Månadsmöte September -Tema Civilt
+5
Joppo
Delmar
Jokkocze
Matt_Public
Janne.S
9 posters
Sida 1 av 1
Månadsmöte September -Tema Civilt
Ja, det stämmer månadsmötet är tidigarelagt på grund av Model GBG nästa helg!
Blir spännande då det blir föreläsning och demonstration av olika tekniker!
Läs mer på IPMS Göteborgs hemsida
http://www.ipmsgoteborg.se/
Hoppas jag råkar på några av er ikväll
Blir spännande då det blir föreläsning och demonstration av olika tekniker!
Läs mer på IPMS Göteborgs hemsida
http://www.ipmsgoteborg.se/
Hoppas jag råkar på några av er ikväll
Janne.S- Moderator
Sv: Månadsmöte September -Tema Civilt
Heh, du får masa dig ner till götet någon gång Matte
Janne.S- Moderator
Är staden mogen för min återkomst, menar du?
Jag känner ju i och för sig en nubil tös där nere...
Jag känner ju i och för sig en nubil tös där nere...
Matt_Public- Master of DNF
Det var visst fotboll i kväll så det var ganska så glest befolkat på månadsmötet ikväll. Men det dök upp en hel del modeller och modellare i alla fall
Jag passade på att knäppa en massa bilder på både folk och fä höll jag på att säga modeller menade jag självklart! (även om vi hade en en diskussion om lamm och får vid fika bordet)
Några flitiga forumbesökare... Delmar, Caverö och Obed som språkar över tanksen.
Enda tjejen på mötet...
Jag passade på att knäppa en massa bilder på både folk och fä höll jag på att säga modeller menade jag självklart! (även om vi hade en en diskussion om lamm och får vid fika bordet)
Några flitiga forumbesökare... Delmar, Caverö och Obed som språkar över tanksen.
Enda tjejen på mötet...
Janne.S- Moderator
Det hela känns väldigt uppdelat. Gamlingarna står för sig och pratar och de yngre hänger på forum och står för sig på mötena..
Jokkocze
Hehehe, njä så illa är det inte det men visst rör man sig i kompiskretsarna med det sagt så går det att prata med alla. Är väl mer att pansar killarna buntar ihop sig, flyg killarna likaså och så klart även civilbyggarna om man ska prata gängbildning...viss korsbefruktning försigår dock
Janne.S- Moderator
attans vad snabb du är Janne, hinner knappt hem så är det nya grejjer över hela forumet
Delmar
Jag blir lika avundsjuk varje gång jag ser såna här bilder Jag vill också "gängnörda" Synd bara att jag bor så långt från Göteborg...
Många fina modeller btw.
/J.e.S.P.e:R
Många fina modeller btw.
/J.e.S.P.e:R
Joppo
Trevliga bilder Janne! Fina byggen!
Det var ju ett tag sen sist jag var uppe, men förhoppningsvis ska jag väl kunna komma vid nåt tillfälle i år.
Håkan
Det var ju ett tag sen sist jag var uppe, men förhoppningsvis ska jag väl kunna komma vid nåt tillfälle i år.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Äh 27 mil i en riktning är la lugnt å dagspendla
Janne.S- Moderator
Inga problem om man har nåt att göra trippen med.
Brukar ju åka med Tobbe, men i dagsläget kan jag knappt ens bidra med pengar till soppan.
Håkan
Roligt!
Snygga prylar också. Vad är den tyska panzern med fyrpipig hundkopp på taket för något?
Snygga prylar också. Vad är den tyska panzern med fyrpipig hundkopp på taket för något?
Matt_Public skrev:Roligt!
En Wirbelwind.
Rätt ball pryl
/J
Joppo
Tack för informationen.
Elak liten rackarbuse det där.
Elak liten rackarbuse det där.
Azgaron skrev:
Inga problem om man har nåt att göra trippen med.
Brukar ju åka med Tobbe, men i dagsläget kan jag knappt ens bidra med pengar till soppan.
Håkan
Får la cykeltolka!
Janne.S- Moderator
Någon gång skulle det vara kul att ha en forum sammankomst...oftast har vi väl tänkt på det i samband med model gbg men man skulle kunna pricka in ett månadsmöte åxå sedan göra något extra under helgen (studiebesök på säve eller så)
Tåls att funderas över....vi börjar trots allt bli en skara hängivna
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Någon gång skulle det vara kul att ha en forum sammankomst...oftast har vi väl tänkt på det i samband med model gbg men man skulle kunna pricka in ett månadsmöte åxå sedan göra något extra under helgen (studiebesök på säve eller så)
Tycker jag är en alldeles lysande idé! Tycker man skulle kunna göra det till en bygghelg på lämpligt ställe. Sniffa lim, plast å färg tillsammans. Kanon!
/M
MiniStuff- Vicesheriff
ABSELUt!!!!
Jag är PÅ!!!
Bara jag hittar nånstans att kinesa!
Stefan!
Jag är PÅ!!!
Bara jag hittar nånstans att kinesa!
Stefan!
Stefan E- Linkebodamannen
Lätt! Jag är på Vi har haft några såna här forumsträffar på modellbygge.ifokus och de har varit mycket uppskattade
/J.Eppe B
/J.Eppe B
Joppo
Trevliga objekt på senaste månadsmötet (dyksport verkar ju intressant...), som jag själv tyvärr inte kunde gå på. Således en tacksamhetens tanke till dig, Janne, för att du plåtade evenemanget!
Rolig idé att ha en exklusiv träff för forummedlemmarna! Kanske lite svårt med geografiska avstånd, ekonomi och övriga faktorer som familjeliv och dylikt. Läste någonstans (var det på Ifokus hemsida) att man ordnat en bygghelg i en bygdegård, där alla - utöver byggverksamheten - också slaggade och åt i själva bygdegården. Hallå därute i landet! Finns det någon rymlig bygdegård som kanske är ledig vid "rätt tillfälle" till en modest hyressumma?
Nåväl, det var ju bara en idé, men den går kanske att utveckla vidare...
Rolig idé att ha en exklusiv träff för forummedlemmarna! Kanske lite svårt med geografiska avstånd, ekonomi och övriga faktorer som familjeliv och dylikt. Läste någonstans (var det på Ifokus hemsida) att man ordnat en bygghelg i en bygdegård, där alla - utöver byggverksamheten - också slaggade och åt i själva bygdegården. Hallå därute i landet! Finns det någon rymlig bygdegård som kanske är ledig vid "rätt tillfälle" till en modest hyressumma?
Nåväl, det var ju bara en idé, men den går kanske att utveckla vidare...
merlin1953packard
Du tänker nog på "Plastpartyt i Bergslagen" . Det hade vi precis som du säger i nån slags samlingslokal ute på "vischan" utanför Lindesberg.
Det fungerade alldeles utmärkt tycker jag... Mat tillagade vi ett kök som hörde till gården och så sov de som inte hade nära hem på golvet.
Om jag minns rätt så betalade vi typ 400 kr per person, så det behöver inte bli så dyrt.
/J
Det fungerade alldeles utmärkt tycker jag... Mat tillagade vi ett kök som hörde till gården och så sov de som inte hade nära hem på golvet.
Om jag minns rätt så betalade vi typ 400 kr per person, så det behöver inte bli så dyrt.
/J
Joppo
Jag har varit med vid ett tillfälle. Himla trevligt faktiskt!
Jag är på om jag bara kan lösa transport och ekonomi.
Håkan
Jag är på om jag bara kan lösa transport och ekonomi.
Håkan
Liknande ämnen
» Tema för Modell Göteborg 2011, 3-4 september
» Månadsmöte 8 september
» IPMS Göteborg månadsmöte fredag den 5 september
» Månadsmöte IPMS Göteborg September 2012
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Månadsmöte 8 september
» IPMS Göteborg månadsmöte fredag den 5 september
» Månadsmöte IPMS Göteborg September 2012
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"