Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
5 posters
Sida 1 av 1
Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
Tänkte att någon annan kanske var sugen på en sån här liten goding som jag köpte för 209kr och 16 öre inklusive frakt från Jadar.
Lådan innehåller verkligen Mängder med detaljerade delar!
Två alternativ till huven, så man kan enkelt köra en öppen huv. Detta lär jag göra
Här har vi en underlig sak. Dubbla flygkroppar?! Vadan detta? Någon som har en förklaring?
Manualen är tydlig och fin, om än i lite litet format, dock finns den att tillgå i högupplöst pdf-format på internet, så det ska nog inte vara några problem!
Det var då min första "Vad finns i lådan"-grej, hoppas att den uppskattas! Undrar ni över något så är det bara att fråga på!
Lådan innehåller verkligen Mängder med detaljerade delar!
Två alternativ till huven, så man kan enkelt köra en öppen huv. Detta lär jag göra
Här har vi en underlig sak. Dubbla flygkroppar?! Vadan detta? Någon som har en förklaring?
Manualen är tydlig och fin, om än i lite litet format, dock finns den att tillgå i högupplöst pdf-format på internet, så det ska nog inte vara några problem!
Det var då min första "Vad finns i lådan"-grej, hoppas att den uppskattas! Undrar ni över något så är det bara att fråga på!
Jokkocze
Sv: Eduard 1/48 Messerschmitt Bf 110E Weekend Edition
Helgen tycks vara räddad.
Snyggt köp. Tack för titten!
Snyggt köp. Tack för titten!
Matt_Public- Master of DNF
Glömde bort att skriva det, men den ska inte byggas innan jag är klar med ett par andra modeller. Vill finslipa mina byggkunskaper så mycket så möjligt innan jag går loss på den här skönheten..
.. Fast det kliar ju rätt rejält i fingrarna
.. Fast det kliar ju rätt rejält i fingrarna
Jokkocze
Jokkocze skrev: ... Fast det kliar ju rätt rejält i fingrarna.
Full gas! Sådana frestelser hanteras bäst genom fullständig och villkorslös kapitulation.
Matt_Public- Master of DNF
Ser trevligt ut Jocke!
Tack för lådtitten!
Himla bra pris! Nästan så man skulle ha en själv!
Att döma av beskrivningen så verkar de två kroppshalvor som sitter med instrumenten inte ska användas då de verkar skuggade.
Håkan
Tack för lådtitten!
Himla bra pris! Nästan så man skulle ha en själv!
Att döma av beskrivningen så verkar de två kroppshalvor som sitter med instrumenten inte ska användas då de verkar skuggade.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan!
Fin modell, jag har profi-Packen och jag kan säga att du inte lär bygga den över ETT veckoslut!
Den lär gå ihop rätt bra, men nosen kan ge dig problem om du vill bygga den stängd, inte helt lättbyggd, alltså!
Men det brukar inte vara särskilt svårt, bara man tar det lilla lugna och alltid provpassar innan man limmar!
Att du får olika kroppshalvor beror på att man kan bygga antingen en "D"-variant (som är originalutgåvan) eller en "E".
Kolla längst bak i stjärten så ser du att "E" är lite längre än den äldre "D" varianten.
Du skall använda kroppshalvorna från "Q"-ramen om du vill bygga den rätt ur asken, men behöver fortfarande delar från den gamla "kroppsramen"!
Du kan bygga vilken variant som helst (C, D och E) om du vill använda andra dekaler, du får med alla "nödiga" delar!
Gå i så fall in på eduards hemsida och kopiera ritningen till rätt variant!
Jag kan rekommendera att du skaffar eduards maskeringssats, om du inte vill maska själv!
Många fönster....
Skall bli kul att få se ett 110-bygge här!
Limma Lungt!
Stefan
Fin modell, jag har profi-Packen och jag kan säga att du inte lär bygga den över ETT veckoslut!
Den lär gå ihop rätt bra, men nosen kan ge dig problem om du vill bygga den stängd, inte helt lättbyggd, alltså!
Men det brukar inte vara särskilt svårt, bara man tar det lilla lugna och alltid provpassar innan man limmar!
Att du får olika kroppshalvor beror på att man kan bygga antingen en "D"-variant (som är originalutgåvan) eller en "E".
Kolla längst bak i stjärten så ser du att "E" är lite längre än den äldre "D" varianten.
Du skall använda kroppshalvorna från "Q"-ramen om du vill bygga den rätt ur asken, men behöver fortfarande delar från den gamla "kroppsramen"!
Du kan bygga vilken variant som helst (C, D och E) om du vill använda andra dekaler, du får med alla "nödiga" delar!
Gå i så fall in på eduards hemsida och kopiera ritningen till rätt variant!
Jag kan rekommendera att du skaffar eduards maskeringssats, om du inte vill maska själv!
Många fönster....
Skall bli kul att få se ett 110-bygge här!
Limma Lungt!
Stefan
Senast ändrad av Phantom2 den ons sep 01 2010, 17:19, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Jaha, så det är såpass? Jag tänkte att det kanske berodde på att de var lata och därför inte orkade dela upp de två i olika modeller utan istället skickade med båda, men där ser man! E blir det nog jag bygger, men jag får se. Ska inte påbörjas än.
Nosen tänker jag fan inte ha stängd. Allt det som ska byggas ihop i den tänker jag fan inte gömma undan! Det ska synas!
Och den där maskeringssatsen du pratar om, var kan man hitta en sån?
Nosen tänker jag fan inte ha stängd. Allt det som ska byggas ihop i den tänker jag fan inte gömma undan! Det ska synas!
Och den där maskeringssatsen du pratar om, var kan man hitta en sån?
Jokkocze
Du kan få tag i maskeringsseten från tex Alfa Hobby (generalagent för eduard i Sverige) eller någon välsorterad hobbyaffär (men inte troligt).
Passa också på att skaffa Quickboosts avgasrör, en otrolig skillnad, till ett rimligt pris!
Ja, jag håller med dig, nosen förtjänar att byggas öppen med den detaljeringsgraden, likaså cockpiten!
Eduard är inte lata, dom ger oss hela modeller som man inte behöver fylla panellinjer/spackla igen hål, rista nya linjer etc. på, istället gör dom en helt NY del!
Weekendmodellerna är en lysande ide, och ger oss kvalitetsmodeller till ett enastående lågt pris!
Om jag gillar eduard?
YOU BET!
Stefan
Passa också på att skaffa Quickboosts avgasrör, en otrolig skillnad, till ett rimligt pris!
Ja, jag håller med dig, nosen förtjänar att byggas öppen med den detaljeringsgraden, likaså cockpiten!
Eduard är inte lata, dom ger oss hela modeller som man inte behöver fylla panellinjer/spackla igen hål, rista nya linjer etc. på, istället gör dom en helt NY del!
Weekendmodellerna är en lysande ide, och ger oss kvalitetsmodeller till ett enastående lågt pris!
Om jag gillar eduard?
YOU BET!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sånna därna avgasrör får man ta och köpa ja! 49kr är ju som hittat! Kanske borde köpa en motor också? Vad är det för något du lurat på mig?!
Maskeringssettet hittar jag dock inte på Alfa hobby's sida.
Maskeringssettet hittar jag dock inte på Alfa hobby's sida.
Jokkocze
Hehe håller du på att bli inlurad i detaljsets träsket?
Fantastiskt läcker liten modell....eduards modeller brukar vara pärlor (så vida inte de är återsläpp av kopro...men då får man lull lull med som kompensation)
Fantastiskt läcker liten modell....eduards modeller brukar vara pärlor (så vida inte de är återsläpp av kopro...men då får man lull lull med som kompensation)
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» Eduard 1/48 P-39N Airacobra Weekend edition.
» Eduard 1/48 Weekend edition- Hellcat Mk.II FAA - färdig
» Eduard 1/48 Tornado GR.1 Limited edition "Desert Babe"
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
» Eduard 1/48 Weekend edition- Hellcat Mk.II FAA - färdig
» Eduard 1/48 Tornado GR.1 Limited edition "Desert Babe"
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet