[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]
+16
Kent
Caverö
SwedishMick
cas
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Marlin
johan r
Warsawpact
Jokkocze
Delmar
20 posters
Sida 3 av 9
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]
Hej undrar vilken lokal i Alingsås byggträffen skall äga rum i . Om det för mig som bor i stan blir promenadavstånd eller om man får ta cyckeln?
Hälsn.
Uffe N
Hälsn.
Uffe N
Hook
Pratade vi hemvärnslokalen i Kabomhuset så blir det väl att gå för dig. Inte så långt va?
Caverö
Det blir bra, ca. 5 min. promenad.
Hook
Phantom2 skrev: En gissningstävling av något slag vore ju kul (para ihop rätt person med hans Avatar)
Nåja, det går nog ganska fort (som pantern Bagheera skulle ha sagt). Det är väl bara Caverö som har en bild från Avatar?
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
bästa måndagsmedicinen är att kolla in på forumet och läsa en post från Matt_Public...
MiniStuff- Vicesheriff
Kommer träffen att påverkas av att det blir IPMS gbg möte tredje fredagen i månaden istället?
Janne.S- Moderator
Vad sägs skall det alltid vara tredje fredagen alla månader?
Caverö
Stog det inte så i Jannes mejl eller har jag läst fel?
Janne.S- Moderator
Vet inte, jag trodde det rörde sig om januari.
Caverö
Hmmmm....IPMS göteborg har flyttat månadsmötet till 20:e Maj..
Kanske inte gör något om det inte är månadsmöte i samband med vår lilla bygghelg?
Jag måste dock tipsa om att den 20:e så gästas vi av en japansk herre som kommer att föreläsa kring något slag under VKII. Temat för mötet är givetvis japanskt.
Om vi inte har ett spikat datum än så kanske det är läge att göra det snart... samt att enas om ett program inför helgen.
Mitt förslag om det blir den 20:e är:
Fredag:
Samling i hemvärnslokalen i Kabomhuset Alingsås ett par timmar innan måndasmötet. Installation i sagda lokaler och sedan sticker vi och greppar en pizza eller liknande och sedan far vi i samlad tropp till möteslokalen i Göteborg, start 18.30.
Mötet avslutas kring 21, efter vilket vi kan antingen suppera i göteborg eller åka tillbaks till Alingsås och suppera där. JAg kan tänka att långväga gäster är rätt möra vid det här laget...
Lördag:
Samling vid lokalen vid 11, samlad tropp till lunch och sedan våldsgästa diverse plastlangare inne i Göteborg om önskemål om detta finns. eventuellt lägga in ett besök på Säve depå och Aeroseum.
kl 16, middag och sedan har vi vårt eget byggmöte i lokalen i Alingsås.
20-21 en liten pubsväng kanske och suppera lite
Söndag:
hemgång
Kanske inte gör något om det inte är månadsmöte i samband med vår lilla bygghelg?
Jag måste dock tipsa om att den 20:e så gästas vi av en japansk herre som kommer att föreläsa kring något slag under VKII. Temat för mötet är givetvis japanskt.
Om vi inte har ett spikat datum än så kanske det är läge att göra det snart... samt att enas om ett program inför helgen.
Fredag:
Samling i hemvärnslokalen i Kabomhuset Alingsås ett par timmar innan måndasmötet. Installation i sagda lokaler och sedan sticker vi och greppar en pizza eller liknande och sedan far vi i samlad tropp till möteslokalen i Göteborg, start 18.30.
Mötet avslutas kring 21, efter vilket vi kan antingen suppera i göteborg eller åka tillbaks till Alingsås och suppera där. JAg kan tänka att långväga gäster är rätt möra vid det här laget...
Lördag:
Samling vid lokalen vid 11, samlad tropp till lunch och sedan våldsgästa diverse plastlangare inne i Göteborg om önskemål om detta finns. eventuellt lägga in ett besök på Säve depå och Aeroseum.
Söndag:
hemgång
Janne.S- Moderator
Osis att inte det hela består av en massa folk i 20-30-årsåldern som inte har något att lägga sig på en luftmadrass på golvet i en lokal och sova under nätterna, efter att ha byggt som galningar hela dagen.
Bah, sånna funderingar får mig sugen på att åka på spelträff, men det är flera månader tills dess..
Bah, sånna funderingar får mig sugen på att åka på spelträff, men det är flera månader tills dess..
Jokkocze
På vårt lilla möte blev vi tipsade av Christer om föreläsningen den 20:e.
Låter himla intressant, och kunde kanske vara ett bra tillfälle att hålla vår lilla träff då.
Låter som ett trevligt förslag till dagsordning!
Håkan
Låter himla intressant, och kunde kanske vara ett bra tillfälle att hålla vår lilla träff då.
Låter som ett trevligt förslag till dagsordning!
Håkan
Janne.S skrev:Hmmmm....IPMS göteborg har flyttat månadsmötet till 20:e Maj..
Fredag:
Lördag:
Söndag:
hemgång
Föredraget låter väldigt intressant och det vill jag inte missa.
Men resten av ditt schema lämnar lite för liten tid över till "bygg" - mera till träff.
Träff är helt OK för mig. Då slipper jag släpa ner hela min stash till Alingsås/GBG.
Men lite "bygg måste det väl ändå bli. (pretty please, please)
Jag vill verkligen testa blåsa färg med luft......
Ett besök hos Alfa/Kempes hade jag tänkt mig göra "på egen tid", Fredag innan träffen eller Söndag efter.
Och om vi ska flacka runt så kanske vi missar ett gyllene tillfälle för att lära varandra lite mer om denna hobby vi älskar.
Själv kommer jag ta ledigt denna "heliga" fredag för att vallfärda till denna träff. Så jag kan vara framme i GBG-området vid lunch-tid på fredagen.
Beträffande middag/pubkväll så tar jag nog det helst i Alingsås. Om det är där vi ska ha huvudattraktionen = byggträffen, så är det där jag bokar hotellrum.
Och Pubkväll och bilkörning har ju aldrig gått i hop.
/Bosse, som nu har redigerat texten så länge att jag har glömt vad jag ville säga.
Marlin
Ja jag får nog hålla med Bosse lite, mer bygg och träff än en massa kringflackande är vad jag ser fram emot. Sitta å lära av varandra och bara tjöta. Och sen får jag väl tillägga att jag hade räknat med att vi skulle sova på plats, på madrass el dyl, så att man mer eller mindre kan stupa omkull vid modellbyggandet och ramla i säng...
Hotell låter extravagant
/Mrks i musicerandetag
Hotell låter extravagant
/Mrks i musicerandetag
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: jag hade räknat med att vi skulle sova på plats, på madrass el dyl, så att man mer eller mindre kan stupa omkull vid modellbyggandet och ramla i säng...
Sova på madrass? Väldans vad ni Värmlänningar lyxar till det.
Bättre med en sådan här, så kan man sova och bygga i sömnen vid bordet.
I och med att ni huserar i mina trakter så kanske Borås Maffian tar en blixtvisit och hälsar på, om detta går bra?!
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag håller med föregående talare. Jag vill helst att träffen ska handla om byggande, snicksnack och kanske en och annan pilsner vid byggbordet. För min del är shoppande, sevärdigheter och pubkväll mindre intressant.
Joppo
OK
Om vi gör så här då på lördag
Kempe /alfa öppnar 10 på lördag har öppet till 14, (han har stängt på söndag) våldsgästar honom...sedan lunchar vi och sedan drar vi tillbaks till lokalen och har byggträff resten av lördagen?
edit/
Sovmöjlightere finns i lokalen vad jag förstått...så ta bara med madrasser å liknande
Kempe /alfa öppnar 10 på lördag har öppet till 14, (han har stängt på söndag) våldsgästar honom...sedan lunchar vi och sedan drar vi tillbaks till lokalen och har byggträff resten av lördagen?
edit/
Sovmöjlightere finns i lokalen vad jag förstått...så ta bara med madrasser å liknande
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:OK
edit/
Låter mera som en Hit än tidigare........
Sova på madrass????
Nja jag tror jag har blivit för bekväm för det.....
First Hotell fanns visst i Alingsås.-
/Bosse
Marlin
Socmöjligheter på plats? Perfekt! Då låter det hela mycket mer intressant
Jokkocze
Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst!
Håkan
Håkan
Äsch, behöver man inte göra lumpen för. Räcker med att man har lanat mycketAzgaron skrev:Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst!
Håkan
Jokkocze
Jokkocze skrev:Äsch, behöver man inte göra lumpen för. Räcker med att man har lanat mycketAzgaron skrev:Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst!
Håkan
jo tack... har gjort ett par nätter i Jönköping sovandes på stol och annat
MiniStuff- Vicesheriff
Eller stengolv i bara sovsäck, eftersom liggunderlaget blev kvar hemma..MiniStuff skrev:Jokkocze skrev:Äsch, behöver man inte göra lumpen för. Räcker med att man har lanat mycketAzgaron skrev:Tja, har man gjort lumpen så kan man slafa var som helst, hur som helst och när som helst!
Håkan
jo tack... har gjort ett par nätter i Jönköping sovandes på stol och annat
Jokkocze
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Månadsmöte Oktober **nytt datum**
» Viktig info för IPMS medlemar, nuvarande och blivande.....
» Tråd för referenser
» Ska vi ställa till med byggträff?
» Byggträff Borås 1-3 dec 2017
» Viktig info för IPMS medlemar, nuvarande och blivande.....
» Tråd för referenser
» Ska vi ställa till med byggträff?
» Byggträff Borås 1-3 dec 2017
Sida 3 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet