Zvezda 1/48 Lavosjkin La-5FN
+3
johan r
Janne.S
cas
7 posters
Sida 1 av 1
Zvezda 1/48 Lavosjkin La-5FN
Ett litet fynd som gjordes hos Kempes lilla hörna på ModellGbg:
Man kan säga att detta är Zvesdas första försök att spela med de stora grabbarna, och deras senaste modell, Me109F-2 anses ju vara riktigt lyckad och en av de mest skalariktiga. Åter till denna lilla LA-5FN.
Det första man slås av när man öppnar lådan är en mängd delar!
Jag räknar till mer än 150 vanliga och 7 i klarplast.
Det finns några få sjunkmärken, men inget allvarligt och gjutskägget är minimalt.
Detaljeringen är utmärkt med försänkta panellinjer och nitar där så är nödvändigt.
En ganska unik sak med den här modellen är att man får med en nästintill komplett interiör från spinnern till sporrstället.
De flesta tillverkare brukar sluta med spant och ribbor nånstans men här är de en integral del i hela bygget, då flygkroppen limmas utanpå.
Här har man då möjligheten att visa upp ett detaljerat motorrum med en ASh-82 och de bägge kanonerna ovanpå.
Motorn innehåller många detaljer men saknar nästan helt och hållet kylflänsarna på cylindrarna.
I all denna fröjd av detaljer finns så en något ynklig instrumentpanel:
Det är nästan så att man behöver lite ets från Eduard för att göra det hela rättvisa, och som tur är finns det både ett Zoom-set och ett fullstort, för att inte tala om flaps och målningsmasker.
Tre märkningsalternativ finns, alla i det vanliga gråa VVS-schemat AMT-11/-12/-7.
Allt som allt, en riktigt trevlig liten historia!
//Christer
Man kan säga att detta är Zvesdas första försök att spela med de stora grabbarna, och deras senaste modell, Me109F-2 anses ju vara riktigt lyckad och en av de mest skalariktiga. Åter till denna lilla LA-5FN.
Det första man slås av när man öppnar lådan är en mängd delar!
Jag räknar till mer än 150 vanliga och 7 i klarplast.
Det finns några få sjunkmärken, men inget allvarligt och gjutskägget är minimalt.
Detaljeringen är utmärkt med försänkta panellinjer och nitar där så är nödvändigt.
En ganska unik sak med den här modellen är att man får med en nästintill komplett interiör från spinnern till sporrstället.
De flesta tillverkare brukar sluta med spant och ribbor nånstans men här är de en integral del i hela bygget, då flygkroppen limmas utanpå.
Här har man då möjligheten att visa upp ett detaljerat motorrum med en ASh-82 och de bägge kanonerna ovanpå.
Motorn innehåller många detaljer men saknar nästan helt och hållet kylflänsarna på cylindrarna.
I all denna fröjd av detaljer finns så en något ynklig instrumentpanel:
Det är nästan så att man behöver lite ets från Eduard för att göra det hela rättvisa, och som tur är finns det både ett Zoom-set och ett fullstort, för att inte tala om flaps och målningsmasker.
Tre märkningsalternativ finns, alla i det vanliga gråa VVS-schemat AMT-11/-12/-7.
Allt som allt, en riktigt trevlig liten historia!
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Zvezda 1/48 Lavosjkin La-5FN
Tack för lådtitten Christer! Ser trevligt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Varsågod!
Lådtittar är för tillfället det jag kan göra på modellfronten nu när hobbyrummet skall flytta in i matkällaren och nuvarande hobbyrummet skall bli torkrum osv...ni fattar.
Skall jag lägga upp lite fler lådtittar?
Har några lite mer udda och nya (nåja) fynd i högen.
//Christer
Lådtittar är för tillfället det jag kan göra på modellfronten nu när hobbyrummet skall flytta in i matkällaren och nuvarande hobbyrummet skall bli torkrum osv...ni fattar.
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Varsågod!
//Christer
Ja fortsätt gärna.
Alltid kul att kolla vad som finns i lådan.
Vem vet, man kan ju hitta något som man inte visste om också.
/Bosse
Marlin
För tusan..kör!
Det finns alltid mystiska saker i våra horder
Det finns alltid mystiska saker i våra horder
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Tack för titten!
Det ser ut att vara en riktig liten läclerbit!
Ser fram emot att få se den byggd!
SNART.... men du behöver inte känna dig stressad!
Limma Lungt!
Stefan
Tack för titten!
Det ser ut att vara en riktig liten läclerbit!
Ser fram emot att få se den byggd!
SNART.... men du behöver inte känna dig stressad!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
[quote="Marlin"]
ABSOLUT!!!!
Ju mera udda o konstiga saker, desto bättre!
Jag har en stark dragning åt det konstiga, märkliga o fula!
Limma Lungt!
Stefan
CAS skrev:Varsågod!
//Christer
ABSOLUT!!!!
Ju mera udda o konstiga saker, desto bättre!
Jag har en stark dragning åt det konstiga, märkliga o fula!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» Zvezda 1/48 Messerschmitt Bf-109 F2
» SU-24 Zvezda 1:72
» Zvezda Mig -29 SMT 1/72
» Zvezda 1/35 - Russian MBT T-90
» Zvezda 1/35 KV-2
» SU-24 Zvezda 1:72
» Zvezda Mig -29 SMT 1/72
» Zvezda 1/35 - Russian MBT T-90