Jas 39 Gripen "Black"
+5
merlin1953packard
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Kent
9 posters
Sida 1 av 1
Jas 39 Gripen "Black"
Nu är jag färdig med 39 Gripen"fattas dock dekaler som jag måste beställa"
Det är minst 15år sen jag byggde ihop något så ribban var inte så högt lagd utan detta var mest en modell för att testa airbrush,torrborstning mm.kort sagt komma igång med denna underbara hobby.
Testade att torrborsta den med vattenfärgs pulver men det syntes inte alls,så jag skrapade en blyerts penna mot ett sandpapper å penslade på pulvret.
Gjorde även en liten simpel bas som ger det hela lite mer liv.Sidbalkarna på vingarna var så krokiga när beväpningen skulle på,såg bara dumt ut så ammon fick ta plats på plattan.
Nu blev det onödigt mycket text.
Hoppas ni gillar den,själv är jag faktiskt supernöjd.
/W
Det är minst 15år sen jag byggde ihop något så ribban var inte så högt lagd utan detta var mest en modell för att testa airbrush,torrborstning mm.kort sagt komma igång med denna underbara hobby.
Testade att torrborsta den med vattenfärgs pulver men det syntes inte alls,så jag skrapade en blyerts penna mot ett sandpapper å penslade på pulvret.
Gjorde även en liten simpel bas som ger det hela lite mer liv.Sidbalkarna på vingarna var så krokiga när beväpningen skulle på,såg bara dumt ut så ammon fick ta plats på plattan.
Nu blev det onödigt mycket text.
Hoppas ni gillar den,själv är jag faktiskt supernöjd.
/W
Kent
Sv: Jas 39 Gripen "Black"
Ser mycket snyggt ut Warthog! Läckert med en svart kärra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nöjd tycker jag du ska vara, den där blev himla fräck som de säger här nere
Dekalerna kommer lyfta den ännu mer!
Dekalerna kommer lyfta den ännu mer!
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Jo, den blev ju jättesnygg!
Ser riktigt elak ut!
Vad jag vet fanns det två svarta gripen som användes vid spinnprov (en av dom står nu på Museet på Malmen), men dom hade vita fält på rygg, fena och vingar.
Vet inte om det funnits flera?
Mycket snyggt bygge, dekalerna kommer att höja den betydligt!
Limma Lungt!
Stefan
Jo, den blev ju jättesnygg!
Ser riktigt elak ut!
Vad jag vet fanns det två svarta gripen som användes vid spinnprov (en av dom står nu på Museet på Malmen), men dom hade vita fält på rygg, fena och vingar.
Vet inte om det funnits flera?
Mycket snyggt bygge, dekalerna kommer att höja den betydligt!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Väldigt snyggt Gripenbygge! Svart färg på Gripen får mig osökt att tänka på SkunkWorks och Edwards Air Force Base. Brungul öken- och bergslandskap 20 000 meter nedanför och en svart Gripen som dånar fram i dubbla ljudhastigheten! Ohaaa!
merlin1953packard
Tack grabbar
Phantom2.
Om jag fattat allt rätt så målades 39-2 helt svart inför alfa-spin testet,men målades senare om till svart/vit för att lättare kunna se vad som hände vid hög alfa.
/W
Phantom2.
Om jag fattat allt rätt så målades 39-2 helt svart inför alfa-spin testet,men målades senare om till svart/vit för att lättare kunna se vad som hände vid hög alfa.
/W
Senast ändrad av Warthog den sön aug 01 2010, 01:40, ändrad totalt 2 gånger
Kent
Warthog skrev:Tack grabbar
Phantom2.
/W
Ahh, det visste jag inte!
Alltid lär man sig något nytt!
(Det var INTE menat som kritik, utan bara en undring från min sida!)
Fin modell som du skall vara mycket nöjd med!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stiligt bygge! Hon gör sig riktigt bra omärkt och svart!
Terje
Terje
bjork_larsson
Ne men va himla läcker hon blev! om man nu säger hon om ett flygplan
Ska du vara jättenöjd med!
/M
Ska du vara jättenöjd med!
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum: