel del nya saker.
Skulle jag göra om samma bygge en gång till så skulle jag göra stridsvagnen lite mattare i lacken samt vädra träet på vagnen lite annorlunda.
Å andra sidan känner jag mig väldigt nöjd med figuren, chippingen på tanken och dammvädringen på vagnens underdel så i slutändan känns det bra iaf
Nog babblat av Jeppe B. Här kommer fotona:
Fritz - Der Gypsy Fürher
/J
Efter ca. 7 månader arbete får Gypsyn äntligen flytta in i finskåpet och det känns riktigt sweet måste jag säga. Jag är nöjd med resultatet och känner att jag lärt mig en hel del nya saker.
Skulle jag göra om samma bygge en gång till så skulle jag göra stridsvagnen lite mattare i lacken samt vädra träet på vagnen lite annorlunda.
Å andra sidan känner jag mig väldigt nöjd med figuren, chippingen på tanken och dammvädringen på vagnens underdel så i slutändan känns det bra iaf
Nog babblat av Jeppe B. Här kommer fotona:
Fritz - Der Gypsy Fürher
/J
Joppo
Sv: Gypsy Panther
That's it. Jag lägger ner.
Undrar om jag är bättre på att virka.
Du söte Jesus på en toksnabb blå moped! Man bara...
...näe.
Två tummar upp och en i minne.
Undrar om jag är bättre på att virka.
Du söte Jesus på en toksnabb blå moped! Man bara...
...näe.
Två tummar upp och en i minne.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt bygge Jeppe! Fantastiskt fin tanks och vagn!
Du har lyckats fint med Gypsy temat!
Håkan
Du har lyckats fint med Gypsy temat!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag tackar och bockar för de fina kommentarerna Legionar, Matt och Azgaron!
Tänkte bara tillägga att det kommer att tillkomma en till figur till ekipaget. Jag håller på och frankensteinar en gubbe nu för att få honom att sitta bekvämt på stridsvagnen.
I framtiden kanske det blir ett enkelt dio också... Det vore lite kul med några romer som står och fnissar vid åsynen av detta ekipage
Tänkte bara tillägga att det kommer att tillkomma en till figur till ekipaget. Jag håller på och frankensteinar en gubbe nu för att få honom att sitta bekvämt på stridsvagnen.
I framtiden kanske det blir ett enkelt dio också... Det vore lite kul med några romer som står och fnissar vid åsynen av detta ekipage
Joppo
Enastående!!!
Fantastikst målat och vädrat! Och ett så påhittigt bygge!
Nu får du göra en fin platta till allt detta!
Fantastikst målat och vädrat! Och ett så påhittigt bygge!
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Ja, vad kan jag säga som alla andra inte redan sagt?!
Jag kan bara instämma, ett helt suveränt bygge, och en kul idé som du förverkligat på ett suveränt sätt!
Ett insprerande och mycket snyggt Toppenbygge!
Limma Lungt!
Stefan
Ja, vad kan jag säga som alla andra inte redan sagt?!
Jag kan bara instämma, ett helt suveränt bygge, och en kul idé som du förverkligat på ett suveränt sätt!
Ett insprerande och mycket snyggt Toppenbygge!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sååååååå originellt! Inte ens i Hassels böcker kan man hitta något liknande! Borde verkligen ställas ut till beskådande för en större skara vid någon tävling! Du måtte verkligen ha gjort ett styvt jobb med vädringen av husvagnen, ser naturtroget halvrutten ut. Snyggt jobbat!
merlin1953packard
Jag bugar och bockar igen Era kommentarer gör mig riktigt glad
Mm... Det vore nice med ett "skärbräde" i ek att ställa den på... Nån som vet nån som gör fina såna i Sverige? Gärna med fina frästa kanter
Jag tänkte ställa ut den på Modell Göteborg i höst Ska bli kul att träffa lite forumgubbar då också Jag antar att de flesta av er som hänger här kommer dit?
/J
Mm... Det vore nice med ett "skärbräde" i ek att ställa den på... Nån som vet nån som gör fina såna i Sverige? Gärna med fina frästa kanter
Borde verkligen ställas ut till beskådande för en större skara vid någon
tävling!
Jag tänkte ställa ut den på Modell Göteborg i höst Ska bli kul att träffa lite forumgubbar då också Jag antar att de flesta av er som hänger här kommer dit?
/J
Joppo
Förra året hade vi ett eget forumbord..... inte helt otänkbart att vi har det i år också.
Janne.S- Moderator
Kanonfint Joppo!!! Ska bli kul att få se live om du tar med det till Gbg. Kommer att vara där var så säker på det.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
I´m stunned!
Fantastiskt snyggt bygge, en underbar liten husvagn med ett otroligt värklighetstrogen finnish.
Hatten av för dig Joppo
Fantastiskt snyggt bygge, en underbar liten husvagn med ett otroligt värklighetstrogen finnish.
Hatten av för dig Joppo
Caverö
Tack Jooockke, Ministuff och Caverö
Yeah... Det blir det... Jag tänkte att jag skulle åka iväg och kolla på fönsterbrädor på lunchen Eftersom ekipaget är så pass långt kan det nog funka med en kort sån
Kul! Då kommer jag förbi och säger hej... Vilket datum är det förresten?
/J. Esper
Du borde göra en basplatta åt den
Yeah... Det blir det... Jag tänkte att jag skulle åka iväg och kolla på fönsterbrädor på lunchen Eftersom ekipaget är så pass långt kan det nog funka med en kort sån
Förra året hade vi ett eget forumbord..... inte helt otänkbart att vi
har det i år också.
Kul! Då kommer jag förbi och säger hej... Vilket datum är det förresten?
/J. Esper
Joppo
Yes baby, fasen vad bra det blev. Grym träyta på campern och stilfull vädrad tank. Nä det behövs nog ingen större platta som stjäl uppmärksamhet från det här huvudnumret.
Kanon!!
Magnus
Kanon!!
Magnus
MagnusE
Läckert
Vad mer kan man säga än det som sagts!
Klart du skall visa upp den på modell Göteborg den 11-12 september.
Keep em coming
// Johan
Vad mer kan man säga än det som sagts!
Klart du skall visa upp den på modell Göteborg den 11-12 september.
Keep em coming
// Johan
johan r
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet