IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airbrusha xtracrylics!

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Airbrusha xtracrylics! Empty Airbrusha xtracrylics!

Inlägg av Patrik K tis jun 22 2010, 14:32

Ni som använt xtracrylics i färgsprutan har ju mer erfarenhet av det än jag då jag ännu inte provat, därför skulle jag hemskt gärna vilja veta hur det funkade och vad jag skall tänka på.

Tack på förhand!

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Till överst på sidan Gå ner

Airbrusha xtracrylics! Empty Sv: Airbrusha xtracrylics!

Inlägg av Janne.S tis jun 22 2010, 14:58

Det är en bra färg som täcker jätte fint, jag brukar späda med antingen deras eget thinner eller T-dojja.

Att tänka på är att den torkar väldigt väldigt fort och detta göra att så fort man släpper avtryckaren så torkar ett lager fast på nålen. Efter några gånger så har de finare färgsprutorna kloggat igen och då får man putsa nål och munstycke lite snabbt innan man fortsätter. Ett sätt runt detta är att skaffa en Akrylic retarder, det är ett ämne somm man har i färg/thinner mixen som gör att färgen inte torkar så fort och därför inte fastnar på nålen och kloggar upp sprutan.

Det samma gäller för Agama och Lifecolor, i liten utsträckning även Tamyia som efter ett tags blåsande kan börja spluttra om än inte klogga igen.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Patrik K ons jun 23 2010, 14:00

Tackar så hemskt mycket för svaret Janne, det där med T-dojja var intressant eftersom jag trodde det skulle räcka med vanligt vatten att förtunna med.
Har ju packat upp mina airbrush-pryttlar nu så det är väl bara att sätta igång antar jag. Airbrusha xtracrylics! Icon_basketball Airbrusha xtracrylics! Icon_cheers

Angående retarder förresten, funkar det med Tamiyas tror du eller blir det bara crap av alltihopa då? Airbrusha xtracrylics! Icon_silent Airbrusha xtracrylics! Icon_neutral

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Matt_Public ons jun 23 2010, 14:57

Veritech79 skrev:
Angående retarder förresten, funkar det med Tamiyas tror du eller blir det bara crap av alltihopa då?

Jag tror att det kommer att gå kanon. Liquitex Flow Aid är guld annars.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet