Hasegawa 1/72 Skyraider
+7
merlin1953packard
johan r
Caverö
Azgaron
Janne.S
MiniStuff
Matt_Public
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Hasegawa 1/72 Skyraider
Gôr snyggt som dom säger här på framsidan
Du får så fenomenalt fina ytor på dina målningar!
Angående texten så är det liknande :" kan du läsa det här har du för mycket fritid!"
Du får så fenomenalt fina ytor på dina målningar!
Angående texten så är det liknande :" kan du läsa det här har du för mycket fritid!"
Janne.S- Moderator
Ser mycket snyggt ut Matt! Kul figurer!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Janne.S skrev:
Angående texten så är det liknande: "Kan du läsa det här så har du för mycket fritid!"
Misstänkte något sådant.
Tack för alla snälla ord!
Lejonparten av äran går emellertid oavkortat till Hasegawa.
Best. Kit. Ever.
Matt_Public- Master of DNF
Lysande, Matt! Din talang för humoristiska dion är verkligen inspirerande! Sanitetsporslin och gasmaskprydd markpersonal, hehe!
merlin1953packard
MiniStuff- Vicesheriff
...och någongång sent i november återuppstånden från "det tar jag sen"-hyllan.
Hej-hå!
Nu ska jag baske mig få den här klar. Eller mer klar i alla fall. Lite beväpning, would you like?
Ett par raketkapslar och en Sani-Flush återstår. Sedan skall här påtas i basplattan.
Hej-hå!
Nu ska jag baske mig få den här klar. Eller mer klar i alla fall. Lite beväpning, would you like?
Ett par raketkapslar och en Sani-Flush återstår. Sedan skall här påtas i basplattan.
Ser trevligt ut Mattias!
Håkan
Håkan
Tjusigt jobbat!
Hur fasiken fick dom upp den där i luften med så mycket skrot under vingarna?
//Christer
Hur fasiken fick dom upp den där i luften med så mycket skrot under vingarna?
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar allra mjukost, hörni!
Jo, den här sötdegen har helt klart jäst färdigt.
Ren tur? Illvilja? Konrads Kalasklister i tanken?
Jo, den här sötdegen har helt klart jäst färdigt.
CAS skrev:Hur fasiken fick dom upp den där i luften med så mycket skrot under vingarna?
Ren tur? Illvilja? Konrads Kalasklister i tanken?
Katapult-start på land?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Hej och hå...
Jag hade som stolt föresats att färdigställa en modell om dagen den här veckan, men ack vad jag misstog mig.
Det hela såg nog så lätt ut på håll, bara lite bättringsmålning och normalisering av vapnen.
Lasten lossades således, hål för stift borrades och skavanker slipades bort . Easy peasy...
Sedan blev det tvärnit. När jag konsulterade instruktionsbladet, i syfte att fastställa vilka färger det rörde sig om, så insåg jag att färgerna bytt plats. Pinsamt. En del av skulden tillfaller Hasegawa. Varför återge den ljusare kulören som den mörkare i beskrivningen? Sabla kottdjur!
Det enda raka var att strippa hela eländet och ta nya tag. Like so:
Mr. Mark Setter gör helt klart ett utmärkt jobb. Satfläsk vad dekalerna satt, alltså.
Inte den vanligaste märkningen precis, men lyckligtvis så hade Roger på Byggmodellen en likadan i lager.
Då får jag en extramodell att bygga som Paper Tiger II (så får den bära toan). Allt ordnar sig till det bästa!
Jag hade som stolt föresats att färdigställa en modell om dagen den här veckan, men ack vad jag misstog mig.
Det hela såg nog så lätt ut på håll, bara lite bättringsmålning och normalisering av vapnen.
Lasten lossades således, hål för stift borrades och skavanker slipades bort . Easy peasy...
Sedan blev det tvärnit. När jag konsulterade instruktionsbladet, i syfte att fastställa vilka färger det rörde sig om, så insåg jag att färgerna bytt plats. Pinsamt. En del av skulden tillfaller Hasegawa. Varför återge den ljusare kulören som den mörkare i beskrivningen? Sabla kottdjur!
Det enda raka var att strippa hela eländet och ta nya tag. Like so:
Mr. Mark Setter gör helt klart ett utmärkt jobb. Satfläsk vad dekalerna satt, alltså.
Inte den vanligaste märkningen precis, men lyckligtvis så hade Roger på Byggmodellen en likadan i lager.
Då får jag en extramodell att bygga som Paper Tiger II (så får den bära toan). Allt ordnar sig till det bästa!
Härligt bygge!
Jag älskar den här maskinen, och en ovanlig märkning har du hittat!
För en gångs skull tycker jag maskinen är lite för ren!!!!
En Skyraider var en riktig s**t-gris, med oljeläckage överallt och kraftiga avgasspår längs sidorna.
Det sägs att om piloterna såg att centertanken inte var ordentligt nedgrisad med olja, så vägrade dom flyga kärran!
Nu blev jag inspirerad....
Stefan
Jag älskar den här maskinen, och en ovanlig märkning har du hittat!
För en gångs skull tycker jag maskinen är lite för ren!!!!
En Skyraider var en riktig s**t-gris, med oljeläckage överallt och kraftiga avgasspår längs sidorna.
Det sägs att om piloterna såg att centertanken inte var ordentligt nedgrisad med olja, så vägrade dom flyga kärran!
Nu blev jag inspirerad....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det kan bero på att det bara är ren plast och primer-rester kvar, knasputte.Stefan E skrev:För en gångs skull tycker jag maskinen är lite för ren!
Vi får se vad du tycker när färgen kommit på.
Matt_Public skrev:Det kan bero på att det bara är ren plast och primer-rester kvar, knasputte.Stefan E skrev:För en gångs skull tycker jag maskinen är lite för ren!
Vi får se vad du tycker när färgen kommit på.
Ehhh, nog tycker jag att Skyraidern ser både målad o dekalerad plus vädrad ut?
Fast lite mera av vädringen kanske är kvar, eller menar du toa-bomben (DEN ser jag fram mot "vädringen" på... )?
GO, GO, GO......
Stefan
Dekalerna satt kvar efter det att färgen runnit av. Därav elogen till Mr. Mark Setter.Stefan E skrev:Ehhh, nog tycker jag att Skyraidern ser både målad o dekalerad plus vädrad ut?
Backa lite i tråden så ser du det kommande målningsschemat (fast omvänt).
Ehhh, NU såg jag att tråden var från 2010 , en gammal hyllvärmare som fått lite ompyssling!
Tyckte den såg så färdig ut, MÅSTE läsa HELA tråden ordentligt!
Nåja, jag ser fram emot den reviderade upplagan av Skyraidern!
Stefan
Tyckte den såg så färdig ut, MÅSTE läsa HELA tråden ordentligt!
Nåja, jag ser fram emot den reviderade upplagan av Skyraidern!
Stefan
Här jobbas det på minsann! Inte snällt av Gawa att ställa till det för dig, men det ser ju ut som du kommer att reda ut det fint även om det spräcker din tidsplan!
Håkan
Håkan
Andra strippar kläder, men Matt strippar Skyraider istället!?
Bra tilltag i värmen det!
Heja Roger för att leverera extra-modeller också, bara lite sådär...
Bra tilltag i värmen det!
Heja Roger för att leverera extra-modeller också, bara lite sådär...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jäklar vad kulbygge
det finns en sida got om referens material på toasitsar som folk tagit bilder på sina "human guano"....
rate.....com kommer inte posta länkeniom den är eehrm magstark
jupp vi har sett skiten lol.....
det finns en sida got om referens material på toasitsar som folk tagit bilder på sina "human guano"....
rate.....com kommer inte posta länkeniom den är eehrm magstark
jupp vi har sett skiten lol.....
Mal
Tack för det! Med en gnutta flax när det blir så dags...Stefan E skrev:Nåja, jag ser fram emot den reviderade upplagan av Skyraidern!
Vill mena det! Förutsätta läskunnighet och grejer...Azgaron skrev:Inte snällt av Gawa att ställa till det för dig [...]
Han är och förblir byggarens vän.cas skrev:Heja Roger för att leverera extra-modeller också, bara lite sådär...
När jag bjöd in dig till den mörka sidan menade jag det inte fullt så mycket, men ändå.Mal skrev:Det finns en sida om referensmaterial på toasitsar där folk tagit bilder på sin "human guano".
Right-right! Är fortfarande impad av dekalernas vidhäftningsförmåga.
Lösningsblasket knäckte t.o.m. vingfogen, men inte den sista dekalen.
I ain't going nowhere!
Härnäst: colores!
Det var attans vilken dekalrackare! Hoppas du löser det utan att lösa mer som inte ska!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» Douglas A-1J Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
» A-1J Skyraider
» Heller 1/72 Skyraider
» Douglas A-1J Skyraider
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet