Mini Art Spartan hoplit
+5
Delmar
Janne.S
Marlin
MiniStuff
Caverö
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Mini Art Spartan hoplit
Vad sa ni nu då gubbar, var det oväntat eller?
Skall bli askul tror jag, en skön modell med få delar.
Som sagt det är frugan som valt ut fem stycken och hon ville ha en atletisk krigare i huset, som om inte jag redan fyllde den platsen.
det blir flyg pansar fartyg som efterföljare men först till Thermopylae eller nåt.
Skall bli askul tror jag, en skön modell med få delar.
Som sagt det är frugan som valt ut fem stycken och hon ville ha en atletisk krigare i huset, som om inte jag redan fyllde den platsen.
det blir flyg pansar fartyg som efterföljare men först till Thermopylae eller nåt.
Caverö
Sv: Mini Art Spartan hoplit
Kul som F Mattias!!!
Tror jag skall låta min måttligt intresserade fru få välja en låda så småningom å se om det blir något oväntat.
/M
Tror jag skall låta min måttligt intresserade fru få välja en låda så småningom å se om det blir något oväntat.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket intressant.
Jag har varit sugen på att köpa dessa figurer från miniart.
Kommer att följa detta med stort intresse.
/Bosse
Jag har varit sugen på att köpa dessa figurer från miniart.
Kommer att följa detta med stort intresse.
/Bosse
Marlin
Tackar ja 300 kan man se på ibland, egentligen en riktig skitfilm men den är blodig och brutal = i like.
Caverö
Spännande bygge Mattias! Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ok, armen passade lite dåligt så jag geggade dit en klump spackel och tryckte in den i hålet.
Jag fick karva lite i armhålan oxå.
Nu är det bara att slipa bort fettvalken som blir när man har för trångt armour.
Kan ju säga att jag klantede mig lite när jag limmade dit armen, kanske skulle målat lite först?
Hängde dit lite riktigt rep då jag såg det på målningsinstruktionen.
Är det den mest ascoola hjälmen som några krigare har använt eller?
Tyckte nog att orginalsvärdet var lite för orginal.
Så jag gör mig ett nytt baserat på "fantasy" svärdet från 300, lite mera tjötta över det.
Det var allt folks.
Jag fick karva lite i armhålan oxå.
Nu är det bara att slipa bort fettvalken som blir när man har för trångt armour.
Kan ju säga att jag klantede mig lite när jag limmade dit armen, kanske skulle målat lite först?
Hängde dit lite riktigt rep då jag såg det på målningsinstruktionen.
Är det den mest ascoola hjälmen som några krigare har använt eller?
Tyckte nog att orginalsvärdet var lite för orginal.
Så jag gör mig ett nytt baserat på "fantasy" svärdet från 300, lite mera tjötta över det.
Det var allt folks.
Caverö
Ser bra ut Mattias! Coolt svärd!
Håkan
Håkan
Svulstiga överarmar, muskliga bringor och feta svärd...jojo!
Janne.S- Moderator
Ett par fagra ben, utan någon större manlighet.
En lite manligare arm, gjord för att svinga ett svärd.
Ett face.
Ett face med svart skägg.
Det blev ingen spartan utan en arg Tal---n med flint.
Jobbat lite med insidan av skölden, en del dekorativ målning på denna modellen.
Nu börjar det ta färg nertill.
Dett får ni nöja er med för nu.
Lite mera målat men inte klart med detta.,
Och sist men inte minst, en acurate avbild av ett stycke mark vid Thermopylae i skalan 1/16.
Oj en bild till
En lite manligare arm, gjord för att svinga ett svärd.
Ett face.
Ett face med svart skägg.
Det blev ingen spartan utan en arg Tal---n med flint.
Jobbat lite med insidan av skölden, en del dekorativ målning på denna modellen.
Nu börjar det ta färg nertill.
Dett får ni nöja er med för nu.
Lite mera målat men inte klart med detta.,
Och sist men inte minst, en acurate avbild av ett stycke mark vid Thermopylae i skalan 1/16.
Oj en bild till
Caverö
Buskiga ögonbryn och stor näsa...japp nog hör han hemma vid medelhavet någonstans
Snyggt målat!
Snyggt målat!
Janne.S- Moderator
Tjusigt Mattias! Blir riktigt bra det där!
Håkan
Håkan
MiniStuff- Vicesheriff
Caverö skrev: Det blev ingen spartan utan en arg Tal---n med flint.
Försök inte! Om inte den där trevlige karln säljer Gyros i Östhammars kommun så får ni klä mig i klänning och kalla mig Mary.
Matt_Public- Master of DNF
Tack gubbar!
Det är inte så många delar men ett betydande målningsarbete som är lite ovanligt.
Skall jag ge honom en kappa?
Det är inte så många delar men ett betydande målningsarbete som är lite ovanligt.
Caverö
Caverö skrev:Tack gubbar!
Eller varför inte en skoteroverall?
Nej, men en kappa vore "chikt" och passande.
Warsawpact- Starwarsviritous
Utkavlad green-stuff, skär till, häng på och fixa lite tygveck .
MiniStuff- Vicesheriff
Vafan är greenstuf för något, har nog inte råd att köpa något utan måste bruka vad naturen ger mig.
Som vanligt.
Som vanligt.
Caverö
Då skall jag bannemig bjuda dig på en stump!
Har ju din adress så det är inga problem.
saxat från en annan sida:
"Kneadatite Blue/Yellow ("Green Stuff") is a two-part epoxy/polyamide sealant/adhesive for interior and exterior maintenance and repair. It has excellent adhesion to stone, ceramic, metal, wood and many plastics, including vinyl.
Nicknamed "Green" by sculptors and modelers, Blue/Yellow is well-known for its long worklife, non-grainy texture and ability to hold fine detail. Cured models withstand up to 4 vulcanizations. Blue/Yellow is not intended for structural applications.
Blue/Yellow is available in 2 forms: as a roll of side-by-side epoxy putty tape and as 2 round bars in a reusable plastic tube.
How to use:
To achieve optimum adhesion, repair surfaces should be scuffed and/or lightly sanded and cleaned free of grease or dirt prior to application.
Side-by-side tape: Cut or twist off a length of tape and mix by kneading with damp fingers to a uniform color. Any length contains the correct ratio of base to curing agent. Apply within 1 hour of mixing.
Bars: Cut or twist off 1 part blue curing agent to 1.5 parts yellow base. Mixing proportions can be adjusted to control cure time and hardness: more blue produces a faster, harder cure; more yellow results in a slower, softer cure. Mix by kneading with damp fingers to a uniform color. Apply within 1 hour of mixing.
Blue/Yellow has a 1 to 2 hour work life, Functional cure occurs in 4 to 5 hours when Blue/Yellow can be drilled, sawed, carved, sanded, stained, and painted. Ultimate hardness is reached in 20 to 24 hours. Cured color is green.
/Markus
Har ju din adress så det är inga problem.
saxat från en annan sida:
"Kneadatite Blue/Yellow ("Green Stuff") is a two-part epoxy/polyamide sealant/adhesive for interior and exterior maintenance and repair. It has excellent adhesion to stone, ceramic, metal, wood and many plastics, including vinyl.
Nicknamed "Green" by sculptors and modelers, Blue/Yellow is well-known for its long worklife, non-grainy texture and ability to hold fine detail. Cured models withstand up to 4 vulcanizations. Blue/Yellow is not intended for structural applications.
Blue/Yellow is available in 2 forms: as a roll of side-by-side epoxy putty tape and as 2 round bars in a reusable plastic tube.
How to use:
To achieve optimum adhesion, repair surfaces should be scuffed and/or lightly sanded and cleaned free of grease or dirt prior to application.
Side-by-side tape: Cut or twist off a length of tape and mix by kneading with damp fingers to a uniform color. Any length contains the correct ratio of base to curing agent. Apply within 1 hour of mixing.
Bars: Cut or twist off 1 part blue curing agent to 1.5 parts yellow base. Mixing proportions can be adjusted to control cure time and hardness: more blue produces a faster, harder cure; more yellow results in a slower, softer cure. Mix by kneading with damp fingers to a uniform color. Apply within 1 hour of mixing.
Blue/Yellow has a 1 to 2 hour work life, Functional cure occurs in 4 to 5 hours when Blue/Yellow can be drilled, sawed, carved, sanded, stained, and painted. Ultimate hardness is reached in 20 to 24 hours. Cured color is green.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Spartan Warrior 1/16 Mini Art
» Spartan Assault tanks - Legiones Astartes - Games Workshop
» Spartan Assault tanks - Legiones Astartes - Games Workshop - klara!
» En lite ZIS-3 Mini Art 1/35
» Mini-musse
» Spartan Assault tanks - Legiones Astartes - Games Workshop
» Spartan Assault tanks - Legiones Astartes - Games Workshop - klara!
» En lite ZIS-3 Mini Art 1/35
» Mini-musse
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|