Tau Piranha
+13
Jörgen.E
T-34
JOooCKE
Caverö
cas
Warsawpact
Janne.S
Jokkocze
Delmar
Joppo
MiniStuff
Azgaron
Matt_Public
17 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Tau Piranha
Greetings earthlings!
Inte riktigt den svävande missilramps-panzer som jag trodde att jag skulle slänga in i mixen, men det är ju alltid något.
*ordningsfråga: får man byta tävlingsbidrag om man får tag på något coolare?*
Här kommer den i alla fall: en spejsad hotrod. Det är nästan så att baklyktorna skriker efter fungerande lysen.
Att eländet är enkelheten själv är ett stort plus. Den kanske rentav blir klar på utsatt tid. Tanken svindlar!
Dekalarket är ett mönster av förvirring, och byggbeskrivningen har inte en tanke på att reda ut någonting. Ånäh.
Nåja, besättningen ser ut att ha det skoj i alla fall:
Undrar om man borde måla den candy apple red?
Lillgrabben hävdar i sten att röda fordon går fortare...
Inte riktigt den svävande missilramps-panzer som jag trodde att jag skulle slänga in i mixen, men det är ju alltid något.
Här kommer den i alla fall: en spejsad hotrod. Det är nästan så att baklyktorna skriker efter fungerande lysen.
Att eländet är enkelheten själv är ett stort plus. Den kanske rentav blir klar på utsatt tid. Tanken svindlar!
Dekalarket är ett mönster av förvirring, och byggbeskrivningen har inte en tanke på att reda ut någonting. Ånäh.
Nåja, besättningen ser ut att ha det skoj i alla fall:
Undrar om man borde måla den candy apple red?
Lillgrabben hävdar i sten att röda fordon går fortare...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Tau Piranha
Ser attans trevligt ut Mattias!
Hade de haft en sån så kunde de blivit farliga!
Kul cool film iaf!
Håkan
Hade de haft en sån så kunde de blivit farliga!
Kul cool film iaf!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev: Hade de haft en sån så kunde de blivit farliga!
John Candy och pulskarbiner? Stilla dig, hjärtat mitt, stilla dig.
Kul maskin du har letat fram! Har funderat många gånger på att bygga en men än så länge har det inte blivit av....
notering: jag gillar GW's syn på "muli-part plastic kit" om man då jämför med tex en "3 in 1" från Dragon
notering: jag gillar GW's syn på "muli-part plastic kit" om man då jämför med tex en "3 in 1" från Dragon
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:notering: jag gillar GW's syn på "muli-part plastic kit" om man då jämför med t.ex. en "3 in 1" från Dragon
Jo, det är en lätt överskådlig hög med pryttlar.
Det följer visserligen med några bitar som inte är med på bilden, men mycket extra är det inte.
Det var en skön grunka det där
Inte mig emot i alla fall. Bygg på du, och sen kan du välja i slutet vilka modeller du vill ställa upp med i respektive klass
Matt_Public skrev:
Inte mig emot i alla fall. Bygg på du, och sen kan du välja i slutet vilka modeller du vill ställa upp med i respektive klass
Joppo
Flammor!!!!!!!!
Den blir extremt snabb om man målar flammor på sidorna!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Flammor!!!!!!!!
Och i såna fall så måste du sätta dit minst dubbla avgasrör!!! Ju fler avgasrör desto snabbare går den!!!
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Den sista var snyggast, men jag saknar balkenkreuze på den av någon anledning. Och jeepdunkar.
Och en spade.
Och en spade.
Snygga bilder Markus! Klart inspirerande!
Håkan
Håkan
Uppdatering! Nytt år och nya tag.
Instrumenten i kärran är misstänkt lika något man kan hitta i aktivitetsdelen på en baby-stol från åttiotalet.
Nästa åtgärd blev att välja utseende på piloterna. Knarloc-grönt valdes ut som en hyllning till krooterna.
Men sen då? Alla tillgängliga färger testades i kombination och snart hade jag fem finalister:
Så snart vinnaren (andra från höger) korats så kunde jag skrida till verket:
Här började lillgrabben muttra något om Boba Fett, så helt originell är jag visst inte. Ähum...
Nu har jag två problem till.
Första bekymret är utblåsen. Vad driver eländet egentligen? Hur ska man behandla materialet. Brunt sot? Blånerad metall?
Andra frågan är hur man skall fördela färgerna. Är det ett blågrått flygplan med grönt frontpansar (se förslag nedan), eller ett grönt pansarfordon (omvänd ordning)?
Instrumenten i kärran är misstänkt lika något man kan hitta i aktivitetsdelen på en baby-stol från åttiotalet.
Nästa åtgärd blev att välja utseende på piloterna. Knarloc-grönt valdes ut som en hyllning till krooterna.
Men sen då? Alla tillgängliga färger testades i kombination och snart hade jag fem finalister:
Så snart vinnaren (andra från höger) korats så kunde jag skrida till verket:
Här började lillgrabben muttra något om Boba Fett, så helt originell är jag visst inte. Ähum...
Nu har jag två problem till.
Första bekymret är utblåsen. Vad driver eländet egentligen? Hur ska man behandla materialet. Brunt sot? Blånerad metall?
Andra frågan är hur man skall fördela färgerna. Är det ett blågrått flygplan med grönt frontpansar (se förslag nedan), eller ett grönt pansarfordon (omvänd ordning)?
Snyggt Mattias!
Grå med grönt kan nog bli snyggt!
Håkan
Grå med grönt kan nog bli snyggt!
Håkan
Blånerad metall alla gånger!
Det är väl nån form av plasma/jon/thingiemajjig-motor och inte nån tråkig goblin/ork ångmaskin?
Helt klart ett blågrått flygplan med grönt extrapansar dessutom!
På med färg nu bara
Det är väl nån form av plasma/jon/thingiemajjig-motor och inte nån tråkig goblin/ork ångmaskin?
Helt klart ett blågrått flygplan med grönt extrapansar dessutom!
På med färg nu bara
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron skrev:Grå med grönt kan nog bli snyggt!
CAS skrev:Helt klart ett blågrått flygplan med grönt extrapansar.
Den första klicken blågrått är på plats, och jag kan bara erkänna att ni hade rätt.
Och nu vidare till resten...
Helt om, marsch!
Nu ballar det ur, som de sa i Grotesco. Kärran blir en hotrod. Mörkgrönt camo i Sa'cea-stil ska visserligen tillsättas. Men ändå...
Nu ballar det ur, som de sa i Grotesco. Kärran blir en hotrod. Mörkgrönt camo i Sa'cea-stil ska visserligen tillsättas. Men ändå...
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet