IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze tor sep 02 2010, 03:38

Satt och slipade pipan på min Tamiya panther (Hade en väldigt underlig yta som jag ville ha bort) och rätt vad det var så gick den av. Bidde irriterad och råkade då bryta den på ytterligare ett ställe.

Så kort sagt. Jag är ute efter en pipa (88mm tror jag det är) till en Tamiya Panther Ausf. A i skala 1/35. Någon kanske har en liggande från något bygge där den blivit utbytt mot en i stål? Skulle tro att vilket märke som helst fungerar, då det helt enkelt är ett runt hål som den ska sitta i.

Helt rätt modell behöver den inte heller vara, då det är en billig modell jag köpte för att öva på (En sån där som verkar vara tänkt att vara en leksak)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av MiniStuff tor sep 02 2010, 06:26

Jag kan ha en Tamiya-pipa liggandes, låt mig kolla i kväll när jag är hemma från jobbet.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Joppo tor sep 02 2010, 10:21

Om Markus mot förmodan inte skulle hitta sin pipa så har jag en liggandes i skrotlådan.

Den hör egentligen till en Panther F och har därför ingen mynningsbroms, men den borde du kunna "transplantera" den från din pipa, eftersom kalibern är densamma.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Warsawpact tor sep 02 2010, 11:09

Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.

http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze tor sep 02 2010, 13:13

MiniStuff skrev:Jag kan ha en Tamiya-pipa liggandes, låt mig kolla i kväll när jag är hemma från jobbet.

/Markus
Vore perfekt

Joppo skrev:Om Markus mot förmodan inte skulle hitta sin pipa så har jag en liggandes i skrotlådan.

Den hör egentligen till en Panther F och har därför ingen mynningsbroms, men den borde du kunna "transplantera" den från din pipa, eftersom kalibern är densamma.

/J
Det kan nog fungera om han inte hittar sin.

Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.

http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Warsawpact tor sep 02 2010, 19:50

Jokkocze skrev:

Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.

http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.

Ahaaa, på det viset. Han tar runt 60 spänn för pipa till de mer "vanliga" modellerna.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze tor sep 02 2010, 20:14

Warsawpact skrev:
Jokkocze skrev:

Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.

http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.

Ahaaa, på det viset. Han tar runt 60 spänn för pipa till de mer "vanliga" modellerna.
Sen antagligen lika mycket i frakt.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Warsawpact tor sep 02 2010, 22:05

Jokkocze skrev:
Warsawpact skrev:
Jokkocze skrev:

Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.

http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.

Ahaaa, på det viset. Han tar runt 60 spänn för pipa till de mer "vanliga" modellerna.
Sen antagligen lika mycket i frakt.

Skickas som vanligt standard brev. Inte mycket till "frakt" kostnad bortsett ifrån själva frimärket.
Hoppas du får tag i en pipa.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze tor sep 02 2010, 22:12

Så han skickar som vanligt brev? Verkar ingen annan göra.

Men iaf, 60kr till en 120 kronors modell känns overkill.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av MiniStuff fre sep 03 2010, 20:53

tänkte bara meddela att jag inte har glömt bort dig har dock legat sjuk och inte orkat mig ner i källaren för att kolla mina lådor.

man cold är inte att leka med... tongue

"The name 'man cold' disguises the true terrible, debilitating disease that is the man cold. Nearly all men will die from man colds unless they are administered immediately with large amounts of mindless TV such as daytime TV, or childrens' cartoons. It is essential that they not move from bed or a comfy sofa to allow for rehabilitation, and must have tissues and man cold medicine (such as chocolate biscuits, McDonalds, or a nice cup of tea) brought to them constantly by a nearby female.
'Either i have meningitus, end stage brain cancer, or a man cold' "

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze fre sep 03 2010, 21:00

Usch ja, man cold är riktigt illa! Och kvinnor tjatar om hur hemskt det är att föda barn, de har fan ingen aning om hur det är när en kille är riktigt förkyld pale

Inga problem, ta det när du mår bättre. Krya på dig!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av MiniStuff tis sep 07 2010, 22:05

Halloj!

tog lite längre tid att hitta än vad jag trodde men jag hittade! så jag har en pipa till en Panther G, Tamiya, om du vill ha?! PM:a mig din adress så skickar jag den per omgående, jag bjur på portot för det är alltid kul att kunna hjälpa en fellow modeller.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Jokkocze tis sep 07 2010, 22:40

Absolut! Jag pm'ar direkt.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Söker en kanonpipa till en panther i 1/35 Empty Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet