Sd.Kfz.234/4 Panzerspähwagen, 1/35 - Dragon
5 posters
Sida 1 av 1
Sd.Kfz.234/4 Panzerspähwagen, 1/35 - Dragon
Här kommer en sak jag faktiskt byggde ihop under en eller om det var två kvällar för snart ett år sedan, köpte den på IPMS-open 2009. Jag vet att jag tog någon eller ett par bilder när jag satt å byggde men de hittar jag inte så jag tog ett par nya på de olika sub-byggena samt en torrpassning av det hela. Det som saknas är lite mer verktyg och hållare i ets sen skall det målas. Vet inte om jag skall leta upp någon figur och göra något av det, dock har jag ingen direkt idé än så det får gro lite till.
Kan säga att denna var byggsats var väldigt kul att sätta ihop och gick samman som en dans, och ritningen var det inget större fel på som det annars kan vara med Dragons ibland.
/Markus
Kan säga att denna var byggsats var väldigt kul att sätta ihop och gick samman som en dans, och ritningen var det inget större fel på som det annars kan vara med Dragons ibland.
/Markus
Senast ändrad av MiniStuff den tis sep 21 2010, 20:50, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : bildproblem)
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Sd.Kfz.234/4 Panzerspähwagen, 1/35 - Dragon
coolt, ytterligare ett fordon jag vill bygga själv, fast det blir nog en puma isf
snyggt jobbat iaf
snyggt jobbat iaf
Delmar
Vilken fet kanon den hade!
Är det 75mm L43 eller är det en rysk 76mm?
Mums!
Mums!
Janne.S- Moderator
det lär vara en L43 om jag inte tar helt fel, för den är inte rysk iaf.
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Vilken fet kanon den hade!
Mums!
vad får dig att tro att det är en rysk kanon? förekom det såna?
Delmar
Japp, tyskarna tog allt de kunde komma åt och använde själva. Tror att de gjorde någon form av panzerjäger med ryska kanoner på, omgjorda för att kunna ta tysk ammunition.
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Vilken fet kanon den hade!
Mums!
dubbelkollade i min referens: det satt tydligen 7.5cm PAK40 L46 och även senare L60 i dem.
MiniStuff- Vicesheriff
Jäklarns vad du trixar Macke Det ser verkligen ut som en riktigt fin byggsats måste jag säga... Och bra blir det också...
Mardervagnarna hade väl ryska kanoner ibland? Jag har för mig att jag läst det nånstans *Kollar Wikipedia* Jo, enligt Wiki hade vissa Marder II:or ibland en rysk 76 mm puffra. Jag tror jag även läst att vissa Marder III:or hade rysspuffror också, men det kan jag inte svära på .
Mardervagnarna hade väl ryska kanoner ibland? Jag har för mig att jag läst det nånstans *Kollar Wikipedia* Jo, enligt Wiki hade vissa Marder II:or ibland en rysk 76 mm puffra. Jag tror jag även läst att vissa Marder III:or hade rysspuffror också, men det kan jag inte svära på .
Joppo
Rackarns mysig, vill ha en sådan för som jag tidigare sagt så älskar man öppna stridsfordon.
Caverö
Caverö skrev:Rackarns mysig, vill ha en sådan för som jag tidigare sagt så älskar man öppna stridsfordon.
visst är dem! jag har ett par till på lager som jag vill bygga
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.Kfz.222 Leichter Panzerspähwagen
» Dragon Sd.Kfz.251/17
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35
» Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.Kfz.222 Leichter Panzerspähwagen
» Dragon Sd.Kfz.251/17
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35