IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

+16
Kent
Caverö
SwedishMick
cas
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Marlin
johan r
Warsawpact
Jokkocze
Delmar
20 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] - Sida 3 Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Janne.S fre dec 10 2010, 20:12

dum sida :/
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] - Sida 3 Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Hook lör dec 11 2010, 00:07

Hej undrar vilken lokal i Alingsås byggträffen skall äga rum i . Om det för mig som bor i stan blir promenadavstånd eller om man får ta cyckeln?
Hälsn.
Uffe N

Hook

Inlägg av Caverö lör dec 11 2010, 01:49

Pratade vi hemvärnslokalen i Kabomhuset så blir det väl att gå för dig. Inte så långt va?
Caverö
Caverö

Inlägg av Hook lör dec 11 2010, 15:34

Det blir bra, ca. 5 min. promenad.

Hook

Inlägg av Matt_Public mån dec 13 2010, 08:47

Phantom2 skrev: En gissningstävling av något slag vore ju kul (para ihop rätt person med hans Avatar)

Nåja, det går nog ganska fort (som pantern Bagheera skulle ha sagt). Det är väl bara Caverö som har en bild från Avatar?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån dec 13 2010, 09:46

Smile
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff mån dec 13 2010, 10:27

lol!

bästa måndagsmedicinen är att kolla in på forumet och läsa en post från Matt_Public...

Inlägg av Janne.S mån jan 10 2011, 18:20

Kommer träffen att påverkas av att det blir IPMS gbg möte tredje fredagen i månaden istället? Question
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Caverö mån jan 10 2011, 20:25

Vad sägs skall det alltid vara tredje fredagen alla månader?
Caverö
Caverö

Inlägg av Janne.S mån jan 10 2011, 21:15

Stog det inte så i Jannes mejl eller har jag läst fel?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Caverö mån jan 10 2011, 22:43

Vet inte, jag trodde det rörde sig om januari. Question
Caverö
Caverö

Inlägg av Janne.S fre feb 11 2011, 20:26

Hmmmm....IPMS göteborg har flyttat månadsmötet till 20:e Maj..
Kanske inte gör något om det inte är månadsmöte i samband med vår lilla bygghelg?
Jag måste dock tipsa om att den 20:e så gästas vi av en japansk herre som kommer att föreläsa kring något slag under VKII. Temat för mötet är givetvis japanskt.

Om vi inte har ett spikat datum än så kanske det är läge att göra det snart... samt att enas om ett program inför helgen.

Mitt förslag om det blir den 20:e är:

Fredag:
Samling i hemvärnslokalen i Kabomhuset Alingsås ett par timmar innan måndasmötet. Installation i sagda lokaler och sedan sticker vi och greppar en pizza eller liknande och sedan far vi i samlad tropp till möteslokalen i Göteborg, start 18.30.

Mötet avslutas kring 21, efter vilket vi kan antingen suppera i göteborg eller åka tillbaks till Alingsås och suppera där. JAg kan tänka att långväga gäster är rätt möra vid det här laget...

Lördag:

Samling vid lokalen vid 11, samlad tropp till lunch och sedan våldsgästa diverse plastlangare inne i Göteborg om önskemål om detta finns. eventuellt lägga in ett besök på Säve depå och Aeroseum.
kl 16, middag och sedan har vi vårt eget byggmöte i lokalen i Alingsås.
20-21 en liten pubsväng kanske och suppera lite Very Happy

Söndag:
hemgång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze fre feb 11 2011, 21:13

Osis att inte det hela består av en massa folk i 20-30-årsåldern som inte har något att lägga sig på en luftmadrass på golvet i en lokal och sova under nätterna, efter att ha byggt som galningar hela dagen.

Bah, sånna funderingar får mig sugen på att åka på spelträff, men det är flera månader tills dess.. Sad
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron fre feb 11 2011, 22:31

På vårt lilla möte blev vi tipsade av Christer om föreläsningen den 20:e.
Låter himla intressant, och kunde kanske vara ett bra tillfälle att hålla vår lilla träff då.

Låter som ett trevligt förslag till dagsordning!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin fre feb 11 2011, 23:09

Janne.S skrev:Hmmmm....IPMS göteborg har flyttat månadsmötet till 20:e Maj..
Kanske inte gör något om det inte är månadsmöte i samband med vår lilla bygghelg?
Jag måste dock tipsa om att den 20:e så gästas vi av en japansk herre som kommer att föreläsa kring något slag under VKII. Temat för mötet är givetvis japanskt.

Om vi inte har ett spikat datum än så kanske det är läge att göra det snart... samt att enas om ett program inför helgen.

Mitt förslag om det blir den 20:e är:

Fredag:
Samling i hemvärnslokalen i Kabomhuset Alingsås ett par timmar innan måndasmötet. Installation i sagda lokaler och sedan sticker vi och greppar en pizza eller liknande och sedan far vi i samlad tropp till möteslokalen i Göteborg, start 18.30.

Mötet avslutas kring 21, efter vilket vi kan antingen suppera i göteborg eller åka tillbaks till Alingsås och suppera där. JAg kan tänka att långväga gäster är rätt möra vid det här laget...

Lördag:

Samling vid lokalen vid 11, samlad tropp till lunch och sedan våldsgästa diverse plastlangare inne i Göteborg om önskemål om detta finns. eventuellt lägga in ett besök på Säve depå och Aeroseum.
kl 16, middag och sedan har vi vårt eget byggmöte i lokalen i Alingsås.
20-21 en liten pubsväng kanske och suppera lite Very Happy

Söndag:
hemgång

Föredraget låter väldigt intressant och det vill jag inte missa.
Men resten av ditt schema lämnar lite för liten tid över till "bygg" - mera till träff.
Träff är helt OK för mig. Då slipper jag släpa ner hela min stash till Alingsås/GBG.
Men lite "bygg måste det väl ändå bli. (pretty please, please)
Jag vill verkligen testa blåsa färg med luft......
Ett besök hos Alfa/Kempes hade jag tänkt mig göra "på egen tid", Fredag innan träffen eller Söndag efter.
Och om vi ska flacka runt så kanske vi missar ett gyllene tillfälle för att lära varandra lite mer om denna hobby vi älskar.
Själv kommer jag ta ledigt denna "heliga" fredag för att vallfärda till denna träff. Så jag kan vara framme i GBG-området vid lunch-tid på fredagen.
Beträffande middag/pubkväll så tar jag nog det helst i Alingsås. Om det är där vi ska ha huvudattraktionen = byggträffen, så är det där jag bokar hotellrum.
Och Pubkväll och bilkörning har ju aldrig gått i hop.

/Bosse, som nu har redigerat texten så länge att jag har glömt vad jag ville säga.

Marlin
Marlin

Inlägg av MiniStuff fre feb 11 2011, 23:26

Ja jag får nog hålla med Bosse lite, mer bygg och träff än en massa kringflackande är vad jag ser fram emot. Sitta å lära av varandra och bara tjöta. Och sen får jag väl tillägga att jag hade räknat med att vi skulle sova på plats, på madrass el dyl, så att man mer eller mindre kan stupa omkull vid modellbyggandet och ramla i säng...

Hotell låter extravagant Razz

/Mrks i musicerandetag

Inlägg av Warsawpact fre feb 11 2011, 23:34

MiniStuff skrev: jag hade räknat med att vi skulle sova på plats, på madrass el dyl, så att man mer eller mindre kan stupa omkull vid modellbyggandet och ramla i säng...

Sova på madrass? Väldans vad ni Värmlänningar lyxar till det.

Bättre med en sådan här, så kan man sova och bygga i sömnen vid bordet.
[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] - Sida 3 123369

I och med att ni huserar i mina trakter så kanske Borås Maffian tar en blixtvisit och hälsar på, om detta går bra?!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo fre feb 11 2011, 23:47

Jag håller med föregående talare. Jag vill helst att träffen ska handla om byggande, snicksnack och kanske en och annan pilsner vid byggbordet. För min del är shoppande, sevärdigheter och pubkväll mindre intressant.
Joppo
Joppo

Inlägg av Janne.S lör feb 12 2011, 00:12

OK

Om vi gör så här då på lördag
Kempe /alfa öppnar 10 på lördag har öppet till 14, (han har stängt på söndag) våldsgästar honom...sedan lunchar vi och sedan drar vi tillbaks till lokalen och har byggträff resten av lördagen?

edit/

Sovmöjlightere finns i lokalen vad jag förstått...så ta bara med madrasser å liknande Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin lör feb 12 2011, 00:23

Janne.S skrev:OK

Om vi gör så här då på lördag
Kempe /alfa öppnar 10 på lördag har öppet till 14, (han har stängt på söndag) våldsgästar honom...sedan lunchar vi och sedan drar vi tillbaks till lokalen och har byggträff resten av lördagen?

edit/

Sovmöjlightere finns i lokalen vad jag förstått...så ta bara med madrasser å liknande Very Happy

Låter mera som en Hit än tidigare........
Sova på madrass????
Nja jag tror jag har blivit för bekväm för det.....
First Hotell fanns visst i Alingsås.-
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Jokkocze lör feb 12 2011, 00:54

Socmöjligheter på plats? Perfekt! Då låter det hela mycket mer intressant Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron lör feb 12 2011, 12:33

Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst! Very Happy

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Jokkocze lör feb 12 2011, 13:15

Azgaron skrev:Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst! Very Happy

Håkan
Äsch, behöver man inte göra lumpen för. Räcker med att man har lanat mycket Wink
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av MiniStuff lör feb 12 2011, 14:38

Jokkocze skrev:
Azgaron skrev:Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst! Very Happy

Håkan
Äsch, behöver man inte göra lumpen för. Räcker med att man har lanat mycket Wink

jo tack... har gjort ett par nätter i Jönköping sovandes på stol och annat Razz

Inlägg av Jokkocze lör feb 12 2011, 14:38

MiniStuff skrev:
Jokkocze skrev:

Håkan

jo tack... har gjort ett par nätter i Jönköping sovandes på stol och annat Razz
Eller stengolv i bara sovsäck, eftersom liggunderlaget blev kvar hemma.. Rolling Eyes
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet