Tamiya: Panzerkampfwagen 35(t)
+2
Delmar
MiniStuff
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Tamiya: Panzerkampfwagen 35(t)
Tamiya släpper nytt i sällskap med CMK, som har gjort delarna till själva vagnen. Detta är den lite mindre kända lillebrodern till den nog så berömda Pz. 38 (T), Pz. 35 (T). Själv tycker jag det är jättekul att någon av de stora äntligen gör denna i plastform och den står som ett säkert kort på min framtida inköpslista.
* saxat från AFV-News
* saxat från AFV-News
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Tamiya: Panzerkampfwagen 35(t)
ser spännande ut, vilka är CMK och vad menas med delarna? har dom gjort modellen och tamiya gjuter den eller vad?
Delmar
Ser trevligt ut! Fullt tänkbart att den hamnar på inköpslistan.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
@ Delmar:
CMK är Czech Master Kits, ett företag baserat i Prag (tror jag) moderbolaget heter MPM, de var ett av alla dessa småbolag som ploppade upp som svampar under 90-talket som började göra short-run produktioner av modeller som de stora aldrig gjorde. Mestadels i resin. Sen har de koncentrerat sig på resinkonverteringar och tillbehör.
Om jag förstod artikeln rätt så ligger CMK bakom mastermodellen och Tamiya står för figur/tillbehör samt gjutning med deras maskiner/tekniker.
CMK är Czech Master Kits, ett företag baserat i Prag (tror jag) moderbolaget heter MPM, de var ett av alla dessa småbolag som ploppade upp som svampar under 90-talket som började göra short-run produktioner av modeller som de stora aldrig gjorde. Mestadels i resin. Sen har de koncentrerat sig på resinkonverteringar och tillbehör.
Om jag förstod artikeln rätt så ligger CMK bakom mastermodellen och Tamiya står för figur/tillbehör samt gjutning med deras maskiner/tekniker.
MiniStuff- Vicesheriff
Så Tamiya börjar samarbeta med Tjeckerna nu?
Intressant!
Undrar vad det kommer att betyda för stora T:s fortsätta modellproduktion...
Tamiya packar ju om Italeri:s modeller för hemmamarknaden, och Italeri har ju ett samarbete med MPM så detta är väl en logisk fortsättning.
Mycket spännande att se vad som händer i framtiden.
Men den lilla pansarvagnen i OP är ju bara för söt
//Christer
Intressant!
Undrar vad det kommer att betyda för stora T:s fortsätta modellproduktion...
Tamiya packar ju om Italeri:s modeller för hemmamarknaden, och Italeri har ju ett samarbete med MPM så detta är väl en logisk fortsättning.
Mycket spännande att se vad som händer i framtiden.
Men den lilla pansarvagnen i OP är ju bara för söt
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hejsan!
Ja, det är en söt liten vagn!
Intressant att Tjeckerna samarbetar med Tamiya, kan bli spännande korsbefruktning här!
Stefan
Ja, det är en söt liten vagn!
Intressant att Tjeckerna samarbetar med Tamiya, kan bli spännande korsbefruktning här!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Visst är det sannerligen intressant, hoppas det kan komma fler frukter ur den kakan...
Å visst är det en söt liten fyrkant till vagn. Me like.
Å visst är det en söt liten fyrkant till vagn. Me like.
MiniStuff- Vicesheriff
oväntat samarbete då, Japans företagskultur brukar inte rikta sig utåt på detta viset. De samarbetar hellre med andra japanska firmor.
Bara kvalitén hålls hög så är jag nöjd
Bara kvalitén hålls hög så är jag nöjd
Delmar
Gulle!
Den där ser ju ut som något i stil med vad en hoper berusade Gretchins kunde ha sparkat ihop på firmans hobbykväll.
Den där ser ju ut som något i stil med vad en hoper berusade Gretchins kunde ha sparkat ihop på firmans hobbykväll.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Gulle!
in a good way!
Delmar
Liknande ämnen
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48
» Tamiya T-62
» P-51D x2, Tamiya 1/48 -
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48
» Tamiya T-62
» P-51D x2, Tamiya 1/48 -