Söker en kanonpipa till en panther i 1/35
4 posters
Sida 1 av 1
Söker en kanonpipa till en panther i 1/35
Satt och slipade pipan på min Tamiya panther (Hade en väldigt underlig yta som jag ville ha bort) och rätt vad det var så gick den av. Bidde irriterad och råkade då bryta den på ytterligare ett ställe.
Så kort sagt. Jag är ute efter en pipa (88mm tror jag det är) till en Tamiya Panther Ausf. A i skala 1/35. Någon kanske har en liggande från något bygge där den blivit utbytt mot en i stål? Skulle tro att vilket märke som helst fungerar, då det helt enkelt är ett runt hål som den ska sitta i.
Helt rätt modell behöver den inte heller vara, då det är en billig modell jag köpte för att öva på (En sån där som verkar vara tänkt att vara en leksak)
Så kort sagt. Jag är ute efter en pipa (88mm tror jag det är) till en Tamiya Panther Ausf. A i skala 1/35. Någon kanske har en liggande från något bygge där den blivit utbytt mot en i stål? Skulle tro att vilket märke som helst fungerar, då det helt enkelt är ett runt hål som den ska sitta i.
Helt rätt modell behöver den inte heller vara, då det är en billig modell jag köpte för att öva på (En sån där som verkar vara tänkt att vara en leksak)
Jokkocze
Sv: Söker en kanonpipa till en panther i 1/35
Jag kan ha en Tamiya-pipa liggandes, låt mig kolla i kväll när jag är hemma från jobbet.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Om Markus mot förmodan inte skulle hitta sin pipa så har jag en liggandes i skrotlådan.
Den hör egentligen till en Panther F och har därför ingen mynningsbroms, men den borde du kunna "transplantera" den från din pipa, eftersom kalibern är densamma.
/J
Den hör egentligen till en Panther F och har därför ingen mynningsbroms, men den borde du kunna "transplantera" den från din pipa, eftersom kalibern är densamma.
/J
Joppo
Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.
http://area.bizpart.com/kempeshobby/BizPart.aspx?tabId=2
Warsawpact- Starwarsviritous
Vore perfektMiniStuff skrev:Jag kan ha en Tamiya-pipa liggandes, låt mig kolla i kväll när jag är hemma från jobbet.
/Markus
Det kan nog fungera om han inte hittar sin.Joppo skrev:Om Markus mot förmodan inte skulle hitta sin pipa så har jag en liggandes i skrotlådan.
/J
Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.
Jokkocze
Jokkocze skrev:Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.
Ahaaa, på det viset. Han tar runt 60 spänn för pipa till de mer "vanliga" modellerna.
Sen antagligen lika mycket i frakt.Warsawpact skrev:Jokkocze skrev:Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.
Ahaaa, på det viset. Han tar runt 60 spänn för pipa till de mer "vanliga" modellerna.
Jokkocze
Jokkocze skrev:Sen antagligen lika mycket i frakt.Warsawpact skrev:Jokkocze skrev:Som sagt, är en väldigt billig modell jag sitter med och jag bygger den enbart för träning, är inte intresserad av att lägga pengar på extradetaljer.Warsawpact skrev:Du kan annars höra med Anders på Kempes Hobby ang. pipor. Han har en del gruvligt fina metallpipor ifrån nått polskt fabrikat som är mumms när det gäller detaljer och pris.
Skickas som vanligt standard brev. Inte mycket till "frakt" kostnad bortsett ifrån själva frimärket.
Hoppas du får tag i en pipa.
Så han skickar som vanligt brev? Verkar ingen annan göra.
Men iaf, 60kr till en 120 kronors modell känns overkill.
Men iaf, 60kr till en 120 kronors modell känns overkill.
Jokkocze
tänkte bara meddela att jag inte har glömt bort dig har dock legat sjuk och inte orkat mig ner i källaren för att kolla mina lådor.
man cold är inte att leka med...
"The name 'man cold' disguises the true terrible, debilitating disease that is the man cold. Nearly all men will die from man colds unless they are administered immediately with large amounts of mindless TV such as daytime TV, or childrens' cartoons. It is essential that they not move from bed or a comfy sofa to allow for rehabilitation, and must have tissues and man cold medicine (such as chocolate biscuits, McDonalds, or a nice cup of tea) brought to them constantly by a nearby female.
'Either i have meningitus, end stage brain cancer, or a man cold' "
/Markus
man cold är inte att leka med...
"The name 'man cold' disguises the true terrible, debilitating disease that is the man cold. Nearly all men will die from man colds unless they are administered immediately with large amounts of mindless TV such as daytime TV, or childrens' cartoons. It is essential that they not move from bed or a comfy sofa to allow for rehabilitation, and must have tissues and man cold medicine (such as chocolate biscuits, McDonalds, or a nice cup of tea) brought to them constantly by a nearby female.
'Either i have meningitus, end stage brain cancer, or a man cold' "
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Usch ja, man cold är riktigt illa! Och kvinnor tjatar om hur hemskt det är att föda barn, de har fan ingen aning om hur det är när en kille är riktigt förkyld
Inga problem, ta det när du mår bättre. Krya på dig!
Inga problem, ta det när du mår bättre. Krya på dig!
Jokkocze
Halloj!
tog lite längre tid att hitta än vad jag trodde men jag hittade! så jag har en pipa till en Panther G, Tamiya, om du vill ha?! PM:a mig din adress så skickar jag den per omgående, jag bjur på portot för det är alltid kul att kunna hjälpa en fellow modeller.
/Markus
tog lite längre tid att hitta än vad jag trodde men jag hittade! så jag har en pipa till en Panther G, Tamiya, om du vill ha?! PM:a mig din adress så skickar jag den per omgående, jag bjur på portot för det är alltid kul att kunna hjälpa en fellow modeller.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Söker F3D/F-10 Skyknight
» Någon som har bit D212 (Lyftkran) till Revell Tirpitz 1/350 till övers
» Byggsatser till FV-plan till salu (B 3 bl.a)
» Söker 1:48
» Söker ny Luftborste.
» Någon som har bit D212 (Lyftkran) till Revell Tirpitz 1/350 till övers
» Byggsatser till FV-plan till salu (B 3 bl.a)
» Söker 1:48
» Söker ny Luftborste.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet