IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?

+3
Janne.S
Stefan E
johan r
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Omröstning ang gruppbygge nr 1

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_lcap89%Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_rcap 89% 
[ 8 ]
Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_lcap11%Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_rcap 11% 
[ 1 ]
Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_lcap0%Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totalt antal röster : 9

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Empty Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?

Inlägg av johan r tor jul 01 2010, 22:24

Jag fångar upp en mening i ett inlägg och frågar er om vi skall dra igång ett första gruppbygge här på forumet och då blir första temat "Phantom".

Skriv gärna hur vi isåfall skall organisera upp det!

Egen forumrubrik som efter gruppbygget avslutats flyttas in i resp huvudgrupp (flyg, fartyg, civilt osv)?

Kvar i ursprunglig tråd?

eller hur vi nu vill göra detta (om ni vill...)

mvh
Johan

johan r
johan r

Till överst på sidan Gå ner

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Empty Sv: Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?

Inlägg av Stefan E tor jul 01 2010, 22:39

Givetvis skall vi ha det!

Jag tycker nog att phorumet är moget phör ett mera organiserat gruppbygge!

Mitt phörslag är att vi skall ha rätt "lösa" tyglar, alla kan vara med, i alla skalor och alla varianter är tillåtna, ingen tidsbegränsning.

Vi har ju redan 1/32 och 1/48 "anmälda", så varför inte tillåta även 1/72 och 1/144!

Johans phörslag om egen rubrik, som sedan phlyttas till "rätt" huvudgrupp, tycker jag låter utmärkt.

Jag vill.... Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Icon_bounce Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Icon_bounce Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Icon_bounce

Vad vill ni andra? Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Confused

Phantoms Phorever!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Empty Sv: Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?

Inlägg av johan r tor jul 01 2010, 22:42

Jag är på.

Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? 270px-Fantom2sits
Cykelbilen "Phantom"

// Johan

Senast ändrad av johan r den fre jul 02 2010, 00:45, ändrad totalt 1 gång
johan r
johan r

Inlägg av Janne.S tor jul 01 2010, 22:45

Kör så det ryker!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff tor jul 01 2010, 23:18

Vill jättegärna vara med på gruppbygge, dock känner jag mig väldigt lost vad gäller moderna flygtyg och dessa phantoms vet jag inte mer än att jag känner igen beteckningen F4... phörlåt, PH-4 Razz

Så om det kan vara lösa tyglar med detta "phantoms" så vet man aldrig vad som kan dyka upp som "phantoms" Rolling Eyes Very Happy

/M

Inlägg av Azgaron tor jul 01 2010, 23:30

Jag är definitivt phör gruppbygge, och då gärna Phantom så klart! Smile
Andra tema är ju tänkbara också phörstås.

Om man inte är begränsad till phantom 2 så finns det som sagt phler tänkbara objekt.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S tor jul 01 2010, 23:59

Yep....rolls royce Phantom..... Phantom menace.......Allt som hör till Episod I alltså, Honda Phantom..motorcyckel...ja det phinnns hur mycket Phantomer som helst där ute om man bara letar.

Så självklart så innebär det inte bara PH-4:or utan använde de små grå och var kreativa Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av johan r fre jul 02 2010, 00:48

Då startar vi upp Temabygge nr 1 - "Phantom"

Endast fantasin sätter begränsningen och precis som i "Så skall det låta" så är det bara att associera för fullt Very Happy

För er som redan har Phantombyggen på gång och som vill flytta över sina byggtrådar till tematråden så hojta bara till så flyttar jag dem.

// Johan
johan r
johan r

Inlägg av Azgaron fre jul 02 2010, 02:36

Ok, du kan flytta mina två, Johan!

Håkan

--------------------------------------------

Fixat

mvh Johan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public fre jul 02 2010, 08:27

Hojt!

Utmärkt och kul idé! Min näst äldsta surdeg har jäst länge nog nu. Skall vi dra igång vårt första gruppbygge? Drunken_smilie
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av JOooCKE fre jul 02 2010, 10:00

Du kan flytta över min med! Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S fre jul 02 2010, 10:05

Phixat Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet