IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Böcker om airliners?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Böcker om airliners? Empty Böcker om airliners?

Inlägg av bjork_la fre okt 10 2008, 20:43

Tja, först måste jag bara gratulera Er alla för det arbete Ni gör. Shocked De bilder jag sett ser fantastiska ut och alla tipsen jag snappat upp på forumen är mycket bra.

Jag sitter och tragglar med mina airliners i skala 1:144 här hemma och fann för en tid sedan IPMS och jag måste säga att det är skönt att ha hittat människor med samma intresse!

Men nu till saken, jag bygger ju som sagt airliners, 1:144, och söker därför en bok om sådana. Jag har en gammal bok av Chritopher Chant som heter "Världens främsta flygplan". Den innehåller som namnet antyder en hel massa flygplan och däribland passagerarplan. Nu söker jag en liknande bok men kanske i ny tappning. Är det någon som vet något om en sådan här bok? Alla tips är välkommna!

Väl mött!
Terje

bjork_la
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Böcker om airliners? Empty Sv: Böcker om airliners?

Inlägg av Stefan E fre okt 10 2008, 22:38

Hejsan och välkommen i gänget!

Det låter som du vill ha en bok med fakta om många olika flygplan?

Det här är en bok som jag verkligen gillar;

The Aviation Factfile; Civil Aircraft av Jim Winchester

http://www.stenvalls.com/shop/?artnr=1-84013-642-1

Här har du massor av fakta inte bara om airliners utan även om små cilvila flygplan.

Rekommenderas!

Visa gärna ditt bygge här!

Limma Lungt!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Böcker om airliners? Empty Tack!

Inlägg av bjork_la fre okt 10 2008, 22:52

Jag tackar så mycket, jag har letat och letat men jag hittar inget själv som är intressant. Men jag skall kolla upp denna, den verkade perfekt dömt av vad det stod i pressen.

Jag är precis i färd med att lägga ut bilder på en B737-800 i egen regi. Kände för att göra något speciellt i stället för orginaldekalerna, detta resulterade i ATLANTICAIR. Skall bli spännande att höra synpunkter! Smile

Tack för boktipset!

Väl mött
Terje

bjork_la
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Böcker om airliners? Empty Sv: Böcker om airliners?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet