Buick GSX '70
+4
Gigabyte
Azgaron
Janne.S
JOooCKE
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Buick GSX '70
Tack tack , ni ska få se bilder när jag har klar lackat den för den är inte gul och orange längre för det var bara grunden för att få lite ljus skiftningar... men det kommer bilder snart när jag har lagt det sista lagret med klarlack
Jocke
Jocke
JOooCKE
Tjusigt! De flammorna har du fått till fb bra! Ska bli verkligen kul att se den klar!
Måste prova på att göra nått sånt själv! Ska bara hitta ett lämpligt objekt!
Håkan
Måste prova på att göra nått sånt själv! Ska bara hitta ett lämpligt objekt!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hehe , tack ! , ni ska få se lite bilder nu när den är klar lackad och även lagt två lager med röd candy
MVH Jocke
MVH Jocke
JOooCKE
Den ser riktig bra ut, kanonsnygg!
Vad använder du dig av för klarlack?
Nämen se på f...! Detta va mitt hundrade inlägga! Whooohuuu! Vågen här med... Fem till och med!
Terje
Vad använder du dig av för klarlack?
Nämen se på f...! Detta va mitt hundrade inlägga! Whooohuuu! Vågen här med... Fem till och med!
Terje
bjork_larsson
man tackar man tackar , klarlacken är tamiyas pearl clear på sprayburk den riktiga efekten syns inte på bilderna för det är RIKTIGT snyggt när man ser den med ögat och inte på bild
Jocke
Jocke
JOooCKE
Wow, vilket ur-läckert lackjobb!
Grymt snyggt!
Den här kärran kommer att bli något extra!
Stefan
Grymt snyggt!
Den här kärran kommer att bli något extra!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Enormt snyggt!
Eller som engelsmännen säger......" mindblowing"!
Eller som engelsmännen säger......" mindblowing"!
Warsawpact- Starwarsviritous
Hmm , det skulle nog bli att man lägger en grund precis som jag gjorde med gult och orange sen gör man lika dana flammor på samma sätta som jag gör gul och orange fasst kanske någon candy färg för det blir riktigt snyggt tycker jag fasst då lägger man bara över flammorna för det silvriga blir också silver då...
det blir att jag får tästa och göra det med en silvrig kaross och kanske med blåa flammor...
Jocke
det blir att jag får tästa och göra det med en silvrig kaross och kanske med blåa flammor...
Jocke
JOooCKE
det var vad jag grunnade på åxå........funderar på om jag blåser den silver, målar vita flammor åsså blåser jag tamyia clear blue över och sedan klarlackar...vad tror ni?
Janne.S- Moderator
Det tror jag bli bra men ta görna och gör med lite grått eller någon lite mörkare färg i flammorna innan clear blue för då blir det ju lite nyans skillnad !
Jag hade tänkt att lacka Peterbilten i pearl vit med blåa flammor
Jocke
Jag hade tänkt att lacka Peterbilten i pearl vit med blåa flammor
Jocke
JOooCKE
Ja det slog mig precis.....så om jag använder vitt och grått för att få djup i det hela......hmmmm
Janne.S- Moderator
Japp , jag tog det oranga bara för att få lite mer djup i det hela och jag tycker det blev riktigt bra !
Jocke
Jocke
JOooCKE
Jocke, den här candy färgen som du snackar om, är det typ som röd klarlack eller något? Jag har aldrig haft med sådan färg att göra nämligen. Men hur som helst finns den i andra färger då med kanske? Om jag förstått ditt och Jannes samtal rätt, så blir den oranga och gula färgen lysande igenom den röda candyn, stämmer detta?? (På ett ungefär, fast med en rödare ton)!?
Kanske en dum fråga, men jag tycker det ser så ut på bilden iaf. Men som sagt jag gillar verkligen resultatet, jag sitter och funderar på om man skall "pimpa" en airliner. (Eftersom jag nu är helt insnöad på dessa). Jag har en modell nämligen som ligger utan dekaler... en 737-400!
Terje
Kanske en dum fråga, men jag tycker det ser så ut på bilden iaf. Men som sagt jag gillar verkligen resultatet, jag sitter och funderar på om man skall "pimpa" en airliner. (Eftersom jag nu är helt insnöad på dessa). Jag har en modell nämligen som ligger utan dekaler... en 737-400!
Terje
bjork_larsson
Hej !
Candy finns i mängder med färger och just candy nyansen är så att den är inte täckande för den är genomskinlig
Du kan hitta candy färger på t.ex Hiroboy.com mm
Ja det gula och oranga syns inte vad det är för färg under candyn med det syns att det är något under men inte vad för färg så man kan igentligen använda vad som hälts för färg under det blir bara olika mörk nyansen och ju mer ljusare färg under desso ljusare blir candyn så det går på smak sak och man får tästa sig fram...
MVH Jocke
Candy finns i mängder med färger och just candy nyansen är så att den är inte täckande för den är genomskinlig
Du kan hitta candy färger på t.ex Hiroboy.com mm
Ja det gula och oranga syns inte vad det är för färg under candyn med det syns att det är något under men inte vad för färg så man kan igentligen använda vad som hälts för färg under det blir bara olika mörk nyansen och ju mer ljusare färg under desso ljusare blir candyn så det går på smak sak och man får tästa sig fram...
MVH Jocke
JOooCKE
Med andra ord så kan man göra en candy färg själv genom att blanda i mycket lite färg i klarlack? typ karamellfärg??
Det låter lite som om man lägger på ett filter som bryter det man målat innan i en annan färg och nyans.
Det låter lite som om man lägger på ett filter som bryter det man målat innan i en annan färg och nyans.
Janne.S- Moderator
Okey, ja, det blir ju som en färgad klarlack helt enkel kan man säga. Gött, jag skall kolla in sidan...
Är det några här på forumet som skall på mötet i morgon fredag eller? Tänkte att jag skulle ta mig dit...
Terje
Är det några här på forumet som skall på mötet i morgon fredag eller? Tänkte att jag skulle ta mig dit...
Terje
bjork_larsson
jaa man kan säga att det är en färgad klarlack som man ska ha klarlack på !
Jocke
Jocke
JOooCKE
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|